با استارتاپ Flowspace، ارائه دهنده وب سرویس انبارداری، آشنا شوید – بخش دوم

استارتاپ فلواسپیس (Flowspace) با ارائه وب سرویس انبارداری مختص خود به دنبال ساده سازی کار شرکت‌ها و فروشندگان کوچکتر است. با لجیتو همراه باشید.

همچنانکه در قسمت قبل خواندید فلواسپیس تلاش دارد تا سرویسی مشابه وب سرویس آمازون (Amazon Web Services) را برای بخش انبارداری و تسهیل کار خرده فروشان و فروشگاه‌های اینترنتی راه‌اندازی کند. آنها نرم‌افزار مختص خود را بدین منظور طراحی کرده‌اند که اجازه می‌دهد صاحبین و مستاجران انبارها به سادگی از وضعیت انبار و کالاهای خود مطلع شوند.

دیگر مشکل پر زحمتی که فلواسپیس رفع می‌کند یکپارچه سازی این سرویس با سیستم نرم‌افزاری از طریق وب سرویس انبارداری خودش است. هماهنگ ساختن سیستم‌های موجودی انبار بین اجاره دهندگان و اجاره کنندگان انبار به هفته‌ها کار مهندسی، برون‌سپاری‌های پرهزینه، مشاوران درون مجموعه‌ای و تمرین یا استفاده از روش‌‌های قدیمی، جداول بسیار متعدد به هم ریخته نیاز خواهد داشت. ایکاس در این خصوص گفت:

شما اغلب مجبور می‌شوید موجودی انبار خودتان را روی اکسل مدیریت کنید و این روند خیلی سریع غیر قابل کنترل می‌شود.

اما در صورت بکارگیری سرویس‌های فلواسپیس، هر دو طرف قرارداد می‌توانند از وب سرویس انبارداری بسیار ساده این شرکت برای مدیریت فضای اجاره شده به صورت ماهیانه استفاده کنند، یا اینکه نرم‌افزار این کار را برای آنها انجام خواهد داد. ایکاس ادعا می‌کند که در کمتر از ۲۴ ساعت (از لحظه درخواست مشتری برای دریافت خدمات این استارتاپ) کالاها در انبار ذخیره خواهند شد و افراد عادی می‌توانند در کمتر از ۱۰ دقیقه طریقه استفاده از نرم‌افزار این شرکت را فراگیرند.

در حالی که با اطمینان می‌توان گفت این خدمات جذاب‌ترین بخش‌های یک کسب و کار نیستند، فلواسپیس از زمان شروع بکارش موفق شده است بصورت ماهانه رشدی دو رقمی را تجربه کند. این استارتاپ هم‌اکنون دارای ۴۰ مشتری و بیش از ۱۰۰ انبار در پلتفرم خود است. ایکاس معتقد است که این خدمات درست شبیه به وب سرویس آمازون (Amazon) است:

این بسیار شبیه به AWS است. شما تنها برای فضایی که استفاده می‌کنید هزینه می‌پردازید.

تصویری از بنیانگذاران استارتاپ فلواسپیس (از سمت چپ): بن ایکاس، مدیرعامل، و جیسون هابرت، مدیر ارشد فناوری.

تصویری از بنیانگذاران استارتاپ فلواسپیس (از سمت چپ): بن ایکاس، مدیرعامل، و جیسون هابرت، مدیر ارشد فناوری.

از محدودیتی دردآور تا استارتاپی خلاقانه

این ایده زمانی که ایکاس به عنوان مدیر اجرایی «هانست کمپانی» (The Honest Company)، یک فروشگاه لوازم خانگی که به جسیکا آلبا تعلق دارد، کار می‌کرد به ذهنش خطور کرد. او در آن زمان مدیریت مراکز انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا را بر عهده داشت. اما با توجه به فصلی بودن تجارت هانست و رشد سریع این شرکت نیازهای مرتبط با انبارداری آنها با نوسان شدیدی همراه بود. ایکاس که سعی داشت استرس‌های ناشی از این مدل کار کردن را بیان کند گفت:

زمانی چندین تریلر پارچه به انبار ما ارسال شده بود اما ما فضای کافی برای ذخیره‌سازی آن نداشتیم.

ایکاس شخصی بود که همواره سعی داشت ناامیدانه فضای انبار اضافه‌ای را دست و پا کند. او به چیزی شبیه به فلواسپیس نیاز داشت. او گفت:

من همواره به این موضوع فکر می‌کردم که اگر من این کار را انجام ندهم شخصی دیگر این کار را انجام خواهد داد. این ایده … به نوعی من را دچار یک عقده روحی کرده بود.

او هاربرت را به عنوان مدیر ارشد فناوری استخدام کرد چرا که او به مدت ۱۲ سال مشغول همکاری با استارتاپ‌ها بود و یک تعصب شدید شخصی نسبت به فلواسپیس داشت، چرا که او در ویلمینگتون اوهایو بزرگ شده بود (یک هاب شناخته شده در بخش لجستیک). آنها در ماه می (May) وارد «وای کامبینیتور» (Y Combinator)، یک شرکت سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها، شدند و این فرصت را یافتند تا کل صنعت را تحت تأثیر قرار دهند.

هنوز هم راه‌حل مناسبی برای شرکت‌های کوچکتر که به هر دو مورد فضای انبارداری و نرم‌افزار لازم برای مدیریت آن نیاز دارند وجود ندارد. فلکس (Flexe)، نزدیک‌ترین رقیب فلواسپیس، روی شرکت‌های بزرگتر و حداقل فضاهای ماهانه بزرگتر تمرکز دارد و برای فروشندگانی که به تحویل کالا نیاز دارند به عنوان جایگزینی برای سرویس انبارداری، بسته بندی و توزیع کالای آمازون (Amazon Fulfillment) عمل می‌کند. در عوض فلواسپیس می‌تواند با سیستم انبارداری آمازون همکاری کند. آنها همچنین با شیپ‌هاوک (ShipHawk) همکاری می‌کنند و به مشتریان خود اجازه می‌دهند هزینه حمل کالا را به صورت همزمان (Real-Time) از داخل برنامه مشاهده کنند.

0

بدون دیدگاه