تحویل کارت سوخت موجود در باجه معطله پست بدون مراجعه به دفاتر پستی

تحویل کارت سوخت موجود در باجه معطله پست بدون مراجعه به دفاتر پستی

معاون فناوری شرکت ملی پست از ارسال پیشتاز کارت سوخت موجود در باجه‌های معطله این شرکت به آدرس متقاضیان خبر داد. به گفته سید میثم حسینی لر متقاضیانی که کارت سوخت خودرو آن‌ها به علت عدم حضور در آدرس ثبت شده هنگام ثبت نام برگشت شده است و در باجه‌های معطله دفاتر پستی است می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پستی، کارت خود را دریافت نمایند.

شرکت ملی پست برای ارتقای مشتری مداری و صرفه جویی در زمان مشتریان، اقدام به اضافه نمودن گزینه رهگیری کارت سوخت در سایت شرکت ملی پست به آدرس post.ir نموده است تا متقاضیان دریافت کارت سوخت در محل بتوانند با ثبت دوباره اطلاعات لازم و پرداخت هزینه ارسال پستی به صورت پیشتاز بر مبنای نرخ نامه پستی، کارت سوخت خود را در آدرس مورد نظر خود دریافت نمایند.

تحویل کارت سوخت در محل راحت تر از مراجعه حضوری است

کارت های سوخت ثبت نام شده از سوی مالکان خودرو تنها یکبار برای تحویل به متقاضیان به درب منزل آن ها ارسال می‌شود و در صورت عدم حضور گیرنده در محل، اشتباه بودن آدرس ثبت شده و یا تغییر محل سکونت گیرندگان، کارت سوخت آن‌ها برگشت داده شده و در باجه معطله مراکز پست نگه داری می‌شود. تا پیش از راه اندازی گزینه رهگیری کارت سوخت در post.ir فرد متقاضی کارت سوخت باید به وبسایت epolice.ir مراجعه کرده و کد رهگیری پستی ۲۴ رقمی بسته پستی کارت سوخت خود را دریافت می‌کرد و پس از آن با مراجعه به بخش رهگیری مرسوله پستی در سایت شرکت ملی پست از مکان بسته پستی کارت سوخت در باجه‌های معطله پست آگاه می‌شد و با مراجعه حضوری کارت سوخت خود را دریافت می‌کرد.

روند مراجعه حضوری برای دریافت کارت سوخت منجر به ایجاد صف‌های طولانی و هدر رفت زمان مشتریان شده بود و اعتراض بسیاری از کاربران را در پی داشت. به گفته معاون فناوری شرکت ملی پست گزینه ارسال پیشتاز کارت سوخت به آدرس متقاضیان اختیاری است و متقاضیان همچنان می‌توانند برای دریافت کارت سوخت خود به باجه‌های معطله دفاتر پستی مراجعه نمایند.

همه کارت سوخت‌های درخواستی به پست تحویل داده شد

در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که بعد تامین شدن کارت‌ خام سوخت با تلاش‌های انجام‌شده همه درخواست‌های صدور کارت سوخت المثنی و خودروهای نوشماره تا اسفندماه ۱۴۰۱ تولید و تحویل پست شده است. براساس اطلاع واصله لجیتو بیش از ۹۵ درصد آن‌ها تحویل مردم شده و مابقی در باجه معطله پست است که از شرکت پست خواسته شده که یک مرتبه دیگر به آدرس مالکان ارسال شود.

نقص نشانی کارت سوخت دلیل اصلی ماندن در باجه‌های معطله پستی

در خرداد ماه ۱۴۰۲ “جلیل سالاری”، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره حجم زیادی دپوی کارت‌ سوخت در دفاتر پستی عنوان کرده بود که در

سال ۱۴۰۱ بیش از سه میلیون قطعه کارت سوخت را تولید و تحویل شرکت پست دادیم، اما اکنون حجم زیادی از کارت در دفاتر پستی باقی مانده است.

محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، نقص نشانی کارت سوخت را دلیل اصلی معطل ماندن کارت‌های سوخت تحویل شده در باجه‌های معطله پستی اعلام کرد

محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، نقص نشانی کارت سوخت را دلیل اصلی معطل ماندن کارت‌های سوخت تحویل شده در باجه‌های معطله پستی اعلام کرد

در همین راستا “محمد احمدی”، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، درخصوص مسائل مطرح شده اظهار داشت: «متاسفانه ارتباط ما با سامانه کارت سوخت بر اساس وب سرویس و به صورت بر خط نیست و نشانی‌ ابرازی متقاضیان با بانک نشانی استاندارد منطبق نمی‌شود، از سویی با نقل و انتقال خودرو، نشانی مالکین جدید جایگزین نمی‌شود.»

محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پستمتاسفانه بخش قابل توجهی از نشانی‌هایی که روی مرسولات درج می‌شود دقیق نیست، عامل دیگری هم به ویژه در ایام پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری مشکل توزیع کارت سوخت را تشدید کرد، به دلیل مسائلی که احتمالا طی سال در تهیه بدنه و چیپ‌ست کارت وجود داشته، حجم مرسولات تحویلی از شرکت پخش و پالایش در دو ماهه پایانی سال قبل و ماه فروردین ناگهان افزایش ۳ تا۴برابری داشت. وقتی فاصله ثبت درخواست و تولید کارت زیاد می‌شود، احتمال نقل و انتقال وسیله نقلیه، جابجایی و تغییر نشانی افراد بیشتر خواهد شد که در کنار اشکالات مطرح شده در درج نشانی‌ صحیح، مشکلات توزیع موفق را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: «بنابراین علیرغم اینکه همکاران ما در شرکت ملی پست، دو بار به نشانی متقاضیان مراجعه می‌نمایند، به دلیل عدم امکان توزیع مرسولات حاوی کارت سوخت در نشانی، از مکانیزم “باجه‌های معطله” برای نگهداری مرسولات در دفاتر منطقه‌ای و تحویل آن‌ها در صورت مراجعه حضوری گیرندگان استفاده می‌گردد که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب به متقاصیان، هزینه‌های مضاعفی را به شرکت ملی پست تحمیل می‌نماید.»

