راهنمای دریافت ارز اربعین از بانک

راهنمای دریافت ارز اربعین

هر ساله فروش ارز اربعین به زائران توسط بانک مرکزی با نرخ فروش اسکناس سامانه سنا انجام می‌شود.

فروش ارز اربعین ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی

فروش ارز (اسکناس) به زائرین اربعین در سال ۱۴۰۲حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر و با نرخ فروش اسکناس ETS (سامانه سنا) است و معادل تومانی آن حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. ارز اربعین تنها به زائران بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و فروش آن از تاریخ ۲۸ مرداد ماه آغاز شده و تا ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

نحوه دریافت ارز اربعین

برای دریافت ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و کد پیگیری دریافت کنید. برای دریافت ارز حتما به کد پیگیری سامانه سماح نیاز دارید و افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشند، امکان دریافت ارز اربعین را نخواهند داشت.

پس از دریافت کد پیگیری سامانه سماح می‌توانید با همراه داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین به بانک‌های عامل مراجعه کرده و ارز خود را دریافت کنید. منظور از بانک‎‌های عامل نیز شعب منتخب شش بانک ملی، تجارت، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک است.

خرید ارز اربعین توسط سرپرست خانوار

سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی اعضای خانوار) و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر تمام افراد زائر خانواده می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.

درخواست فروش ارز برای افراد بالای ۱۸ سال با کنترل تطابق شماره ملی، شماره موبایل و کارت بانکی صورت می‌پذیرد و افراد ۵ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند.

افرادی که سهمیه ارز اربعین را دریافت می‌کنند محدودیتی بابت دریافت ارز مسافرتی ندارند.

لیست بانک‌های منتخب برای خرید ارز اربعین:

امکان دریافت دینار عراق از بانک بدون ارائه کد زائر

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوی ستاد اربعین در اول شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد: به‌ دلیل مشکلات پیش‌آمده در سامانه سماح، زائران می‌توانند بدون ارائه کد زائر که سماح به آن‌ها می‌دهد از بانک‌ها دینار بگیرند.

صدور بیش از ۴۱۰ هزار گذرنامه زیارتی اربعین

طبق گفته رئیس پلیس گذرنامه فراجا، تا آخر مرداد ۱۴۰۲ بیش از ۴۱۰ هزار گذرنامه زیارتی اربعین چاپ شده است.

تاکنون بیش از ۴۱۰ هزار گذرنامۀ زیارتی چاپ کرده‌ایم.

0

بدون دیدگاه