هوشمند سازی صنعت لجستیک ایران از سوی همراه اول

2 سال پیش
هوشمند سازی صنعت لجستیک ایران از سوی همراه اول

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران از امضای تفاهم نامه مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و شرکت فن آوران لجستیک فاخر ایرانیان جهت هوشمند سازی صنعت لجستیک ایران خبر داد. هدف از این تفاهم نامه که در روز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ به امضا رسید تحقق اهداف راهبردی همراه اول در رویای دیجیتال، ساماندهی و برنامه ریزی برای ایجاد شهری زیست پذیر و یکپارچه بیان شده است.

اهداف تفاهم‌نامه هوشمندسازی صنعت لجستیک ایران

از دیگر هدف‌های امضای این تفاهم‌نامه به کاهش سفرهای غیرضروری شهروندان، بهینه سازی مصرف انرژی و ایجاد فرصت های جدید نوآورانه و کسب و کارهای نوین، افزایش بهره وری، توسعه پایدار و مدیریت شهری متناسب با زیست بوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر نیز اشاره شده است.

اما کلیدی ترین هدفت تفاهم‌نامه طراحی و توسعه راهکارهای هوشمندسازی صنعت لجستیک و اجرای پایلوت هوشمندسازی دارایی‌های لجستیکی شرکت لجستیک بازار است که در پایان می تواند منجر به کاهش هزینه هایی نظیر انبارداری، نیروی انسانی، خواب سرمایه، بسته بندی کالا، افزایش رضایت مشتریان در نتیجه کاهش زمان، بهبود نظارت بر عملکرد، بهبود دقت در ارسال سفارشات، مدیریت هوشمند منابع، کاهش خطای انسانی، پیش بینی دقیق تر از آینده، بهینه سازی مسیرها و مواردی از این دست شود.

 

 زیرساخت ارتباطی برای خدمات هوشمند لجستیکی

اپراتور تلفن همراه اول در این برنامه وظیفه فراهم آوردن زیرساخت ارتباطی اعم از شبکه، سخت افزار مورد نیاز و تجهیزات زیرساختی برای هوشمند سازی صنعت لجستیک ایران از سوی شرکت فاخر ایرانیان را برعهده دارد تا توانمندسازی زیست بوم کسب و کارهای حوزه لجستیک هوشمند، ایجاد سکوهای باز انتشار داده های پردازش‌شده جهت استفاده و بکارگیری در حوزه‌های پژوهشی، ورود به زنجیره خدمات قابل ارائه در بازار لجستیک هوشمند و بهره برداری از ظرفیت های پلتفرم اینترنت اشیاء و توسعه آن را حاصل شود.

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این مراسم گفت:

همراه اول با عرضه بیش از ۱۰۰ میلیون سیمکارت، بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور است، اظهار کرد: همراه اول از اسفند ۱۳۹۸ مرکز تحقیق و توسعه خود را شکل داد و اکنون بعد از مرکز تحقیقات مخابرات، بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه ICT کشور با حدود ۱۰۰ نفر نیرو هستیم.

رسالتمان هم مانند تمامی مراکز تحقیق و توسعه دنیا، تبدیل «دانش» به «فناوری» است؛ ضمن اینکه حمایت از اکوسیستم را هم در کنار وظایف اصلی خودمان تعریف کرده ایم.

0

بدون دیدگاه