سرویس انبارداری خودکار شرکت خدمات لجستیکی آرواتو رونمایی شد

سرویس انبارداری خودکار شرکت خدمات لجستیکی آرواتو رونمایی شد

شرکت آلمانی آرواتو که خدمات انبارداری و بسته‌بندی کالا را به فروشگاه های آنلاین ارائه می‌دهد از سرویس انبارداری خودکار (عملیات خودکار انبارداری) به نام AutoStore در دورتمند رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرده که برای نخستین بار در اروپا از بیشترین تعداد ربات در یک انبار استفاده می‌کند. به گفته مدیران Arvato نزدیک به ۱۸۰ هزار قفسه و ۲۸۰ ربات در سالن انبارداری جدید این شرکت در دورتمند به کار گرفته شده است.

انبارداری هوشمند در صنعت فروش اینترنتی پوشاک

به گزارش خبرگزاری تجارت الکترونیک اروپا شرکت آرواتو در آلمان خدمات زنجیره تامین ارائه می‌دهد. این شرکت در سالن جدید خود به مساحت ۷،۷۰۰ مترمربع، یک سیستم انبارداری خودکار هوشمند ایجاد کرده است. در این سالن ربات های انباردار از بالای ۱۸۰ هزار محفظه نگهداری کالاها حرکت می‌کنند.

نخستین سرویس انبارداری تمام خودکار آرواتو به طور خاص برای صنعت در حال رشد فروش اینترنتی پوشاک و برندهای مطرح صنعت مد راه اندازی شده است.

در پی شیوع بیماری کرونا در جهان، Arvato شاهد رشد شدید سفارشات آنلاین بوده است. افزایش بی سابقه سفارشات آنلاین در دوران همه گیری کرونا حتی از افزایش سفارشات فصلی مرتبط با تعطیلات پایان سال میلادی نیز بیشتر بوده است. Arvato پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۲۴ همچنان با رشد تقاضا برای خدمات انبارداری و بسته بندی کالا برای فروشگاه های اینترنتی روبرو باشد و تعداد سفارشات این شرکت تا آن زمان دو برابر شود.

کریستوف اشملمایر، مدیر سالن‌های انبارداری Arvato می‌گوید: به منظور آمادگی برای رشد سفارشات مشتریان موجود و همچنین افزوده شدن مشتریان جدید و همچنین بهینه سازی همزمان فرآیندهای انبارداری و لجستیکی، به تازگی در مرکز لجستیک خود و سامانه انبارداری هوشمند تمام خودکار جدید خود سرمایه گذاری کرده‌ایم.

راهکارهای بهینه شده اتوماسیون انبارداری برای راهبرد دیجیتالی سازی آرواتو (انبارداری هوشمند و تمام خودکار) از اهمیت بالایی برخوردار است. این راهکارها تاکنون در چندین مرکز لجستیکی این شرکت در اروپا اجرا شده است. ساخت سالن انباداری جدید این شرکت که ۱،۳۵۰ مترمکعب گنجایش دارد در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ (مارس ۲۰۲۰) به پایان رسید. پس از ساخت سالن، آرواتو زیرساخت‌های لازم برای پردازش خودکار کالاهای ورودی و همچنین انبارداری و بسته بندی خودکار کالاها را در این سالن راه اندازی کرد.

آرواتو در انبار تازه تاسیس دورتمند یک بخش مرکزی برای پردازش کالاهای ورودی و یک بخش مرکزی برای پردازش کالاهای خروجی نمود. در هر طبقه ایستگاه هایی نیز برای طبقه بندی (سورتینگ) و بسته بندی کالاها ایجاد شد.

در نهایت شرکت آرواتو تصمیم گرفت با استفاده از سیستم پردازش سفارشات AutoStore، یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های انبارداری اتوماتیک بسته های کوچک را در اروپا راه‌اندازی کند.

ربات های انباردار با حرکت روی شبکه‌ای از محفظه‌های نگهداری بسته های پستی، کالاهای سفارش را از میان آن ها جمع آوری می‌کنند. این ربات ها می‌توانند در همه جهت‌ها روی شبکه انبارداری ایجاد شده حرکت کنند. سیستم انبارداری پیاده سازی شده از سوی Arvato در مقایسه با نحوه قفسه بندی در انبارداری معمولی، تنها ۴۰ درصد از فضای انبار را اشغال می‌کند.

همچنین بخوانید: تحویل بسته های پستی با ربات دیجیت ۲

محفظه‌هایی که آرواتو جایگزین قفسه بندی کرده است در واقع سطل‌های مستطیل شکل پلاستیکی هستند که درون شبکه ‌ای از حفره های هم اندازه در کف انبار قرار می‌گیرند.

اشلمایر می‌گوید: ” سیستم جدید AutoStore بهره وری انبارداری این شرکت را در سالن انبار جدید به میزان فوق العاده‌ای افزایش داده است. با این راه حل انبارداری نوآورانه می‌توانیم به حجم بالای سفارشات مشتریان خود رسیدگی کنیم و برای تقاضای رو به رشد مشتریان جدید نیز در وضعیت مطلوبی قرار بگیریم.”

در سالن انبار آرواتو در شهر دورتمند، شبکه‌ای از ۱۸۰،۰۰۰ محفظه طراحی شده است که فضا را برای انبارداری بیش از ۲ میلیون بسته فراهم می‌کند. فضای فراهم شده به لطف طراحی ویژه‌ای امکان پذر است که در آن ۱۶ سطل پلاستیکی با ارتفاع ۳۳ سانتی متر روی هم چیده شده‌اند.

0

بدون دیدگاه