خانهاخبار جهاناخذ مالیات بر هزینه پستی برای حمایت از مراکز تجاری در فرانسه

اخذ مالیات بر هزینه پستی برای حمایت از مراکز تجاری در فرانسه

اخذ مالیات بر هزینه پستی برای حمایت از مراکز تجاری در فرانسه

مجلس سنا در فرانسه قصد دارد مالیات دریافتی از کسب و کارهای الکترونیک را افزایش دهد و این افزایش بیشتر روی هزینه پستی کالا از سوی فروشگاه های آنلاین اعمال خواهد شد.

نمایندگان مجلس فرانسه دلیل این تصمیم را حمایت از مراکز تجاری و کسب و کارهای کوچک در سطح شهرها اعلام کرده اند.

 

مالیات بر حمل و تحویل کالا به مشتری

ایده اولیه نمایندگان مجلس فرانسه این بود که به ازای هر کیلومتر از مسافت طی شده برای تحویل کالا به مشتری، مبلغ ۰/۵ یورو از فروشگاه های آنلاین دریافت شود، اما بعد از آن الگوی دریافت مالیات از کسب و کارهای آنلاین تغییر کرد.

در الگوی جدید دریافت مالیات از فروشگاه های اینترنتی در فرانسه یک درصد از مبلغ خرید مشتری درصورتی که فاصله حمل کالا از انبار فروشگاه اینترنتی یا شرکت واسطه پستی تا محل تحویل کالا به مشتری ۵۰ کیلومتر یا کمتر باشد به عنوان مالیات دریافت خواهد شد و اگر این فاصله بیشتر از ۵۰ کیلومتر تا ۸۰ کیلومتر باشد، ۲ درصد از مبلغ خرید مشتری به عنوان مالیات دریافت خواهد شد.

البته در این الگو حداقل مبلغ مالیات پرداختی باید ۱یورو باشد حتی اگر بسته ارسال خیلی کوچک باشد یا محل تحویل کالا به مشتری خیلی نزدیک باشد.

 

در همین ارتباط: علی بابا به زودی یک مرکز لجستیک در فرانسه افتتاح خواهد کرد

ارسال کالا از طریق روش های غیر آلوده کننده مالیات نخواهد داشت

قانون گذاران فرانسوی در هنگام نوشتن قانون جدید به این نکته توجه کرده اند که اگر یک فروشگاه اینترنتی یا شرکت واسطه پستی یا توزیع کننده کالای فروشگاه اینترنتی از روش های حمل و نقل دوستدار طبیعت که آلوده کننده محیط زیست نیستند مانند حمل با موتورسیکلت ها یا خودروهای الکتریکی استفاده کنند از آن ها مالیاتی دریافت نخواهد شد.

بنابراین در طرح جدید دریافت مالیات علاوه بر حمایت از مراکز تجاری سنتی از افزایش حمل و نقل الکتریکی نیز حمایت شده است.

همچنین فروشگاه های اینترنتی با گردش مالی ۵۰ میلیون یورو در سال و تولیدکنندگان محلی کتاب نیز از پرداخت مالیات بر تحویل کالا معاف شده اند.

 

نمایندگان مجلس فرانسه در هنگام ارائه پیش نویس این طرح بیان کرده اند که:

همه موافق هستند که شرکت های تجارت الکترونیک، به ویژه آنهایی که بزرگتر هستند، از شرایط مالی غیرمنصفانه نسبت به خرده فروشان فیزیکی بهره مند هستند.  هرچند با این موضوع نیز موافق هستند که رونق کسب و کارهای آنلاین، با شرایط ارسال و تحویل کالا به مشتری که بسیار مطلوب است، عواقب ناشی از سفرهای درون شهری و ایجاد ترافیک، ایجاد انواع مختلف آلودگی و نیز استفاده بیش از حد از زیرساخت های شهری است.

 

در همین ارتباط روزنامه فرانسوی Le Figaro با مایکل لوی، مدیر عامل شرکت تحویل Deliver.ee، که از قوانین مالیاتی پیشنهادی انتقاد می کند مصحابه کرده است. او معتقد است که قانون جدید اخذ مالیات از حمل کالا نه تنها بر شرکت های تجارت خارجی بزرگ تاثیر می گذارد بلکه فروشگاه های آنلاین موفق فرانسوی مانند Vente-Privée.com یا Cdiscount را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

start campaign

تحویل بسته های پستی در سراسر ایران

انبارداری، بسته بندی و توزیع کالای شما در ایران

بیشتر بدانید

امتیاز به این مقاله

ahmad.rasouli.rostami@gmail.com

بدون نظر

پیام بگذارید

5 × چهار =