پیگیری مرسوله پستی پیشتاز با کد رهگیری
بارکد پستی خود را در فرم زیر وارد کنید و دکمه رهگیری را فشار دهید
پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری
هر بسته پستی که به آن مرسوله پستی اطلاق میشود، دارای یک بارکد است که به آن کد پیگیری مرسوله گفته میشود، از طریق این بارکد میتوان مرسوله پستی را رهگیری کرد.
اگر مرسوله پستی، سفارش اینترنتی باشد احتمال دارد کد رهگیری مرسوله پستی، ۲۰ رقمی باشد. چراکه از طریق سرویس خرید و فروش اینترنتی پست ارسال شده است.
کد پیگیری پستی چیست؟
کد رهگیری پستی یک شناسه 24 رقمی یکتا است که به هر مرسوله پستی که از طریق شرکت ملی پست ارسال میشود، اختصاص داده میشود. این کد مانند کد ملی منحصر به فرد برای بسته پستی است و به فرستنده و گیرنده مرسوله پستی امکان میدهد تا در هر لحظه از مسیر حرکت بسته خوداطلاع داشته باشند.. با استفاده از بارکد پستی میتوان به صورت آنلاین وضعیت مرسوله را پیگیری کرد و متوجه شد که بسته پستی در چه مرحلهای از ارسال قرار دارد. پیگیری سفارش پستی تنها از طریق کد رهگیری مرسولات صورت می پذیرد.
پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل
به دلیل حفظ حریم خصوصی شهروندان، پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل امکانپذیر نیست. مگر اینکه با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پستی مراجعه کرد.
البته لجیتو در پی آن است تا با دریافت مجوزهای لازم بتوان با مطابقت دادن شماره موبایل با کد ملی فرستنده یا گیرنده مرسوله و همچنین احراز هویت از طریق ارسال پیامک نسبت به راهاندازی سامانه رهگیری مرسوله با شماره موبایل اقدام کند.
پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی
به دلیل حفظ حریم خصوصی شهروندان، رهگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی امکانپذیر نیست. مگر اینکه با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پستی مراجعه کرد.
سوالات متداول درباره پیگیری مرسوله پستی
پاسخ به برخی از مهمترین سوالات متداول درباره پیگیری مرسوله پستی در زیر آمده است.
اگر مرسوله پستی از طریق یکی از دفاتر پستی ارسال شده باشد، مرسوله بارکد پستی ۲۴ رقمی خواهد داشت.
اگر مرسوله پستی، سفارش اینترنتی باشد احتمال دارد کد رهگیری مرسوله پستی، ۲۰ رقمی باشد. چراکه از طریق سرویس خرید و فروش اینترنتی پست ارسال شده است.
پیگیری احراز نشانی با کد رهگیری
اگر پیش از این برای احراز نشانی محل سکونت یا آدرس خانه یا محل کار خود اقدام کردهاید، برای رهگیری احراز نشانی پست میتوانید با استفاده از کد رهگیری دریافت شده، از آخرین محل پاکت پستی ارسال شده مطلع شوید..
رهگیری مرسوله پستی از طریق پیام رسان بله
مشتریان شرکت ملی پست میتوانند با مراجعه به ربات (بازو) در «پیام رسان بله» به نشانی post_bot ازآخرین وضعیت ارسال مرسوله خود مطلع شوند.
اگر شماره موبایل گیرنده مرسوله در پیامرسان بله عضو باشد، اطلاعرسانی تغییر وضعیت مرسوله به طور خودکار در پیامرسان بله برای گیرنده انجام میشود.
امکان رهگیری مرسوله پستی در پیامرسانهای روبیکا، ایتا، آی گپ، سروش و ویراستی در آینده فراهم میشود.
رهگیری مرسوله پستی از طریق ارسال پیامک
برای پیگیری مرسوله پستی با پیامک یا همان ارسال SMS ، با موبایل خود به شماره 2000441 پیامکی با محتوای توضیح داده شده در زیر ارسال کنید.
در متن پیامک ارسالی خود ابتدا حرف R را وارد کرده و در کنار آن بارکد 24 رقمی مرسوله پستی خود را وارد کنید و پیامک را به شماره ذکر شده ارسال کنید..
در جواب پیامک ارسال شده وضعیت مرسوله پستی و راهنمای پیگیری آن برای شما ارسال میشود.