تجارت الکترونیک در بسیاری از مناطق اروپا هنوز در مراحل اولیه است

پذیرش تجارت الکترونیک در مناطق مختلف اروپا بسیار متفاوت است: از ۲۱.۷ درصد در یوگویزتوچن (Yugoiztochen)، در جنوب شرقی بلغارستان، تا ۹۱.۵ درصد در استان اوترخت هلند. نقشه جدیدی از آژانس آماری یورواستات این تفاوتها را به وضوح به تصویر میکشد.
این نقشه سهم خریداران آنلاین مکرر را در پایان سال تقویمی گذشته نشان میدهد: ساکنان منطقهای که در سه ماه قبل از نظرسنجی خرید آنلاین انجام دادهاند. تجارت الکترونیک در اروپا در شمال غرب قاره قویترین است و به سمت جنوب شرق کاهش مییابد.
تعداد کم خریداران آنلاین مکرر در ایتالیا
در ایتالیا، که یکی از پنج بازیگر برتر اروپا در زمینه هزینه مصرفکننده آنلاین است، تعداد افرادی که به طور منظم آنلاین خرید نمیکنند بیشتر از کسانی است که خرید میکنند (۴۲ درصد). این کشور به دو قسمت تقسیم شده است: در شمال، درصد خریداران مکرر، عمدتا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است، در حالی که در جنوب به زیر ۴۰ درصد میرسد.
پذیرش پایین همچنین در چندین کشور بالکان و در بسیاری از مناطق رومانی، بلغارستان و ترکیه (که در نقشه گنجانده شده بود)، مشاهده میشود.

سفارش کالا و خدمات از طریق اینترنت در اروپا برای استفاده شخصی (سال ۲۰۲۴)
پذیرش تجارت الکترونیک استان اوترخت هلند
در هیچ کجا درصد خریداران آنلاین مکرر به اندازه استان اوترخت هلند بالا نیست. در پایان سال گذشته، ۹۱.۵ درصد از ساکنان آن چیزی را به صورت آنلاین خریداری کردند.
میزان پذیرش در یازده استان دیگرِ این کشور (که شاید بالغترین کشور تجارت الکترونیک در جهان باشد) نیز از ۸۰ درصد فراتر میرود (با میانگین کشوری ۸۶.۷ درصد). طبق گزارش یورواستات، در مجموع ۲۳ منطقه اروپایی وجود دارد که در آن سهم خریداران آنلاین بالاتر از آن سطح است. باید توجه داشت که برخی از مناطق از نظر جغرافیایی یا جمعیتی بسیار بزرگتر از سایرین هستند.
۱۲ منطقه از ۲۳ منطقه برتر دارای خریداران آنلاین در هلند هستند
سایر مناطقی که بیش از ۸۰ درصد خریداران آنلاین منظم دارند در دانمارک (چهار منطقه)، ایرلند (هر سه منطقه)، سوئد (سه منطقه) و منطقه پایتخت جمهوری چک، پراگ، واقع شدهاند. در نروژ (که به عنوان یک کشور در نظر گرفته شده است)، میزان پذیرش نیز درست بالای ۸۰ درصد قرار دارد.
دیدگاه شما