خانهآموزش بهینه سازی فروشگاه های اینترنتیراه اندازی فروشگاه اینترنتی وردپرس در ۵ گام – قسمت دوم

راه اندازی فروشگاه اینترنتی وردپرس در ۵ گام – قسمت دوم

راه اندازی فروشگاه اینترنتی وردپرس در 5 گام – قسمت دوم

برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی وردپرس (Online Store) خوب باید از پلاگین فروشگاهی،‌ پوسته (Theme) و سیاست‌های بازاریابی مناسب استفاده کرد. با لجیتو همراه باشید.

هنگام ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیک موفق باید نکاتی چون مناسب بودن رابط کاربری، زیبایی شناسی، نیاز مخاطب و مسائلی از این دست را در نظر داشت. همچنانکه در بخش اول این مطلب گفته شد، وردپرس (WordPress) این امکان را به شما خواهد داد تا پلتفرم‌ فروش مناسب برای کسب و کار اینترنتی خود را انتخاب کنید و با صرف زمان کمتر فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

 

۴- برای سایت خود یک پوسته انتخاب کنید

تمام پوسته‌ها از پلتفرم تجارت الکترونیک مورد نظر شما پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین پیش از اینکه پوسته وبسایت خود را انتخاب کنید، باید مطمعن شوید که از پلاگین فروشگاهی مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما از پوسته‌های اختصاصی یا آماده برای سایت خود استفاده می‌کنید یا خیر، در هر حال باید چند نکته را به یاد داشته باشید:

 

واکنش‌گرا بودن: نیازی به گفتن ندارد که پوسته مورد نظر شما باید واکنش‌گرا (Responsiveness) بوده و با تمامی صفحه نمایش‌ها با ابعاد مختلف سازگاری داشته باشد.

زیبایی‌شناسی: محصولاتی که قصد فروششان را دارید و همچنین مخاطبان خاص خود را در نظر داشته باشید. متوجه شوید که آنها با پوسته مورد نظر شما ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر.

دوره انتشار: بررسی کنید که آیا تیم سازنده پوسته شما به طور مداوم آن را پشتیبانی و بروزرسانی می‌کنند یا خیر. اگر که تیم سازنده از پوسته مورد نظر شما پشتیبانی مناسبی نداشته باشند احتمالاً یک گزینه دیگر را در نظر خواهید گرفت، چرا که ممکن است پس از مدتی پوسته با نسخه‌های جدیدتر هسته اصلی وردپرس و پلاگین فروشگاهی سازگار نباشد و با مشکلاتی مواجه شود.

عملکرد: برخی از طراحان پوسته قابلیت‌های بیش از حد زیادی را در پوسته خود بکار می‌گیرند که می‌تواند باعث کندی کلی سایت شود. برای کسب و کارهای بلند مدت بهتر است از پوسته‌های سبک و جم و جور استفاده شود. در عوض هر زمان که به قابلیت‌های بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از افزونه‌های موجود استفاده کنید.

 

یک فروشگاه اینترتی واکنش‌گرا (Responsiveness) باید با تمامی صفحه نمایش‌های دارای ابعاد مختلف سازگاری داشته باشد.

یک فروشگاه اینترتی واکنش‌گرا (Responsiveness) باید با تمامی صفحه نمایش‌های دارای ابعاد مختلف سازگاری داشته باشد.

 

۵- فروشگاه خودتان را راه‌اندازی کنید

پس از انجام اقدامات کافی برای انتخاب پلتفرم فروش، افزونه‌ها و پوسته، می‌توانید محصولات خود را تعریف کرده و فروشگاه اینترنتی جدید خودتان را راه‌اندازی کنید.

تبلیغ شبکه‌ای: خریداران صرفاً بخاطر اینکه شما فروشگاهتان را راه‌اندازی کرده‌اید وارد آن نخواهند شد. با ایجاد کمپین‌های درون و برون سایتی دنیا را از وجود فروشگاه خودتان آگاه کنید و نظر خریداران را به خود جلب کنید.

آشناسازی: کمپینی جهت آشناسازی مشتریان جدید و تبلیغ فروشگاه توسط مشتریان قدیمی (به همراه یک مبلغ کمیسیون) راه‌اندازی کنید.

ایجاد روابط: با تشویق مخاطبانتان به ثبت نام در سایتتان با آنها ارتباط برقرار کنید. سپس روابط خود را با آنان افزایش دهید و آنها را متقاعد کنید تا به مشتریان پولی شما تبدیل شوند.

 

نتیجه گیری

با وجود راه‌حل‌های مختلف و متنوع ارائه شده در بخش تجارت الکترونیک طبیعی است که گیج شوید. شما باید نیازهایتان را بشناسید و پوسته و پلاگین‌ درست را برای وبسایت خودتان پیدا کنید. شما می‌توانید با رعایت نکات بیان شده در بالا وبسایت تجارت الکترونیک خودتان را ساخته و راه‌اندازی کنید.

start campaign

خدمات لجستیکی لجیتو

انبارداری، بسته بندی و توزیع کالای شما در ایران

بیشتر بدانید

امتیاز به این مقاله

mosenb7@outlook.com

بدون نظر

پیام بگذارید

4 × پنج =