ایران می‌تواند قطب اصلی لجستیک و حمل‌ونقل کالا باشد

ایران می‌تواند قطب اصلی لجستیک و حمل‌ونقل کالا باشد

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، “الکساندر نواک” معاون نخست وزیر روسیه که به تهران سفر کرده است، در حاشیه این سفر و در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه از مذاکره با مقامات ایرانی بر سر موضوعاتی چون “سواپ” (معاوضه) نفت و گاز، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش انرژی و همچنین ایجاد یک قطب اصلی لجستیک و حمل و نقل کالا از طریق شبکه ریلی و بنادر ایران به روسیه، خبر داد.

معاون نخست وزیر روسیه در جریان سفرش به تهران از همکاری نزدیک بین ایران و روسیه در زمینه های انرژی و حمل و نقل کالا خبر داده است.

نواک با بیان اینکه ایران می تواند به یک قطب اصلی لجستیک و حمل‌ونقل کالا برای تضمین حمل و نقل متقابل کالا تبدیل شود، گفت: “گردش کالاهای سالانه بین روسیه و ایران از ۱۵ میلیون تن در حال حاضر به ۵۰ میلیون تن در ۳ تا ۵ سال آینده افزایش می‌یابد. ایران می‌تواند در زمینه انبارداری، بسته‌بندی کالا و توسعه ارسال پستی با روسیه همکاری داشته باشد. همچنین اگر یک شرکت بسته بندی کالا بخواهد خدمات خود را به تجار روسی ارائه کند باید بتواند به راحتی و از طریق اتاق بازرگانی دو کشور به مشتریان سرویس بسته بندی کالا دسترسی داشته باشد. در حال حاضر ایران در حال توسعه صنعت تجارت الکترونیک خود است و خدمات لجستیک تجارت الکترونیک نقش زیادی در توسعه روزافزون این صنعت در ایران ایفا می‌کند.

او گفت که روسیه در قالب توافق “سواپ” نفت و گاز با ایران، می تواند انرژی خود را به شمال ایران برساند و در عین حال نفت و گاز ایران می تواند از جنوب به مناطق آسیا و اقیانوسیه صادر شود. نواک گفت که این توافقات ممکن است در آینده نزدیک امضا شود.

نواک همچنین گفت که دو کشور درباره سرمایه گذاری در برخی پروژه های نفت و گاز نیز گفتگو کردند.

معاون نخست وزیر روسیه، ایران را شریک دیرینه و مطمئن تجاری و اقتصادی روسیه دانست و تاکید کرد روابط دو کشور در بالاترین سطح سیاسی است.

0

بدون دیدگاه