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با بیان این نکته که موضوع دریافت هزینه‌های کارت در نشانی گیرندگان، علاوه بر افزایش زمان و طولانی شدن فرایند توزیع، ایجاد صف در باجه معطله و نارضایتی مشتریان را در پی دارد، گفت: «اگر هزینه‌ها به صورت پیش‌دریافت اخذ شود، متقاضیان هم انگیزه بیشتری برای پیگیری و دریافت کارت‌هایشان دارند‌. اما علیرغم خواست ما و تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شده، تا کنون موضوع پیش‌دریافت هزینه‌ها در هنگام ثبت نام خودروهای نوشماره یا درخواست صدور کارت المثنی در دفاتر پلیس + ۱۰ حل نشده است.»

شرایط جدید دریافت کارت سوخت وسایل نقلیه پلاک جدید

در تیر ماه ۱۴۰۲ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: مالکان وسایل نقلیه نوشماره برای ثبت درخواست تولید کارت هوشمند سوخت به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند. طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مالکان وسایل نقلیه نوپلاک که کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، لازم است برای بررسی وضعیت کارت خود به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و در صورت نیاز درخواست خود را ثبت کنند.

علل انتقال کارت‌های سوخت به باجه های معطله پست

  • عدم درج آدرس‌های به روز شده مالکان بر روی پاکت کارت‌های سوخت
  • عدم دسترسی پست به شماره‌های تلفن مالکان کارت‌های سوخت برای اطلاع‌رسانی به آن‌ها

در ویدئو زیر خبرگزاری صداوسیما پیگیر علل انتقال کارت‌های سوخت به باجه های معطله پست شده است.

اطلاع از محل نگهداری کارت سوخت ماشین از طریق سامانه رهگیری کارت سوخت

اگر می‌خواهید از محل نگهداری کارت سوخت خودرو خود که هنوز به دستتان نرسیده است آگاه شوید،‌ می‌توانید به سایت سامانه رهگیری کارت سوخت http://scs.niopdc.ir به آدرس  و یا https://gts.niopdc.ir/cart/SearchCard مراجعه کنید. سایت مذکور توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با همکاری شرکت ملی پست برای پیدا کردن و رهگیری کارت جامانده در جایگاه و باجه معطله پست راه‌اندازی شده است.

سامانه رهگیری کارت جامانده در جایگاه و باجه معطله پست

سامانه رهگیری کارت جامانده در جایگاه و باجه معطله پست

در این سامانه با دریافت کد رهگیری پستی و پس از آن مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات پستی از نشانی دفتر پستی محل نگهداری کارت سوخت خود اطلاع خواهید یافت.

9

9 دیدگاه

  • امیر
    4 سال پیش

    واقعا که خیلی مذخرفید
    پول می گیرید بعد به بهانه واهی می گویید مردم شخصا تحویل بگیرند
    خاکبرستان با این مدیریت!

  • عباس
    4 سال پیش

    واقعا خبر از وضعیت خودتون ندارید کارت سوخت بنده توی باجه معطله گمشده هیچ کس هم جواب گو نیست.

  • سعيد 7920
    4 سال پیش

    كارت سوخت من در باجه معطله اسلامشهر قرار دارد با كارت ملي مراجعه كردم و متاسفانه كارت سوختم را تحويل ندادند و اذعان داشتند كه حتمآ مدارك خودرو بايد باشد بعداز مراجعه مجدد به من ميگويند مرسوله از باجه معطله مرجوع شده است
    بايد چكار كنم؟

  • اهرپور
    4 سال پیش

    ما در مجتمع هرمزان که ۲۰ برج و ۸ وردی دارد و هر برجی لابی من دارد امکان آمد ایشان و نبودن کسی حرف مزخرفی بیش نیست ایشان اصلا نامه را نیاورده دروغ میگوید

  • سینا
    3 سال پیش

    به نظر میاد عمدا کارت سوخت رو ارسال نمیکنند درب منزل تا مشتری بره پیگیری کنه و پول رو تمام و کمال بصورت آنلاین پرداخت کنه

  • حمید
    10 ماه پیش

    واقعا نوبرید شما کارت سوخت من رهگیری کردم توی باجه معطله نبرد جنوبی. من شهرستان خرم اباد هستم نمیدونم اینا چه ربطی به هم دارن الان باید بلند بشم ۶۰۰ کیلومتر راه بیام تا تهران بعد هم ممکنه بگن اینجا نیست یا بهم ندن واقعا نمیدونم چکار کنم

    • مرتضی
      8 ماه پیش

      واسه منم همین مشکل پیش اومده ، کارت سوختم به آدرس قبلیم تو تهران فرستاده شده الان اردبیل زندگی میکنم دوباره فرم ارسال مجدد رو پر کردم ۲۲ تومن واریز کردم ، بازم راضی ام خدا کنه واسه بفرستن

  • تقی
    6 ماه پیش

    ۱۰۰ هزار تومان باجه معطله برای کارتی که اصلا ارسال نشده پول میگیره!

  • عباس
    1 ماه پیش

    مملکت نداریم که. باغ وحشه کارت سوخت من بدون هیچ پیامک از پست. و حضور پستچی مرجوع شده
    یه عده بی مسئولیت دور هم کشور تشکیل دادیم