هزینه مرسولات مفقودی برای آنلاین‌شاپ‌ها صدها میلیون یورو است

1 روز پیش
هزینه مرسولات مفقودی برای آنلاین‌شاپ‌ها صدها میلیون یورو است

خرده فروشان آنلاین اروپایی در چهار ماه آخر سال ۲۰۲۴ به دلیل گم شدن میلیون‌ها بسته ارسالی، بیش از نیم میلیارد یورو درآمد از دست دادند. طبق گفته Metapack، تاثیر واقعی به طور قابل توجهی بیشتر است. این ارائه دهنده نرم افزار مدیریت ارسال پستی، خسارت رسمی را ۵۴۰ میلیون یورو تخمین می‌زند که ناشی از گم شدن ۳٫۷۲ میلیون بسته است. این به معنای ضرر متوسط ۱۴۵ یورو برای هر بسته است: ۱۳۶ یورو درآمد از دست رفته، ۶ یورو هزینه‌های اضافی خدمات مشتری (به عنوان مثال، با درخواست‌های “سفارش من کجاست؟”) و ۳ یورو هزینه حمل و نقل.

گم شده رسمی در مقابل گم شده احتمالی

اینکه ضرر کل ۵۴۰ میلیون یورو زیاد تلقی شود یا نه، به دیدگاه شما بستگی دارد. در مجموع، ۰٫۰۶ درصد از کل بسته‌ها به طور رسمی به عنوان  مرسوله گم شده ثبت شده‌اند. آماری که نشان می‌دهد از هر ۱۶۶۷ مرسوله پستی ۱ مرسوله مفقود می‌شود.

با این حال، Metapack خاطرنشان می‌کند که سهم بسته‌هایی که واقعا گم شده‌اند می‌تواند تا ۰٫۷ درصد باشد، به دلیل بسته‌هایی که به عنوان “احتمالا گم شده” طبقه‌بندی می‌شوند. (بسته‌هایی که بیش از پنج روز هیچ به روز رسانی ردیابی زنده نداشته‌اند) این بدان معناست که از هر ۱۴۳ بسته، یک بسته احتمالا گم شده است.

فراتر از ناراحتی

اما کلارک، مدیر ارشد محصول در Metapack می‌گوید: «بسته‌های گمشده فقط یک ناراحتی نیستند. آن‌ها نشان دهنده یک ضرر مالی قابل توجه، به ویژه در چشم انداز اقتصادی چالش برانگیز امروز هستند.» علاوه بر این، انواع خساراتی وجود دارد که مستقیما مالی نیستند، مانند کاهش وفاداری مشتری، شهرت برند و اعتماد مصرف کننده.

کلارک به خرده فروشان توصیه می‌کند تا راه حل‌های هدفمندی را برای به حداقل رساندن خسارات در کل زنجیره تحویل به کار گیرند. “این شامل تجزیه و تحلیل برای شناسایی ناهنجاری‌ها و جلوگیری از فعالیت‌های تقلبی در انبارها، و استفاده از قوانین حمل و نقل پویا که از خدمات حمل و نقل ایمن برای کاهش سرقت از درب منزل استفاده می‌کنند، می‌شود.”

طبق گفته Metapack، با ادامه رشد خرید آنلاین، اطمینان از تحویل‌های یکپارچه و قابل اعتماد برای موفقیت بلندمدت “بیش از هر زمان دیگری حیاتی” است. این شرکت به خرده فروشان توصیه می‌کند تا یک استراتژی چند شرکتی را پیاده سازی کنند و از بینش‌های مبتنی بر داده استفاده کنند.

0

بدون دیدگاه