تاریخچه خدمات پستی ایران به روایت موزه ارتباطات

4 سال پیش
تاریخچه خدمات پستی ایران به روایت موزه ارتباطات

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، موزه ارتباطات از پربارترین کانون‌های تاریخی و فرهنگی کشور است که یکی از بهترین منابع تاریخچه خدمات پستی ایران نیز می‌باشد.

به نقل از روابط عمومی‌شرکت ملی پست جمهوری اسلامی‌ایران، علیرضا زرگوش و فریبا مرادی اعضای هیئت مدیره، احمد جان‌بزرگی مدیرکل دفتر مدیرعامل و حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل و رئیس موزه ارتباطات، از موزه ارتباطات بازدید به عمل آوردند.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به سابقه‌ی پست در کشور، بیان کرد: پست یکی از قدیمی‌ترین ساختار اداری کشور است، تمامی اطلاعات و سندهای مرتبط به پست و خدمات پستی در این مجموعه بسیار پربار می‌باشد.

سبحانی‌فر ادامه داد: روند به کمال رسیدن خدمات پستی و ارتباطی بر پایه تمامی سندها و ادواتی که از گذشته بر جای مانده در موزه ارتباطات قابل مشاهده است و این امر باعث غنی شدن این مجموعه به شمار می‌آید. این موزه، مجموعه ای بسیار مفید و ارزشمند در این راستا می‌باشد که بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جذب کرده است.

بازدید مجازی از موزه ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از تمامی فعالیت هایی که در راستای احداث موزه ارتباطات صورت پذیرفته است گفت: فعالیت و تلاش خود را بر این منوال می‌گذاریم که علاقه‌مندان بتوانند به صورت مجازی از تاریخچه خدمات پستی و ارتباطات ایران در زمان های گذشته و روند به تکامل رسیدن آن بازدید به عمل آورند.

وی افزود: رجوع به تاریخچه پست و الزام به حفظ اسناد و اطلاعات مانده از تمدن‌های گذشته بسیار حائز اهمیت است، توقع می‌رود کشور ما با اتکا به برآیندهای گذشتگان، مسیر پیشرفت و عمران را برای نسل های پیش رو فراهم گرداند.

منبع: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

0

بدون دیدگاه