۷ روند تجارت الکترونیک که باید در سال ۲۰۱۸ به آنها توجه کرد

7 روند تجارت الکترونیک که باید در سال 2018 به آنها توجه کرد

در این مطلب به بررسی مهمترین روندها و عوامل اثرگذار بر تجارت الکترونیک (e-Commerce) در سال ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت. با لجیتو همراه باشید.

در حالی که به تازگی جمعه سیاه (Black Friday) سال ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشته‌ایم، دنیای تجارت الکترونیک در حال کسب بالاترین درآمد از مشتریان است. هرچند، درست بعد از تعطیلات زمان بسیار مناسبی برای برندها و رهبران تجارت الکترونیک است که از غارهای خود بیرون بیایند و راهبرد جدید خودشان را با دقت برای سال آینده طراحی کنند.

برای اینکه به شما کمک کنیم برای فروش پایان سال و فرصت‌های پیش رو در سال آینده آماده شوید، در ادامه به هفت روند مهم تجارت الکترونیک که باید در سال ۲۰۱۸ به آنها توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

۱- تجارت از طریق ایمیل برای برندها بسیار حیاتی خواهد بود

شرکت‌های تحول‌آفرین مانند ربل (Rebel) در حال اعمال تغییرات اساسی در روش‌هایی هستند که برندهای تجارت الکترونیک می‌توانند محصولات خود را از طریق ایمیل به خریداران بفروشند. ایمیل همین الان هم نسبت به تمام شبکه‌های اجتماعی (در مجموع) برای تجارت الکترونیک درآمد بیشتری کسب می‌کند و برای هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت بسیار کارآمد است. اما شرکت‌هایی مانند Rebel آماده می‌شوند تا با ایجاد قابلیت انجام خرید موفق به صورت مستقیم از داخل اینباکس (Inbox)، ایمیل را به یک کانال حتی قدرتمندتر از گذشته تبدیل کنند.

ایمیل همین الان هم نسبت به تمام شبکه‌های اجتماعی (در مجموع) برای تجارت الکترونیک درآمد بیشتری کسب می‌کند و برای هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت بسیار کارآمد است.

ایمیل همین الان هم نسبت به تمام شبکه‌های اجتماعی (در مجموع) برای تجارت الکترونیک درآمد بیشتری کسب می‌کند و برای هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت بسیار کارآمد است.

۲- تجارت الکترونیک و سایر بخش‌ها باید همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند

تمرکز روی تجربه خریدار تمام بخش‌های شرکت‌ها را وادار کرده است تا جلب اعتماد خریداران، ایجاد روابط واقعی با آنان و مشکل گشایی واقعی از زندگی آنها را در اولویت خود قرار دهند. بنابراین، شما باید هر کاری که می‌توانید برای همسوسازی اقدامات انجام شده و در نهایت محقق ساختن اهداف تجارت الکترونیک خودتان انجام دهید.

۳- تجارت الکترونیک بر تعامل ادامه‌دار تمرکز خواهد داشت

در سال ۲۰۱۸، تبلیغات برای تجارت الکترونیک با افزایش هزینه همراه خواهد بود و تبدیل شدن به یک پلتفرم رسانه‌ای بسیار حیاتی‌تر خواهد بود. اریک هامبرمن (Erik Huberman)،‌ مدیرعامل Hawke Media، در این خصوص می‌گوید:

برندهایی که راه‌هایی را برای تعامل ادامه‌دار با مخاطبان خود خارج از زمان خرید پیدا کنند، سهم بیشتری از بازار را خواهند گرفت، چون برندهایی که این کار را انجام نمی‌دهند کار بسیار سختی برای برگرداندن مردم و رقابت پیش روی خود خواهند داشت.

۴- کسب اعتماد خریدار در تمامی مراحل خرید امری پذیرفته شده است

همچنانکه خریدار با برند شما تعامل برقرار می‌کند و در خصوص صنعتی که شما در آن قرار دارید آگاهی کسب می‌کند، این بسیار حیاتی خواهد بود که خودتان را به عنوان یک منبع قابل اعتماد به آنها معرفی کنید. برای انجام این کار باید محتویات خودتان را تولید و پخش کنید. ۸۵ درصد از خریداران پیش از خرید اینترنتی در خصوص خرید خود تحقیق می‌کنند، بنابراین این بسیار مهم خواهد بود که شما دارای نتایج جستجوی ارگانیک (Organic Search) مربوط به خودتان را داشته باشید. محتویات مربوط به خودتان را بسازید و آنها را با سیاست تبلیغاتی خودتان همسو سازید تا بتوانید از این طریق نظر خریدارانی که در حال جستجو در اینترنت هستند را به خودتان جلب کرده، آموزش دهید و در نهایت تعامل برقرار کنید.

