آمادگی شرکت ملی پست در مواجه شدن با ویروس کرونا

4 سال پیش
آمادگی شرکت ملی پست در مواجه شدن با ویروس کرونا

یکی از سازمان های خدمات رسان به مردم شرکت ملی پست است که همواره مراجعان زیادی دارد. این نهاد برای پیشگیری از ویروس کرونا روزانه اقداماتی را به شرح زیر انجام داده است.
ادارات خدمات رسانی از جمله شرکت ملی پست که به صورت مداوم با مردم ارتباط دارند و شرایط تعطیلی آنها میسر نیست برای جلوگیری از فراگیر شدن بیش از حد ویروس کرونا بین مردم و مبتلا شدن کارمندان به این ویروس تدابیری اندیشیده اند.
شرکت ملی پست که با سه ردیف کارمندان باجه، نامه رسان‌ها و مشتریان رو به رو است و باید پیوسته اقداماتی را جهت حفظ بهداشت و سلامت آنها انجام دهد. یکی از راه های انتقال ویروس کویید-۱۹ تماس پوستی با شیء آلوده است. آلوده بودن مرسوله و ارسال آن به مقصد، شرایط انتقال این بیماری از شهری به شهر دیگر را فراهم می آورد .

آمادگی شرکت ملی پست در مواجه شدن با ویروس کرونا

 

تمهیدات پیشگیرانه شرکت ملی پست در مقابل ویروس کرونا

محمد اخلاقی مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت ملی پست از تمهیدات پیشگیرانه شرکت ملی پست جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و ابتلای اشخاصی که در معرض خطر هستند خبر داد.

وی گفت: در کانال های اختصاصی شرکت ملی پست در فضای مجازی نکات آموزشی در رابطه با ویروس کرونا به کارمندان مشغول در اداره پست اطلاع رسانی میگردد.

طراحی و چاپ تراکت های آشنایی و پیشگیری از ویروس کرونا و ارسال آنها برای ادارات پست و باجه های قبول سراسر کشور، از خدمات پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شرکت پست است.
فراهم کردن دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده برای کارمندان شرکت ملی پست، برآورد‌های ریالی نخستین و مشاورت های لازم با شبکه بهداشت و درمان و شرکت‌های پخش کننده برای دریافت این کالاها صورت گرفته است.
وی افزود : تامین ماسک و دستکش برای پخش کنندگان و محلول ضدعفونی کننده شخصی برای کارمندان باجه‌های قبول هدف اصلی است و اولویت ما ارسال این کالاها، به استان‌ها و شهرستان‌های آلوده به ویروس است.

آمادگی شرکت ملی پست در مواجه شدن با ویروس کرونا

 

خدمات پیشگیری از ویروس کرونا توسط شرکت ملی پست

شرایط لازم برای ضدعفونی کردن محیط اداراتی مراجعه کننده دارند به صورت دو بار در روز فراهم و این موضوع به تمام ادارات سراسر کشور ابلاغ گردیده است.
شرایط لغو تبادلات پستی با کشورهای خارجی خصوصا چین وجود ندارد، قسمت دریافت و ارسال مرسولات خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره)، این محل در دو نوبت در شبانه روز ضد عفونی میگردد. همینطور کامیون‌های حمل کننده بسته‌های پستی از فرودگاه به سطح شهر گندزدایی میگردند.

وی افزود : ویروس کرونا روی بسته‌های مقوایی زنده نمی ماند و روی بسته‌های پلاستیکی ۱۰ ساعته از بین می روند که رسیدن مرسولات پستی خارجی از مبدا به مقصد بیش از این زمان بر است. ضدعفونی و گندزدایی محل های دریافت و ارسال مرسولات پستی روی بهداشت بسته‌ها نیز تاثیر به فراوانی دارد.
شرکت ملی پست امکان میکروب زدایی و ضدعفونی کردن سطح بسته های پستی را دارند و از شهروندان خواستاریم که محتوای داخل بسته ها را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضدعفونی نمایند.
با انجام این پیشگیری ها هیچ نگرانی برای انتشار ویروس کرونا از راه آلوده بودن مرسولات پستی خارجی نیز وجود ندارد.
سلامت مردم و کاهش ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور از طریق فعالیت‌های پستی از الویت های شرکت ملی پست بوده و در این راستا از هیچ اقدامی برای پیشگیری فروگذار نخواهیم بود.

منبع خبر : وبسایت شرکت ملی پست ایران

2

2 دیدگاه

  • رها
    4 سال پیش

    سلام
    ی سوال. ویروس کرونا از طریق بسته پست انتقال پیدا نمیکنه؟

    • بلاگیتو
      4 سال پیش

      سلام…به دلیل ضدعفونی شدن بسته ها در مبدا و مقصد احتمالش خیلی پایینه.