چرا رشد انفجاری انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا می تواند به معنای ایجاد کارهای بیشتر باشد؟

چرا رشد انفجاری انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا می تواند به معنای ایجاد کارهای بیشتر باشد؟

اتوماسیون (Automation) با ساده‌سازی انبارداری، بسته‌بندی و توزیع باعث حذف برخی از مشاغل سنتی شده،‌ اما در بلند مدت می‌تواند به تولید کار بیشتر منجر شود. با لجیتو همراه باشید.

هنگامی که ربات‌ها به خرده فروشی‌های آنلاین باکسد (Boxed) وارد شدند، ترس و وحشت را نیز با خود به همراه آوردند. ترسی شناخته شده از اینکه ماشین‌ها همه جا را فرا خواهند گرفت و به دنبال آن موجی از نیروی انسانی اخراج شده به راه خواهد افتاد. ورونیکا منا (Veronica Mena)، مربی راه‌اندازی استارتاپ‌های تجارت الکترونیک، ضمن اشاره به ترس و اضطراب ناشی از دایر شدن یک انبار اتوماتیک در نزدیکی اتحادیه، گفت:

بسیاری از افراد از من می‌پرسیدند: چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد؟

اتوماسیون آینده انبارداری، بسته بندی و توزیع

اتوماسیون آینده انبارداری، بسته بندی و توزیع

اما این ترس چندان پایدار نبود. هنگامی که این انبار در فصل بهار دایر شد، کارکنان متوجه شدند که فعالیت‌های فیزیکی آن‌ها بسیار کمتر از قبل شده است و بجای بارگذاری فیزیکی و چندین ساعته کالاها در ارابه‌ها می‌توانند سر جای خود بایستند و کالاها را از نقاله حمل کالا تحویل بگیرند. همچنین به جای اینکه از مشاغل کم شود، شرکت به منظور پاسخگویی به سفارش‌های رو به رشد شیفت سوم را نیز اضافه کرد.

اتفاقی که در Boxed و دیگر جاها رخ داد پیشنهاد می‌دهد که ترس عمومی از اتوماسیون و از دست دادن کار در اغلب موارد بی‌مورد است. در واقع اتوماسیون کمک کرده است تا مشاغل جدیدی در تجارت الکترونیک ایجاد شود و به نظر می‌رسد که در سال‌های پیش رو کارهای بیشتری را نیز ایجاد خواهد کرد. ربات‌ها و نرم افزارها با سرعت بخشیدن به امور انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا باعث شده‌اند تا خرید آنلاین به یک جایگزین بسیار مناسب برای فروشگاه‌های سنتی و زنجیره‌ای تبدیل، و فروش فروشگاه‌های آنلاین با رشد فزاینده‌ای همراه شود. ریک زامپانو (Rick Zumpano)، معاون ارشد Boxed در بخش توزیع، در این خصوص گفته است:

ما به دنبال انجام کار یکسان با نیمی از کارمندان خودمان نیستیم. از آنجایی که ما در حال رشد هستیم، به تمام کارکنان نیاز داریم.

اینطور به نظر می‌رسد که فناوری‌های رباتیک جدیدتر تهدیدی برای برخی از مشاغل در تجارت الکترونیک باشند. شرکت‌های رباتیک جدید در حال ساخت نمونه‌های اولیه بازوهای رباتیکی هستند که برای مثال می‌توانند کالاها را از روی قفسه‌ها بردارند. این امکان وجود دارد که این ربات‌ها طی دهه آینده جایگزین برخی کارکنان شوند. اما رشد انفجاری تجارت الکترونیک و ساده شدن کارها بواسطه اتوماسیون منجر به این خواهد شد که شرکت‌های تجارت الکترونیک انبارهای بیشتری بسازند.

بنابراین حتی اگر هر انبار افراد کمتری را بکارگیری کند، پیش‌بینی می‌شود که بخاطر بیشتر شدن تعداد انبارها استخدام‌های بیشتری در این صنعت انجام شود.

0

بدون دیدگاه