آمازون کارمزدهای فروشندگان را در اروپا کاهش می‌دهد

21 ساعت پیش
آمازون کارمزدهای فروشندگان را در اروپا کاهش می‌دهد

آمازون کاهش کارمزد فروشندگان را در طیف وسیعی از دسته‌بندی‌های محبوب اعلام کرده است. همچنین، هزینه‌های خدمات تحویل توسط آمازون (FBA) در بسیاری از کشورهای اروپایی کاهش خواهد یافت. این کارمزدهای پایین‌تر برای اقلامی مانند پوشاک ارزان‌قیمت و محصولات خانگی اعمال خواهد شد. این اقدام بخشی از استراتژی آمازون برای رقابت با پلتفرم‌هایی مانند Shein و Temu است.

به گفته آمازون، میانگین کاهش کارمزد به ازای هر واحد فروخته‌شده در سراسر اروپا ۰٫۱۷ یورو خواهد بود که به لطف «نوآوری مداوم و بهبودهای عملیاتی» امکان‌پذیر شده است. این تغییرات شامل کاهش هزینه‌های FBA جدید برای بسته‌ها، گسترش واجد شرایط بودن FBA برای اقلام ارزان‌قیمت، و کاهش کارمزد ارجاع در دسته‌بندی‌های پرفروش مانند پوشاک و لوازم جانبی، محصولات خانگی، مواد غذایی، ویتامین‌ها، و پوشاک و غذای حیوانات خانگی است.

کاهش کارمزدهای آمازون

برخی از کارمزدهای جدید از ۱۵ دسامبر اجرایی می‌شوند، در حالی که برخی دیگر در ۱ فوریه سال جدید تغییر خواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که کاهش قیمت فقط برای اقلامی با قیمت تا ۲۰ یورو اعمال می‌شود. برای مثال، در دسته‌بندی محصولات خانگی، کمیسیون فروش تا این مبلغ از ۱۵ درصد به ۸ درصد کاهش می‌یابد که به آمازون اجازه می‌دهد در بخش قیمت پایین رقابتی‌تر شود.

آمازون هال (Amazon Haul)

برای مقابله با رقابت رو به رشد پلتفرم‌های آسیایی، آمازون سال گذشته پلتفرم تخفیف خود، Haul، را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد که دارای «محصولات با قیمت بسیار پایین» است. سپس Haul به اروپا گسترش یافت و در بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا راه‌اندازی شد. ویترین فروشگاه تخفیف آمازون اکنون در پنج بازار بزرگ تجارت الکترونیک در اروپا در دسترس است.

نکته قابل توجه این است که اکثر محصولات موجود در Haul از شرکای چینی می‌آیند که آمازون به طور خاص از آنها دعوت کرده است. این کالاهای بدون مارک اغلب مستقیماً از کارخانه‌های چینی به غرب ارسال می‌شوند. آمازون رسماً به عنوان فروشنده (طرف اول) عمل می‌کند.

فروشندگان شخص ثالث غربی

با تغییرات آتی کارمزد، آمازون قصد دارد طرف عرضه غربی بازار را در ایالات متحده و اروپا تحریک کند. این شرکت می‌خواهد فروش در آمازون را برای شرکت‌های کوچک و متوسط مستقر در اتحادیه اروپا جذاب‌تر کند، که سال گذشته بیش از ۱٫۳ میلیارد محصول را در سراسر جهان از طریق آمازون فروختند. این شرکت در مورد «یکی از بزرگترین کاهش کارمزدهای ما» می‌گوید: «ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم فروش در فروشگاه آمازون بهترین راه برای رونق این مشاغل باقی می‌ماند.»

0

بدون دیدگاه