فروشگاه اینترنتی علی بابا با درآمد ۲۵ میلیارد دلاری، رکورد فروش «روز مجردها»ی خود را شکست

در جدیدترین رویداد تجارت الکترونیک فروشگاه اینترنتی علی‌بابا (Alibaba) با فروش ۲۵ میلیارد دلاری در روز مجرد‌ها (Single’s Day) بار دیگر رکورد فروش را شکست. با لجیتو همراه باشید.

رقم کلی فروش فروشگاه اینترنتی علی بابا در «روز مجردها»، بزرگترین روز خرید آنلاین چینی‌ها، به ۱۶۳٬۸ میلیارد رنمینبی (واحد پول چین) رسید که حدوداً معادل ۲۵٬۳ میلیارد دلار «حجم ناخالص کالا» (GMV) است. در خصوص علی بابا این عمدتاً به معنای فروشگاه‌های تی‌مال (Tmall) و تائوباو (Taobao) است، هرچند آنها فروش خودشان را از طریق سرویس‌های بین المللی و تحویل کالا در سرتاسر جهان نیز ارائه می‌دهند. با تمام این صحبت‌ها، علی بابا، شرکت شناخته شده در عرصه تجارت الکترونیک، توانسته است ۱٬۴۸ میلیارد معامله را در مدت ۲۴ ساعت مدیریت کند.

این به معنای رشد فوق العاده ۳۹ درصدی نسبت به سال گذشته است (۱۲۰٬۷ میلیارد رنمینبی یا ۱۷٬۷۹ میلیارد دلار)، و این در حالی است که این نتایج پس از یک سه ماهه فوق العاده دیگر که با افزایش ۶۱ درصدی درآمد علی بابا همراه بود (به لطف کسب و کار اصلی آن‌ها در چین)، به دست آمده است.

اعلام تاریخی علی بابا در خصوص رکورد جدید فروش این شرکت در روز مجردهای 2017 (Single's Day 2017).

اعلام تاریخی علی بابا در خصوص رکورد جدید فروش این شرکت در روز مجردهای ۲۰۱۷ (Single’s Day 2017).

برای مقایسه  فروش «روز مجردها»ی علی بابا بزرگترین روز خرید فروشگاه‌های آمریکا را به حاشیه رانده است. خرده فروش‌های آمریکایی رکورد فروش ۳ میلیارد دلاری در «جمعه سیاه» (Black Friday) و سپس فروش ۳٬۴۵ میلیارد دلاری در «سایبر ماندی» (Cyber Monday) را از خود به جای گذاشته‌اند که هر دوی آن‌ها یک رکورد به حساب می‌آیند.

یک شاخص بسیار مهم دیگر موبایل (Mobile) است. ارقام بالاتر نه تنها به این معنی هستند که علی بابا به کاربران اینترنتی بیشتری دست یافته، بلکه بدین معناست که کاربران موبایل بیش از سایر کاربران تمایل به خرید دارند که نشان می‌دهد اهداف بسیار مهمی هستند.

به گفته علی بابا ۹۰ درصد فروش امسال از طریق موبایل انجام شده است که از ۸۲ درصد سال ۲۰۱۶ و ۶۹ درصد سال ۲۰۱۵ بیشتر بوده است.

1

یک دیدگاه

  • طاها
    4 سال پیش

    ۲میلیارد