آمازون بریتانیا سیاست‌های مرجوعی سفارش را برای فروشندگان بین‌المللی سختگیرانه‌تر می‌کند

3 ماه پیش
آمازون بریتانیا سیاست‌های مرجوعی سفارش را برای فروشندگان بین‌المللی سختگیرانه‌تر می‌کند

آمازون بریتانیا سیاست‌های مرجوعی سفارش را برای فروشندگان بین‌المللی سختگیرانه‌تر می‌کند. آمازون از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۴، سیاست‌های جدیدی را برای مرجوعی سفارش در بریتانیا معرفی می‌کند. فروشندگان بین‌المللی موظف خواهند بود یک آدرس مرجوعی به مشتری ارائه دهند؛ در غیر این صورت، بازپرداخت مبلغ سفارش مشتری بدون نیاز به بازگرداندن کالا انجام می‌شود.

طبق گفته‌های آمازون، این قوانین جدید برای ایجاد دستورالعمل‌های واضح برای فروشندگان و ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن برای مشتریان ضروری هستند. خریداران بریتانیایی باید اطمینان داشته باشند که می‌توانند سفارش خود را به آدرسی در بریتانیا مرجوع کنند و اگر چنین آدرسی در دسترس نباشد، هزینه‌ ارسال مرجوعی سفارش بر عهده فروشنده خواهد بود. به همین منظور، باید یک برچسب بازگشت وجه سفارش با قابلیت ردیابی برای مشتریان بریتانیایی ارائه شود.

بازپرداخت مبلغ سفارش مرجوعی بدون بازگرداندن کالا

فروشندگان چهار روز تقویمی فرصت دارند تا یکی از گزینه‌های بازگشت را به خریداران بریتانیایی ارائه دهند. اگر خریدار ظرف این مدت آدرس بازگشت داخلی یا برچسب بازگشت رایگان دریافت نکند، به طور خودکار مبلغ پرداختی مشتری بابت سفارش به او بازپرداخت خواهد شد و مشتری می‌تواند محصول را نزد خود نگه دارد.

برای کمک به فروشندگان، آمازون لیستی از ارائه‌دهندگان خدمات مرجوعی بین‌المللی از جمله Evri، Royal Mail ،UPS، DHL و La Poste Groupe را ارائه می‌دهد.

آمازون اخیرا تغییرات بیشتری را برای افزایش راحتی مشتریان معرفی کرده است که نیازمند تطبیق با آنلاین‌شاپ‌ها است. آمازون، رهبر بی‌چون و چرای تجارت الکترونیک در بریتانیا، اخیرا بازه زمانی طولانی‌تر مهلت مرجوعی سفارشات را برای تعطیلات به اجرا خواهد گذاشت. این اقدام نه تنها برای فروشگاه آمازون در بریتانیا، بلکه برای فروشگاه‌های آمازون در آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و بلژیک از پایان این هفته اعمال خواهد شد: کالاهای خریداری شده بین ۱ نوامبر و ۲۵ دسامبر تا ۳۱ ژانویه یا حداکثر ۳۰ روز پس از تاریخ خرید (هرکدام که دیرتر باشد) قابل بازگشت خواهند بود.

علاوه بر این، هفته گذشته، آمازون از فروشندگان در آلمان خواست تا تغییراتی در سیاست ردیابی خود اعمال کنند. شرایط سختگیرانه‌تر که هم بر حمل و نقل داخلی و هم بین‌مرزی تأثیر می‌گذارد، سوالات و نگرانی‌هایی را در میان فروشندگان ایجاد کرده است.

0

بدون دیدگاه