پلتفرمهای چینی انبارهای خود را در سراسر اروپا راهاندازی میکنند

هر روز شرکتهای تجارت الکترونیک چینی بیشتری در اروپا مراکز انبارداری و ارسال کالا افتتاح میکنند. با هدایت پلتفرمهایی مانند Shein، Temu و JD.com، تعداد انبارها به سرعت در حال رشد است. هدف آنها کوتاه کردن زمان تحویل کالا به مشتری است. تولیدکنندگان و شرکای لجستیک نیز به طور فزایندهای حضور در اروپا را انتخاب میکنند.
رشد انبارها در اروپا
در بریتانیا، شرکتهای چینی در سال جاری حدود ۲۰۰,۰۰۰ متر مربع فضای انبار اجاره کردهاند، که تقریبا با اوج سال ۲۰۲۱ مطابقت دارد. در قاره اروپا نیز تقاضا برای سالنهای پردازش سفارش بزرگ در حال افزایش است، به ویژه در آلمان، فرانسه و لهستان.
اگرچه سیاستگذاران اروپایی از رشد پلتفرمهای چینی انتقاد میکنند، به نظر میرسد این شرکتها مصمم به پیشبرد کار خود هستند. به گفته رمون واس، بنیانگذار و مدیر عامل CTP، یک توسعهدهنده لجستیک، این یک افزایش موقت نیست: «تمام شرکتهای چینی که دوست دارند در اروپا بفروشند، در واقع علاقهمند به حضور در اروپا هستند.»
آمار و شرکتهای مشخص
JD.com حدود ۸۰,۰۰۰ متر مربع در بریتانیا برای پلتفرم Joybuy خود اجاره کرده است. شرکت املاک و مستغلات لجستیک GLP در سالهای اخیر تقریبا ۴۰۰,۰۰۰ متر مربع را به شرکتهای تجارت الکترونیک چینی در بریتانیا، آلمان، لهستان و ایتالیا اجاره داده است. CTP همچنین گزارش میدهد که مستاجران آسیایی اکنون حدود ۲۰ درصد از قراردادهای اجاره جدید در ۱۸ ماه گذشته را تشکیل میدهند. علاوه بر مد سریع و کالاهای مصرفی، شرکتهای چینی در حال گسترش فضای انبار خود برای کالاهای الکترونیک و لوازم خانگی نیز هستند.
تأثیر بر خردهفروشان آنلاین
برای فروشگاههای آنلاین اروپایی، این به معنای افزایش رقابت است. با انبارهای محلی، پلتفرمهایی مانند Shein و Temu میتوانند قیمتهای پایین را با تحویل سریع ترکیب کنند، فرمولی که مصرفکنندگان را جذب میکند و میتواند سهم بازار را از بازیگران محلی بگیرد.
آدرسهای بازگشت محلی و زمانهای تحویل کوتاهتر، مانع خرید از پلتفرمهای چینی را برای خریداران اروپایی کاهش میدهد. در عین حال، این گسترش فرصتهایی را برای شرکای لجستیک و شرکتهای تحویل فراهم میکند که میتوانند مشتریان چینی را جذب کنند.
دیدگاه شما