غول های تجارت الکترونیک هند از پهبادها برای تحویل کالا در محل استفاده خواهند کرد

غول های تجارت الکترونیک هند از پهبادها برای تحویل کالا در محل استفاده خواهند کرد

در جدیدترین رویداد تجارت الکترونیک (E-commerce) هند، شرکت‌هایی چون آمازون (Amazon) می‌توانند از سیستم‌های پهبادی برای تحویل کالا در محل استفاده کنند. با لجیتو همراه باشید.

بنابر اعلام «جایان سینها» (Jayant Sinha)، وزیر امور هواپیمایی خارجی هند، در ۲ نوامبر (۱۱ آذر) تکنولوژی‌ تحویل کالا در محل با استفاده از پهبادها توسط بخش حمل و نقل هوایی این کشور راه اندازی شده است. وی در نمایشگاه «آئرو کسپو ۲۰۱۷» (Aero Expo 2017) که توسط اتاق بازرگانی پی‌اچ‌دی (PHD Chamber of Commerce) برگزار شده، گفته است:

تحویل کالای تجارت الکترونیک با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین قطعاً در هند امکان پذیر خواهد شد. شرکت‌هایی نظیر آمازون و فلیپ‌کارت (Flipkart) می‌توانند محصولات خود را با پیشرفت‌های تکنولوژیکی که ما در اکوسیستم هواپیمایی خود مشاهده می‌کنیم [به مشتریان خود] عرضه کنند.

تحویل کالا در محل با استفاده از پهبادها، آینده صنعت تحویل کالا.

تحویل کالا در محل با استفاده از پهبادها، آینده صنعت تحویل کالا.

روز چهارشنبه «ریاست عمومی هواپیمایی کشوری» (DGCA) از نظرات عمومی جهت تکمیل پیشنویس قوانین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (از جمله برای اهداف تجاری)، که امیدوار می‌رود تا پایان سال به پایان برسد، دعوت کرده است. سینها گفته است:

هواپیمایی در پیشرفته‌ترین بخش فناوری قرار دارد، چه در بخش هواپیمایی، چه نرم‌افزار و … در دسترس قرار گرفتن صنعت هواپیماهای بدون سرنشین برای آزمایش و نوآوری واقعاً به سود هند خواهد بود.

سنیها ضمن اشاره به کاربردهای متنوع تکنولوژی پهباد در بخش‌هایی چون اکتشاف نفت و گاز، زراعت و عکس‌برداری، گفته است که استفاده از پهبادها به عنوان «تاکسی‌های هوایی» برای سفر تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری نیز می‌تواند یک پیشنهاد مناسب باشد. چند سال پیش، از یک پهباد برای رساندن یک بسته به مکانی در یک ساختمان چند طبقه در بمبئی استفاده شده بود. هرچند پلیس محلی از این اقدام به عنوان یک پرواز بدون مجوز و ناقض قوانین یاد کرده بود. «آشوک گاجاپاتی راجو» (Ashok Gajapathi Raju)، وزیر حمل و نقل هوایی، ضمن اشاره به سیاست ملی حمل و نقل هوایی هند گفته است که این بخش در سال جاری تعداد مسافرت‌ها را تا ۲۰۰ میلیون افزایش داده که از رقم ۱۳۰ میلیون مسافرت ریلی (با امکانات رفاهی بالا) بیشتر است. وی گفت:

این در حالی است که حرکت ما تازه آغاز شده، چرا که در واقع تنها ۳ درصد از هندی‌ها پرواز می‌کنند. با تلاش ما جهت افزایش ارتباطات، هدف ما رسیدن به ۳۰ تا ۴۰ درصد در آینده است.

وانکایا نایدو (Venkaiah Naidu) معاون رئیس جمهور نیز در میان میهمانان اصلی حاضر در این همایش بود و یک مقاله علمی را نیز در این خصوص ارائه داد.

0

بدون دیدگاه