محبوب ترین آنلاین شاپ های اوکراین

2 سال پیش

تجارت الکترونیک در اوکراین روز به روز محبوب تر می‌شود. در ماه ژوئن ۲۰۲۱، حدود ۱۳٫۶ میلیون کاربر اینترنتی از فروشگاه های آنلاین در این کشور اروپای شرقی بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۳ میلیون نفر بیشتر است. مطابق با آمار جمیوس در میان محبوب ترین آنلاین شاپ های اوکراین ، فروشگاه اینترنتی رزتکا (به انگلیسی: Rozetka) از همه محبوب‌تر است.

به گزارش وب‌سایت خبری تجارت الکترونیک در اروپا، فروشگاه آنلاین Rozetka بر اساس اطلاعات Gemius محبوب ترین وب‌سایت فروشگاه اینترنتی در اوکراین است. این آنلاین شاپ اوکراینی که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و با فروش لوازم الکترونیکی مصرفی شروع به کار کرد، در ژوئن ۲۰۲۱ از ۶٫۷ میلیون کاربر اینترنتی در فروشگاه اینترنتی خود استقبال کرد. مطالعه جمیوس برای انتخاب محبوب ترین آنلاین شاپ های اوکراین بر مبنای بازدید یکتای کاربران اینترنتی از کسب و کارهای مجازی در اوکراین بدست آمده است.

پس از فروشگاه اینترنتی رزتیکا، کسب و کار آنلاین بسیار محبوب دیگر در اوکراین، olx.ua است، وب‌سایتی که بسیاری از آگهی‌های طبقه‌بندی‌شده را فهرست می‌کند و در ماه ژوین سال ۲۰۲۱ ۵.۵ میلیون بازدیدکننده جذب کرد. پس از این دو کسب و کار آنلاین وب‌سایت prom.ua در ژوئن ۲۰۲۱ از حدود ۴ میلیون بازدیدکننده استقبال کرد.

میزان بازدید کسب و کارهای آنلاین خارجی فعال در اوکراین

میزان بازدید سومین کسب و کار آنلاین محبوب اوکراینی در این کشور بیش از مجموع سه وب‌سایت از محبوب‌ترین کسب و کارهای خارجی‌ است که که در این کشور فعالیت می‌کنند.

در این انفوگرافیک آمار بازدید کاربران اینترنت از کسب‌وکارهای مجازی اوکراین را مشاهده می‌کنید

مجموع بازدید سه کسب و کار آنلاین خارجی محبوب در اوکراین، روی هم رفته به بیش از ۴ میلیون نفر می‌رسد که معادل یک نفر از هر پنج کاربر اینترنت در اوکراین است.

در میان کسب و کارهای مجازی محبوب خارجی که در اوکراین فعالیت می‌کنند محبوب ترین آن‌ها آنلاین شاپ چینی علی اکسپرس است که در ژوئن ۲۰۲۱ توانسته از ۳٫۸ میلیون نفر اوکراینی در وب‌سایت خود میزبانی کند و پس از آن بزرگترین آنلاین شاپ جهان یعنی آمازون با جذب ۴۱۱ هزار بازدیدکننده و eBay با جذب ۳۲۸ هزار بازدید کننده قرار گرفتند.

0

بدون دیدگاه