۳ استارتاپ لجستیک که به کسب و کارها کمک می کنند در عصر «آمازون» رقابتی باقی بمانند – قسمت دوم

در قسمت اول ضرورت استفاده شرکت‌های پخش و توزیع کالا از فناوری‌های نوین استارتاپ‌های لجستیک بیان شد و در ادامه به معرفی ۲ استارتاپ جدید دیگر خواهیم پرداخت. با لجیتو همراه باشید.

همچنانکه در قسمت قبل بیان شد،‌ در دورانی که غول‌های تجارت الکترونیک نظیر آمازون (Amazon) و علی‌بابا (Alibaba) با ارائه خدمات پخش و تحویل کالا در محل به صورت رایگان در حال افزایش دادن سطح انتظارات خریداران هستند کار برای شرکت‌های کوچکتر لجستیک و شرکت‌هایی که در بخش انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا فعالیت می‌کنند سخت و سخت‌تر می‌شود. لذا استفاده از استارتاپ‌های جدید که با ایجاد روش‌های نوین سعی در هرچه بهینه و هوشمندتر کردن خدمات این بخش دارند برای شرکت‌های لجستیک کوچکتر ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه دو استارتاپ لجستیک دیگر را که در اروپای شرقی در حال فعالیت هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • استارتاپ CargoPlanning

شرکت کارگوپلنینگ (CargoPlanning)، واقع در یاش رومانی، یک پلتفرم حمل محموله را برای شرکت‌های تولیدی و تجاری ایجاد کرده است تا به طور موثر و شفاف فرایند حمل و نقل کالاهای خود را از لحظه دریافت سفارش تا یافتن شریک تدارکاتی ترتیب دهید. هدف اصلی این شرکت صرفه جویی در وقت و هزینه‌ی تولید‌کنندگان از طریق تسهیل روند برنامه‌ریزی لازم در تم%DЛم بخش‌های حمل و نقل با قطع نیاز برای ارتباطات دو طرفه از طریق تلفن و ایمیل است.

استفاده فروشگاه‌های اینترنتی از خدمات شرکت‌های لجستیک به منظور سرعت بخشیدن و اقتصادی‌تر کردن چرخه انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا در عصر حاضر امری ضروری به نظر می‌رسد.

استفاده فروشگاه‌های اینترنتی از خدمات شرکت‌های لجستیک به منظور سرعت بخشیدن و اقتصادی‌تر کردن چرخه انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا در عصر حاضر امری ضروری به نظر می‌رسد.

پلتفرم این شرکت در تمام جنبه‌های فرایند حمل و نقل و توزیع محصولات  از جمله، مناقصه، تخصیص سفارش، اجرا، پیگیری، حاملان و مدیریت اسناد و قبض‌ها کمک خواهد کرد. این پلتفرم همچنین از الگوریتم‌هایی برای تحلیل پیشنهاد‌ها و کاهش هزینه حمل و نقل از طریق ارائه بهترین پیشنهاد برای هر درخواست بهره می‌برد.

  • استارتاپ OptimoRoute

شرکت اوپتیموم روت (OptimoRoute) در زاگرب کرواسی و با هدف رفع «مشکل مسافرت فروشندگان» پایه گذاری شده است. این مشکلات شامل بهینه سازی مسیرها با توجه به تعداد پیک‌های دخیل در هر عملیات است. همچنان که نام این شرکت پیشنهاد می‌دهد، OptimoRoute تکنولوژیی را برای بهینه کردن برنامه‌ریزی مسیرها و برنامه‌های زمانی با صدها توقف طراحی کرده است.
از این فناوری می‌توان در کنار لجستیک و توزیع کالا برای ارسال غذا، خدمات نظافت، مراقبت‌های بهداشتی یا هر کسب و کار دیگری که نیاز به درجه بالایی از حمل و نقل دارد استفاده کرد. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان مسیرها را در عرض چند ثانیه برنامه ریزی کرد و از طریق موبایل‌ها با رانندگان به اشتراک گذاشت. پس از آن مدیران می‌توانند رانندگان خودشان را زیر نظر داشته باشند و میزان سرویس‌دهی و بازدهی آنان را بسنجند.
بدین ترتیب این سه استارتاپ اروپای شرقی و مرکزی می‌توانند به خرده فروشان و شرکت‌های پخش و توزیع کمک کنند تا به طور یکسان از تهدیدات آمازون بخصوص در زمینه قیمت‌گذاری و سرعت در تحویل کالا بکاهند. این استارتاپ‌ها با بهینه کردن فرایند تحویل محموله‌های دریایی، در حال هر چه بیشتر اقتصادی و سریعتر کردن فرایند لجستیک در چشم انداز پیش روی ما هستند که هر روز رقابتی‌تر و تقاضا محورتر می‌شود.
مایکل جی کورن (Michael J. Coren)، نویسنده سایت کوارتز (Quartz) در این خصوص نوشته است:

مورخان و تحلیلگران حقوقی می‌گویند که هیچ شرکتی تا کنون چنین ترکیبی از دانش مربوط به مصرف کنندگان و زیرساخت‌ها را [مانند آمازون] نداشته است و این بدان معناست که این شرکت با هر خرید جدیدی که انجام می‌دهد قدرتمندتر و شکست‌ناپذیرتر می‌شود.

هرچند، شاید خرده فروش‌ها و شرکت‌های لجستیک کوچکتر هنوز، به کمک استارتاپ‌های خلاقی که از قدرت داده‌ها برای انجام این امور بهره می‌برند، یک شانس دیگر برای بقا داشته باشند.

0

بدون دیدگاه