دریافت غرامت مرسولات پستی


چگونه غرامت بسته پستی گم شده یا آسیب دیده را از پست دریافت کنیم

تمام بسته‌هایی که از طریق شرکت ملی پست ارسال می‌شوند جدای از مبلغ اظهار شده از سوی فرستنده و روش ارسال و پرداخت تا سقف 2 میلیون تومان مشمول بیمه مرسوله پستی می‌شوند.

این بیمه که اجباری است و روی همه مرسولات پستی اعمال می‌شود بیمه عمومی پست نام دارد.

مرسوله غرامتی چیست؟

تمام مرسولات پستی تا ارزش دو میلیون تومان به صورت اجباری و بالاتر از این مبلغ به صورت اختیاری مشمول تعهد جبران خسارت پستی می‌شوند. تعهد جبران خسارت در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود، کسر یا با تأخیر به دست گیرنده برسد و در این شرایط شرکت ملی پست پس از بررسی ارزش اظهار شده از سوی صاحب مرسوله، غرامت را پرداخت می‌کند.

شرکت پست بر اساس توافقنامه سطح خدمات (SLA) متعهد به جبران خسارت مشتریان است.

دریافت غرامت تاخیر پست پیشتاز و پست ویژه

زمانی که مرسوله پستی دیر به دست گیرنده برسد امکان دریافت غرامت تاخیر پست وجود دارد. مشخص شدن تاخیر در تحویل بسته پستی به سرویس پستی انتخاب شده بستگی دارد.

غرامت تاخیر پست ویژه

در سرویس پست ویژه روزی که مرسوله به پست تحویل داده می‌شود، باید یک روز بعد توزیع شده و به دست گیرنده برسد.

غرامت تاخیر پست پیشتاز

در سرویس پست پیشتاز روزی که مرسوله به پست تحویل داده می‌شود، باید 3 روز بعد توزیع شده و به دست گیرنده برسد.

غرامت تاخیر پست سفارشی

در سرویس پست سفارشی روزی که مرسوله به پست تحویل داده می‌شود بر اساس شهر یا روستای مقصد مرسوله، ممکن است تا 7 روز بعد تحویل مشتری گردد.

نحوه درخواست غرامت مرسوله پستی

برای ارائه درخواست دریافت غرامت مرسوله پستی مفقود شده، آسیب‌دیده یا با تاخیر رسیده، روش‌های متفاوتی وجود دارد.

  • مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر پستی

    راه اول مراجعه به دفتر پستی و ارائه مستندات است. در این حالت شرکت پست پس از یک هفته، درخواست مشتری را بررسی کرده و مبلغ اظهار شده را به فرستنده پرداخت می‌کند.

  • دریافت غرامت از سایت شرکت پست

    برای درخواست خسارت مرسوله پستی می‌توان به آدرس اینترنتی eop.post.ir مراجعه کرده و درخواست خود را در سامانه ثبت شکایات ثبت کرده و طلب خسارت کنید.

غرامت گم شدن بسته پستی

اگر فرستنده یک مرسوله عادی پستی هستید یا صاحب یک آنلاین شاپ هستید و بسته پستی‌ای که ارسال کرده‌اید به دست گیرنده یا خریدار نرسیده است. می‌توانید نسبت به درخواست دریافت خسارت مرسوله گم شده در سامانه غرامات پستی اقدام کنید.

دریافت غرامت مرسوله پستی آسیب دیده

گیرنده باید هنگام دریافت مرسوله پستی به بسته‌بندی آن دقت کند

همچنین باید پس از تحویل گرفتن مرسوله از نامه‌رسان شرکت پست، کارتن را باز کرده و محتویاتش را بررسی کرد.

اگر کارتن پستی مخدوش یا آسیب دیده بود می‌توان به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه کرده و درخواست خسارت کرد.

دریافت غرامت مرسولات پستی