Bol همچنان بزرگترین آنلاین شاپ در صنعت تجارت الکترونیک هلند است

1 هفته پیش
Bol همچنان بزرگترین آنلاین شاپ در صنعت تجارت الکترونیک هلند است

ECDB رتبه‌بندی جدیدی از بازار تجارت الکترونیک هلند را بر اساس ارزش ناخالص کالا به ازای هر نام دامنه ارائه می‌دهد. در ۱۰ رتبه برتر، چهار بازیگر هلندی و سه بازیگر چینی حضور دارند. نکته قابل توجه این است که رشد شرکت‌های چینی بسیار سریع‌تر است. پیش‌نمایشی از این گزارش به ما ارائه شده است.

ECDB یک ناشر شناخته‌شده آمار تجارت الکترونیک است که رتبه‌بندی‌های بین‌المللی را بر اساس داده‌های تراکنش‌ها و با شعار “پول را دنبال کن” تدوین می‌کند. این شرکت آلمانی یک روش محاسبه جدید راه‌اندازی کرده است که فروش‌های خود (طرف اول) و فروش‌های پلتفرم (طرف سوم) را ترکیب می‌کند. این کار به رتبه‌بندی‌ها اجازه می‌دهد تا یک دید کلی از ارزش ناخالص کالا، از جمله مالیات بر ارزش افزوده، ارائه دهند.

۱۰ فروشگاه آنلاین برتر در هلند

در زیر ۱۰ رتبه برتر هزینه‌های هلندی به ازای هر وب‌سایت آورده شده است:

رتبه دامنه هزینه (GMV، یورو) رتبه رشد
۱ Bol.com ۵٫۱۷ میلیارد رکود
۲ Amazon.nl ۳٫۷۰ میلیارد رشد
۳ Ah.nl ۱٫۷۴ میلیارد رشد
۴ Coolblue.nl ۱٫۷۳ میلیارد رکود
۵ Aliexpress.com ۱٫۷۲ میلیارد رشد قوی
۶ Zalando.nl ۱٫۱۸ میلیارد رشد قوی
۷ Shein.com ۱٫۱۴ میلیارد رشد قوی
۸ Temu.com ۱٫۰۷ میلیارد رشد قوی
۹ Vinted.nl ۸۱۱٫۲ میلیون رشد قوی
۱۰ Jumbo.com ۷۸۱٫۶ میلیون رکود

لیست جدید ECDB توسط bol.com رهبری می‌شود. از سال ۲۰۱۶، این شرکت مستقر در اوترخت در صدر Twinkle100، رتبه‌بندی شناخته‌شده شرکت‌های تجارت الکترونیک در هلند قرار داشته است. برای نشان دادن بیشتر جایگاه مسلط bol در این کشور: در سه سال قبل از آن، شرکت مادر Ahold (که اکنون Ahold Delhaize نام دارد) در صدر لیست قرار داشت.

 

آمازون در حال پیشرفت در صنعت تجارت الکترونیک هلند

به گفته ECDB، خریداران آنلاین هلندی در سال گذشته کمی کمتر از ۵٫۲ میلیارد یورو در bol.com هزینه کرده‌اند. آمازون با شکاف تقریباً ۱٫۵ میلیارد یورویی دنبال می‌شود، اما این فقط شامل هزینه‌های مصرف‌کنندگان هلندی در Amazon.nl است. از آنجایی که مصرف‌کنندگان هلندی در Amazon.de و Amazon.com نیز خرید می‌کنند، تأثیر واقعی شرکت آمریکایی بیشتر است و شکاف با bol کمتر است.

اینکه آمازون به سرعت در هلند در حال رشد است، شاید بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، از رتبه‌بندی قبلی ECDB برای سال ۲۰۲۳ مشخص بود. طبق لیست جدید، Amazon.nl از نظر حجم معاملات در سال ۲۰۲۴ بیش از دو برابر بزرگتر از نزدیک‌ترین رقبای خود یعنی ah.nl، coolblue.nl و aliexpress.com بود. آنها بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

آمازون همچنان از آلبرت هاین و کول‌بلو جلوتر است. برای نشان دادن بیشتر روابط در صدر: دامنه‌های آلبرت هاین، کول‌بلو و علی‌اکسپرس در مجموع تنها کمی بیشتر از حجم معاملات خود bol تولید می‌کنند.

ویژگی جالب این لیست، رتبه رشد است که ECDB به ۱۰ بازیگر برتر اختصاص داده است، که در ستون آخر جدول نشان داده شده است. سه دسته وجود دارد: رکود، با رشد تا ۵ درصد؛ رشد، با افزایش ۵ تا ۱۵ درصد؛ و در نهایت رشد قوی، با حداقل افزایش ۱۵ درصدی در حجم معاملات.

از چهار بازیگر هلندی در لیست، تنها آلبرت هاین موفق به کسب “رشد” در سال گذشته شد، اگرچه شرکت تابعه آنلاین آن bol در صدر دسته رکود قرار دارد (با رشد حجم معاملات ۴٫۱ درصدی که توسط Ahold Delhaize گزارش شده است). با این حال، هزینه‌های هلندی در Amazon.nl، که متعلق به آمریکاست، طبق ECDB بیش از ۵ درصد رشد کرده است.

پنج بازیگر بین‌المللی دیگر در لیست به رشد حداقل ۱۵ درصدی دست یافتند. این‌ها شامل زالاندو از آلمان و وینتد از لیتوانی هستند که از شرکت‌هایی مانند Wehkamp و MediaMarkt پیشی گرفتند. البته، سوپرمارکت فقط اپلیکیشنی Picnic در رتبه‌بندی ECDB گنجانده نشده است، که جای تاسف دارد.

پلتفرم‌های چینی در بازار تجارت الکترونیک هلند

این لیست شامل سه دامنه از شرکت‌های چینی است که علی‌اکسپرس طبق ECDB بیشترین حجم معاملات را در هلند به خود اختصاص داده است. شین و تمو با حجم‌های بیش از یک میلیارد یورو در سال گذشته، دنبال می‌شوند. این نشان دهنده تغییر ترجیحات خریداران آنلاین در هلند است، که به گفته ECDB، اکنون بیشتر از بازیگران داخلی، در شرکت‌های خارجی هزینه می‌کنند.

0

بدون دیدگاه