برای افزایش فروش، چه نکاتی را در شرح محصولات فروشگاه اینترنتی خودمان بکار ببریم؟ – قسمت اول

برای افزایش فروش، چه نکاتی را در شرح محصولات فروشگاه اینترنتی خودمان بکار ببریم؟ - قسمت اول

زمانی می‌رسد که برای محصولات فروشگاه اینترنتی (Online Store) خودتان به شرح محصول نیاز پیدا کنید و در آن زمان لیست‌ها باید تا حد ممکن خریدار را متقاعد کنند. با لجیتو همراه باشید.

در آینده زمانی خواهد رسید که شرکت شما نیاز داشته باشد لیستی از محصولات خود تهیه کند، خواه این لیست‌ها در خصوص منو، کالا‌ها یا خدمات باشد. از آنجایی که توضیحات آماده شده برای این محصولات روی سایت یا اپلیکیشن شما، یلپ (Yelp)، گوگل (Google) و/یا فیسبوک (Facebook) نمایان خواهند شد، باید تا حد ممکن متقاعد کننده باشند.

ممکن است بپرسید چه چیزی در هنگام نوشتن لیست محصولات ممکن است پیچیده باشد؟ کافی است که تنها همان «شرح محصولی» را بنویسیم که مشخصات آن را شرح می‌دهد، درسته؟ نه، غلطه! انجام این کار در واقع بسیار سخت‌تر است، چرا که شرح محصول باید بتواند آن را به فروش برساند. در حالی که اغلب این‌طور تصور می‌شود که آخرین عامل افزایش فروش «شرح محصول» است، اگر که دقت مناسبی به این بخش داشته باشید، شرح محصول می‌تواند یک ابزار بسیار متقاعد کننده برای افزایش فروش شما باشد. آیا رونویسی کردن از مشخصات محصول شما مشتری را متقاعد خواهد کرد که روی دکمه «اضافه به سبد» کلیک کند؟

۱- روی مشتری ایده‌آل خودتان تمرکز کنید

سعی نکنید با توضیح محصول فروشگاه اینترنتی خودتان همه را متقاعد کنید. اگر شما شرح محصول خودتان را با در ذهن داشتن مخاطبان بسیار زیاد انجام دهید در نهایت هیچ‌کس را مخاطب قرار نخواهید داد. تمامی شرح محصولات باید برای مشتری مورد نظر شما سازگار شده باشند. در نظر داشته باشید که شما چگونه می‌توانید به کمک این محصول زندگی یک نفر را پربارتر، ساده‌تر یا لذت‌بخش‌تر کنید. سپس از شرح محصول برای پاسخ دادن به سوال‌هایی استفاده کنید که این خریدار ممکن است از شما بپرسد، از همان کلماتی استفاده کنید که آن‌ها استفاده خواهند کرد و به طور مستقیم به آن‌ها پاسخ دهید.

شرح محصول قلاده سگ Malucchi که در ادامه آمده است به طور خاص روی افراد انگلیسی شوخ، مطابق با مد روز و دمدمی مزاج تمرکز دارد.

شرح محصول قلاده سگ Malucchi که به طور خاص روی افراد انگلیسی شوخ، مطابق با مد روز و دمدمی مزاج تمرکز دارد.

شرح محصول قلاده سگ Malucchi که به طور خاص روی افراد انگلیسی شوخ، مطابق با مد روز و دمدمی مزاج تمرکز دارد.

۲- نشان دهید این محصول چه نفعی برای آن‌ها دارد

خریداران بالقوه دوست ندارند که لیست بلندبالایی در خصوص ویژگی‌های یک محصول بخوانند. آن‌ها نمیخواهند بدانند محصول شما چیست، آن‌ها می‌خواهند بدانند محصول شما چه نفعی برایشان دارد. این محصول چه مشکلی را حل می‌کند؟ و چگونه زندگی دارندگانش را ارتقاء می‌دهد؟

پس خیلی در مورد ویژگی‌ها و مشخصات محصولات فروشگاه اینترنتی خودتان صحبت نکنید (مگر اینکه مخاطبان شما عاشق مشخصات تکنیکی محصول باشند)، در عوض آن‌ها را به صورت مزایایی که برای خریدار ایجاد می‌کنند ترجمه کنید. Kissmetrics، پلتفرم تجزیه و تحلیل رفتاری و تعاملی مشتریان، در این خصوص گفته است:

یک مشخصه حقیقتی در خصوص محصول شما است، در حالی که منفعت محصول بیانگر کاری است که آن مشخصه برای خواننده توضیحات شما خواهد داشت. یک منفعت را می‌توان به صورت یک نکته مثبت توصیف کرد (برای مثال ارتقاء کارآمدی) یا به عنوان مشکلی که دیگر با آن مواجه نخواهند شد یا از حجم آن کاسته خواهد شد (برای مثال کاهش استرس).

 

مثالی در ارتباط با شرح محصول که دقیقاً بیان کرده‌ چه نفعی برای مشتری دارند.

مثالی در ارتباط با شرح محصول که دقیقاً بیان کرده‌ چه نفعی برای مشتری دارند.

هرچقدر اظهارات شما مشخص‌تر باشد بهتر است. در بالا می‌توانید مثال‌هایی در ارتباط با شرح محصول را مشاهده کنید که دقیقاً بیان کرده‌اند چه نفعی برای مشتری دارند.

در قسمت بعدی این مقاله به بررسی اثر استفاده از لحن مناسب خواهیم پرداخت و همچنین به شما خواهیم گفت که برای نوشتن یک شرح محصول مناسب از چه کلماتی «نباید» استفاده کرد. پس با ما همراه باشید.

0

بدون دیدگاه