چگونه فروشگاه اینترنتی خودمان را برای بازار نسل هزاره آماده کنیم؟ – قسمت دوم

چگونه فروشگاه اینترنتی خودمان را برای بازار نسل هزاره آماده کنیم؟ - قسمت دوم

بازاریابی نسل هزاره (Millennials) برای تجارت الکترونیک (e-Commerce) علاوه بر بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای موبایل به ارائه اطلاعات مناسب و حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد.

همچنانکه در قسمت اول این مقاله با عنوان «چگونه وب ‌سایت تجارت الکترونیک خودمان را برای بازار نسل هزاره آماده کنیم؟ – قسمت اول» گفته شد، شما برای جلب نظر نسل هزاره به فروشگاه اینترنتی خودتان نیازمند ساده‌سازی فرم‌ها، مسیرهای جابجایی در سایت و خرید هستید. اما هنوز هم برای جلب نظر این نسل کارهای بیشتری برای انجام دادن دارید. پس برای هر چه بیشتر سازگار کردن فروشگاه اینترنتی خودتان با خصوصیات نسل هزاره در ادامه مطلب با لجیتو همراه باشید.

ارائه انبوهی از اطلاعات

نسل هزاره نیز مانند دیگر رده‌های سنی به طور پیوسته با هزاران وب سایت و برند دیگر روبرو می‌شوند. اگر که شما به اندازه کافی اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خودتان را ارائه ندهید، می‌توانید از این موضوع مطمعن باشید که آن‌ها بدون تأمل به دنبال پیشنهاد دیگری خواهند رفت.

خودتان را جای مشتری قرار دهید و تمام اطلاعاتی را که احتمال می‌دهید خریداران به آن احتیاج خواهند داشت را فراهم کنید. برای مثال، فرض کنید که وب سایت شما در زمینه فروش لوازم منزل فعالیت دارد. به جای اینکه صرفاً اطلاعات محصول را در فهرست خود بیاورید، به سوال‌های احتمالی که خریدار ممکن است از شما داشته باشد فکر کنید و یک بخش «پرسش و پاسخ» (FAQ) اضافه کنید. همچنین، توصیه‌نامه‌ها را برای هر محصول ارسال کنید تا یک گزینه سوم را نیز فراهم کرده باشید. در ادامه می‌توانید یک مثال از وب سایت اشلی (Ashley) را مشاهده کنید.

اجتماعی باشید

شبکه‌های اجتماعی نقش بشدت مهمی را در موفقیت وب سایت‌های تجارت الکترونیک بازی می‌کنند، بخصوص برای نسل هزاره. در حقیقت به گفته اریک کوالمن (Erik Qualman)، نویسنده سوشال نامیکز (Socialnomics)، حدود ۹۰درصد از افراد بالغ جوان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین ۹۳ درصد از تصمیمات جهت خرید تحت تأثیر کاری که وب سایت‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، است. با اعدادی اینچنین، بسادگی می‌توان گفت که بیرون ماندن از شبکه‌های اجتماعی یک گزینه واقعی نیست.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به جزئی جدا نشدنی از تجارت الکترونیک است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به جزئی جدا نشدنی از تجارت الکترونیک است.

اسم این بازی در تجارت الکترونیک افزایش ترافیک وب سایت است. جذب بازدیدکنندگان از طریق شبکه اجتماعی راهی عالی برای انجام این کار است. هرچند، گفتن آن بسیار ساده‌تر از انجام دادنش است.

در نهایت یک استراتژی با کیفیت برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای بدست آوردن حمایت نسل هزاره بسیار ارزشمند است. ابتدا با مشخص کردن انتظارات آغاز کنید. امیدوارید چه مقدار ترافیک را از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کنید؟ به دنبال جذب چه تعداد دنبال کننده (Follower) هستید؟ نرخ ایده‌آل «رشد مخاطبان»/«تعامل» با فروش برای شما چقدر است؟ برای مثال، گزارش محتوای رسانه‌های اجتماعی هاب‌اسپات (HubSpot) که در ادامه آمده نشان می‌دهد که برندهای تجارت الکترونیک در بخش کالاهای مصرفی به طور متوسط ۶٬۰۲ نوشته در هفته ارسال می‌کنند و میزان تعامل با هر پست ۱۱٬۴ است.

در ادامه نوع محتوایی را که مشتری ایده‌آل شما نیاز دارد را درک کنید. این در نهایت به این بستگی دارد که شما بازار هدف خودتان را بشناسید. از ابزارهایی همچون «اشاره» (Mention) استفاده کنید تا تعداد دفعات اشاره به برند خودتان یا رقبایتان را زیر نظر داشته باشید. این به شما کمک خواهد کرد تا در زمان آماده کردن محتویات مرتبط، اطلاعات دسته اولی از مشتریان صنعت خودتان داشته باشید.

به طور کلی، بسیاری از افراد با هدف خرید از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بازدید نمی‌کنند. هدف اصلی ایجاد ارتباطات و در قدم‌های بعدی فروش است. ایجاد محتوای مرتبط و قابل اشتراک گذاری برای ایجاد اطمینان، پیش از تلاش برای فروش یک محصول، بسیار حیاتی است.

نتیجه گیری

جذب کردن نسل هزاره، وظیفه‌ای است که باعث می‌شود بسیاری از متولیان و برندهای تجارت الکترونیک کلافه شوند. در حالی که این کار دشوار است، اما قابل انجام است. در حالی که محتوای آنلاین اشباع شه است، کلید اصلی موفقیت برای ربودن قلب این نسل، در ارتباط‌پذیری ساده و سریعاً قابل درک بودن است. تمام چیزی که به آن نیاز دارید مقداری خلاقیت است تا امکان درخشش برند شما را میسر سازد.

0

بدون دیدگاه