از هر پنج بزرگسال در بریتانیا، دو نفر از لاکرهای هوشمند تحویل سفارش استفاده میکنند

در سال گذشته، ۲۱ میلیون بزرگسال در بریتانیا از یک لاکر هوشمند برای تحویل سفارش، بازگرداندن یا ارسال یک بسته استفاده کردهاند. این معادل دو نفر از هر پنج بزرگسال است. در این دوره، بیش از ۱۱۵ میلیون بسته از طریق این لاکرها تحویل یا بازگردانده شده است.
این دادهها از تحقیقات InPost و Retail Economics به دست آمده است که بر اساس نظرسنجی از ۲۰۰۰ خانوار و دادههای حجم بسته انجام شده است. به گفته محققان، این دادهها نشان دهنده تغییر در ترجیحات تحویل مصرفکنندگان در میان خریداران آنلاین در بریتانیا است.
۷% از سفارشات آنلاین از لاکرها تحویل داده شده است
در ۱۲ ماه گذشته، ۷ درصد از کل سفارشات آنلاین (۸۷ میلیون تحویل) در لاکرهای لجستیک در این کشور تحویل داده شده است و ۲۸ میلیون بازگشت از طریق لاکرها ارسال شده است، که ۱۲ درصد از کل بازگشتهای آنلاین را تشکیل میدهد.
طبق نظرسنجی، ۲۰ درصد دیگر از خریداران آنلاین در بریتانیا هنوز از لاکر هوشمند پستی استفاده نکردهاند، اما مایل به انجام این کار هستند. انتظار میرود استفاده از لاکرها در دوازده ماه آینده افزایش یابد.
در سال گذشته، ۶۶ درصد از خریداران آنلاین نسل Z از لاکرهای هوشمند تحویل سفارش استفاده کردهاند
در حال حاضر، استفاده از لاکرها در میان مصرفکنندگان جوان قوی است. حداقل ۶۶ درصد از نسل Z و ۵۴ درصد از هزارهها در سال گذشته از لاکر پستی استفاده کردهاند. و بیش از نیمی از افراد زیر ۴۵ سال حداقل ماهانه از آنها استفاده میکنند. خریداران در گروه درآمدی متوسط پرکاربردترین کاربران لاکرهای پستی هستند. از هر سه نفر از آنها، یک نفر قصد دارد امسال بیشتر از لاکر پستی استفاده کند.
رشد سال به سال ۳۹ درصدی در بستههای پردازش شده در لاکرهای پستی
افزایش استفاده از لاکرهای پستی در نتایج InPost نیز قابل مشاهده است. سرویس لاکر پستی ۲۴ میلیون بسته را در بریتانیا، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ پردازش کرده است که افزایشی ۳۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴ را نشان میدهند. این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ لاکر هوشمند و حدود ۱۶۰۰۰ مکان تحویل خارج از خانه (OOH) در این کشور دارد.
نیل کوشل، مدیر عامل InPost، گفت: «بازار لاکرهای هوشمند در سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است، به لطف اشتیاق سیریناپذیر مصرفکنندگان برای راهحلهای تحویل راحت که به طور یکپارچه با زندگی پرمشغله آنها سازگار است. لاکرها که زمانی یک بخش خاص از بازار تحویل OOH بودند و عمدتا توسط خریداران جوانتر و آگاه به فناوری دیجیتال استفاده میشدند، اکنون به طور کامل عمومی شدهاند. و همانطور که تحقیقات ما نشان میدهد، این تقاضای خیرهکننده هیچ نشانهای از کاهش سرعت را نشان نمیدهد و هر گروه سنی قصد دارد در سال آینده بیشتر از لاکرها استفاده کند.»
دیدگاه شما