ترکیه و قطر فعالیت های مشترک تجارت الکترونیک در سطح ملی را راه اندازی خواهند کرد

ترکیه و قطر فعالیت های مشترک تجارت الکترونیک در سطح ملی را راه اندازی خواهند کرد

پیرو توافقات قبلی دو کشور ترکیه و قطر در نظر دارند تا در آینده نزدیک از پلتفرم تجارت الکترونیک (e-Commerce) مشترک خود بهره‌برداری کنند. با لجیتو همراه باشید.

ترکیه و قطر در پی امضا شدن پروتکل همکاری بین پست ترکیه (PTT) و خدمات پستی قطر در حال توسعه یک پلتفرم تجارت الکترونیک به صورت مشترک هستند. وب‌سایت این پلتفرم (www.turkishsouq.com) به تازگی در کنفرانس تجارت الکترونیک بین‌المللی آنتالیا که توسط وزارت حمل و نقل، امور دریایی و ارتباطات و همچنین پست ترکیه برگزار شده بود، راه‌اندازی شده است. احمد ارسلان وزیر حمل و نقل، امور دریایی و ارتباطات در این همایش گفته است:

من در طول ۱۵ روز گذشته ۳ بار با «ال سلیطی»، وزیر قطر، دیدار کرده‌ام. ما در خصوص همکاری‌های بیشتر بحث کرده‌ایم و قدم‌های مهمی را بخصوص در رابطه با پلتفرم تجارت الکترونیک برداشته‌ایم.

مسئولین ترکیه و قطر در حال رونمایی از پلتفرم تجارت الکترونیک مشترک بین دو کشور.

مسئولین ترکیه و قطر در حال رونمایی از پلتفرم تجارت الکترونیک مشترک بین دو کشور.

به گفته ارسلان در سال گذشته حجم معاملات ترکیه در بخش e-Commerce در حدود ۳۰ میلیارد لیر ترکیه (۷٬۵۸۹ میلیارد دلار) بوده است و آنها در نظر دارند که حجم معاملات امسال را تا ۵۰ میلیارد لیر افزایش دهند. به گفته وی این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که پلتفرم تجارت الکترونیک چقدر بزرگ خواهد بود. ارسلان در این خصوص گفت:

در چارچوب همکاری‌های ما، کار روی پلتفرم تجارت الکترونیک در قطر کامل شده است و در حال حاضر تحت اقدامات آزمایشی قرار دارد.

وی در ادامه اضافه کرد که این پلتفرم به طور رسمی در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی خواهد شد. وزیر حمل و نقل ترکیه ضمن بیان اینکه این فرایند به طور ادامه‌دار در بخش حمل و نقل زمینی و ترکیبی (با توجه به ترانزیت حمل و نقل سه گانه بین ایران، ترکیه و قطر) دنبال می‌شود، تأیید کرد که از این پس هواپیمایی قطر (Qatar Airways) به جز استانبول به ترابزون (Trabzon)، آدانا (Adana)، بدروم (Bodrum) و آنتالیا (Antalya) نیز پرواز خواهد داشت.

شروع همکاری PTT و پست قطر در حوزه e-Commerce در بیست و ششمین کنگره جهانی پست که از ۲۰ سپتامبر تا ۷ اکتبر ۲۰۱۶ در استانبول برگزار شد، آغاز شد. موافقت‌نامه همکاری دوجانبه بین PTT و پست قطر در این کنگره امضا شد. دو کشور بعدتر در ۱۹ آپریل ۲۰۱۷، در نمایشگاه تجاری EXPO Turkey by Qatar 2017 «پروتکل همکاری تجارت الکترونیک» را امضا کردند.

بر اساس اهداف تعیین شده در این پروتکل، پلتفرم تجارت الکترونیک مورد بحث (www.turkishsouq.com) ایجاد شده است که از طریق آن امکان فروش محصولات ترکیه در قطر و بلعکس امکان پذیر خواهد شد. بنابراین، محصولات موجود روی پلتفرم ملی تجارت الکترونیک اداره پست ترکیه (www.epttavm.com) از طریق وبسایت جدید برای کاربران قطری هم عرضه خواهند شد.

0

بدون دیدگاه