خانهآمارهای تجارت الکترونیکتجارت الکترونیک چین در سلطه موبایل و فروشگاه های اینترنتی

تجارت الکترونیک چین در سلطه موبایل و فروشگاه های اینترنتی

تجارت الکترونیک چین در سلطه موبایل و فروشگاه های اینترنتی

بنابر جدیدترین مطالعات انجام شده،‌ خریداران چینی بخش زیادی از خرید‌های خود را از طریق پلتفرم موبایل انجام می‌دهند. برای آگاهی از آخرین وضعیت تجارت الکترونیک در چین با لجیتو همراه باشید.

تقریباً چهار پنجم (۷۹ درصد) از خریداران چینی به صورت ماهانه از موبایل خود برای تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند. این در حالی است که بر اساس تحقیقات PwC در سطح جهان تنها ۳۳ درصد از خریداران به صورت ماهانه از موبایل خود در تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند.

در همین حال، در آخرین جشنواره خرید روز مجردها (Singles Day) علی بابا (Alibaba) شاهد رکورد فروش ۲۵ میلیارد دلاری در حجم ناخالص کالا (Gross Merchandise Volume) بودیم. ۹۰ درصد از این مبادلات (GMV) از طریق موبایل و تبلت انجام شده بود. کسترل لی (Kestrel Lee)، تحلیلگر اصلی Greater China در Econsultancy، در حال صحبت در خصوص آمارهای مربوط به استفاده از اینترنت در چین در یک سمینار اینترنتی گفته است:

 

حدوداً ۷۰۰ میلیون کاربر اینترنتی در چین وجود دارد و ۹۱ درصد از آنها کاربران گوشی‌های هوشمند هستند. به همین دلیل هم است که برای مثال ۹۰ درصد از فروش تجارت الکترونیک در روز مجردها از طریق موبایل انجام شده است.

 

بر اساس داده‌های بدست آمده از Analysys International، بخش عمده‌ای از فروش اینترنتی چین تا سه‌ماهه دوم ۲۰۱۷ در اختیار تی‌مال (Tmall) و جی‌دی (JD.com) است (به ترتیب ۵۱٬۳ و ۳۱٬۹ درصد). این باعث می‌شود که بیش از ۸۰ درصد از درآمد حاصله از بازار تجارت الکترونیک چین تنها در اختیار دو فروشگاه اینترنتی باشد.

در حالی که فروشگاه‌ها کار فروش را برای آغاز فروش برندها تسهیل می‌کنند، برندها نیاز دارند تا منابع جداگانه‌ای را برای برطرف کردن نیازهای انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا خود اختصاص دهند. بنابراین یک راهبرد قوی برای فروشگاه مورد نیاز است. لی توصیه می‌کند:

 

اگر که برند شما در چین هنوز شناخته شده نیست، مجبور هستید برای جذب اولیه مشتری در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک هزینه صرف کنید.

 

وی در ادامه گفت:

 

شما همچنین باید کم کم ویژگی‌های مربوط به تجارت الکترونیک را روی پلتفرم اجتماعی و همچنین وب سایت خودتان پیاده‌سازی کنید، تا از این طریق بتوانید مشتریانی که پیش‌تر از شما خرید کرده‌اند را به خرید مجدد از فروشگاهتان تشویق کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی جزئی اصلی از تجربه کاربری در چین هستند. تقریباً نیمی از (۴۵ درصد) شرکت‌کنندگان در نظر سنجی PwC Total Retail ۲۰۱۷ گفته‌اند که آنها از شبکه‌های اجتماعی برای کشف برندها و محصولات جدید استفاده می‌کنند. این در حالی است که در سطح جهان تنها ۳۹ درصد از خریداران برای کشف برند و محصولات جدید از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی ۲۵ درصد از خریداران چینی خرید خود را مستقیماً از شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از خریدارن در سطح جهان از این روش برای تکمیل خرید خود استفاده می‌کنند.

برای مثال تائوبائو (Taobao) به تنهایی بخش‌های زیادی از تجربه کاربری را به یکدیگر ارتباط می‌دهد (برای مثال کشف محصولات از طریق محتوا، تعامل با جامعه خریداران و پشتیبانی بازرگانان از طریق چت). به طور خلاصه می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به «سرویس‌هایی چند منظوره» هستند. لی در این خصوص گفته است:

 

نکته جالب در خصوص چین که باید به آن توجه کرد این است که هر سه شرکت علی بابا، تائوبائو و بایدو (Baidu) محتوای اجتماعی مربوط به خود را دارند.

تمام این‌ها پلتفرم‌هایی اجتماعی هستند. تائوبائو دارای بخش نقد و بررسی برای کاربران و انجمن‌‎های گفتگوی مختص به خود است. بایدو نیز یک سرویس کپی شده از ویکیپدیا (Wikipedia) و سرویسی شبیه به Yahoo answers را در اختیار دارد. مردم دوست دارند پاسخ سؤال‌های خود را در این سایت‌ها پیدا کنند و زمانی که تحقیقات کلیدی در سایت وجود دارند، تبدیل بازدیدکنندگان این سایت‌ها به خریدار ساده‌تر می‌شود.

 

start campaign

خدمات لجستیکی لجیتو

انبارداری، بسته بندی و توزیع کالای شما در ایران

بیشتر بدانید

امتیاز به این مقاله

mosenb7@outlook.com

بدون نظر

پیام بگذارید

هجده − سیزده =