۵- شخصی‌سازی و انعطاف‌پذیری برند شما عاملی متمایز کننده خواهد بود

دیزنی (Disney)، یکی از برندهایی است که واقعاً درک صحیحی از قدرت شخصی‌سازی و نحوه استفاده از آن دارد. اگر شما چند سال پیش با دختر ۲ ساله خودتان به دنیای دیزنی (Disney World) می‌رفتید می‌توانستید با یک دستبند شخصی‌سازی شده با میکی‌ماوس که نام دخترتان را نیز می‌دانست از آنجا خارج شوید. اینگونه فرزند شما احساس می‌کرد که منحصربفردترین شخص در تمام دنیا است. این درحالی است که تکنولوژی هر روز در حال بهتر شدن است و همین امر هم شخصی‌سازی تجربه را به یک عامل حیاتی تبدیل می‌کند، بخصوص در تجربه خریداران از تجارت الکترونیک.

نایکی (Nike) یکی از پیشگامان شناخته شده تجارت است که از سرویس‌هایی تعاملی و قابل شخصی‌سازی بهره می‌برد، و سرویس Nike ID در قله‌ سرویس‌های قابل شخصی سازی این شرکت قرار دارد.

نایکی (Nike) یکی از پیشگامان شناخته شده تجارت است که از سرویس‌هایی تعاملی و قابل شخصی‌سازی بهره می‌برد، و سرویس Nike ID در قله‌ سرویس‌های قابل شخصی سازی این شرکت قرار دارد.

۶- مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت تجارت الکترونیک در حال تکامل هستند

همچنانکه پیش‌تر اشاره شد امروزه قسمت‌های مختلف یک شرکت بیشتر از گذشته با یکدیگر در تعامل هستند و همه آنها نیز مجبورند یکدیگر را درک کنند. در همایش «بازاریابی محتوا جهان ۲۰۱۷» (Content Marketing World 2017) نسبت به دوره‌های قبل شاهد افراد بسیار بیشتری بودیم که به این صنعت تعلق نداشتند. در این مراسم افرادی از بخش‌هایی چون منابع انسانی،‌ روابط عمومی، تحقیق، تجارت الکترونیک و غیره حضور داشتند. هنگامی که دلیل حضور این افراد در مراسم را پرسیدند تمام آنها تقریباً جواب یکسانی دادند: تجارت الکترونیک در حال تکامل است و دیگر بخش‌ها را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، بنابراین تیم برای رسیدن به بیشترین ارزش به مجموعه مهارت‌های متنوعی نیاز خواهد داشت.

۷- جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به عاملی مهمتر است

هنگامی که سیری (Siri) برای اولین بار عرضه شد، باور عمومی این نبود که خرید اینترنتی صوتی واقعاً انجام شود. واقعاً چقدر سخت است که شما گوشی خودتان را بردارید و با فشار دادن یک دکمه سفارش دهید؟ هرچند، اتفاق افتاده است که از شما خواسته باشند در زمان رانندگی پیام متنی نفرستید (که بسیار منطقی و کاملاً درست است). در چنین شرایطی سفارش دادن یک محصول از طریق دستور صوتی بسیار منطقی‌تر و امن‌تر به نظر می‌رسد. در مطالعات پیشبینی شده است که پنجاه درصد از جستجوها تا سال ۲۰۲۰ از طریق صوت انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد که سهم جستجوهای صوتی واقعاً در حال زیاد شدن باشد و تجارت الکترونیک را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

روندهای دیگری نیز در دنیای دیجیتال وجود دارند که بر تجارت الکترونیک اثر گذار خواهند بود و شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید. از جمله‌ی آنها می‌توان به توصیه قدیمی بهینه‌سازی برای موبایل، محتوای تعاملی و ویدیو اشاره کرد. به نظر نمی‌رسد که نیازی باشد برای این روندها آماری ارائه کنیم. تنها کافی است نگاهی به دور و بر خودتان بیاندازید و هر چیزی را که تجربه کاربر را ارتقاء می‌دهد زیر نظر بگیرید.

0

بدون دیدگاه