خریداران بریتانیایی به بازارگاه‌های آنلاین متکی هستند

18 ساعت پیش
خریداران بریتانیایی به بازارهای آنلاین متکی هستند

بازارگاه‌های آنلاین تقریبا بر هر مرحله از سفر خرید مصرف‌کنندگان در بریتانیا تسلط دارند. در خریدهای با ارزش بالا (بیش از ۹۰ یورو)، ۳۰ درصد از خریداران در این کشور از بازارگاه‌های آنلاین (Marketplaces) استفاده می‌کنند که جلوتر از فروشگاه‌های فیزیکی و وب‌سایت‌های دیگر قرار دارند.

این آمار بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط Akeneo، در میان ۱۸۰۰ مصرف‌کننده در هشت کشور است. تحقیقات قبلی ChannelEngine نیز نشان داده بود که ۵۴ درصد از خریداران آنلاین در بریتانیا جستجوی محصول خود را در بازارگاه‌ها آغاز می‌کنند. این میزان بالاتر از میانگین اروپایی (۴۷ درصد) بود.

رومن فوآچ (Romain Fouache)، مدیر عامل Akeneo، گفت: «این فصل اوج (فروش) آنچه را که تحقیقات ما قبلاً نشان داده بود، تأیید کرد؛ برای خریداران بریتانیایی، بازارگاه‌ها ویترین پیش‌فرض، موتور مقایسه، مرکز نقد و بررسی و محل پرداخت هستند.»

رومن فوآچ (Romain Fouache)، مدیر عامل Akeneo، گفت:اگر اطلاعات محصول و داستان برند شما به طور واضح و سازگار در بازارگاه‌ها نمایش داده نشود، شما برای سهم بزرگی از خریدهای با ارزش بالا نامرئی هستید. و در جهانی که عوامل هوش مصنوعی (AI agents) و مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) به طور فزاینده‌ای جایگزین جستجو در هدایت خریداران به محصولات مناسب خواهند شد، نامرئی بودن در بازارگاه‌ها به این معنی است که ممکن است برای این موتورهای کشف جدید اصلاً وجود نداشته باشید.

عوامل محبوبیت بازارگاه‌های آنلاین در بریتانیا

محبوبیت بازارگاه‌ها توسط کیفیت اطلاعات محصول و نقد و بررسی‌ها هدایت می‌شود. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مصرف‌کنندگان در این کشور گفتند که اطلاعات محصول در بازارگاه‌ها بسیار خوب است. این میزان بسیار بالاتر از اطلاعات موجود در وب‌سایت‌های خرده‌فروشان (۴۰ درصد) و فروشگاه‌های تخفیف یا اوت‌لت (۳۹ درصد) است.

اطلاعات گسترده محصول همچنین به مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. حداقل ۲۴ درصد از مصرف‌کنندگان از بازارگاه‌ها برای جستجو و کشف، ۲۶ درصد برای مقایسه قیمت و تبلیغات و ۲۸ درصد برای مقایسه یا تأیید محصولات استفاده می‌کنند. و ۲۱ درصد از مصرف‌کنندگان فعالانه برای دریافت مشاوره از کاربران دیگر به بازارها مراجعه می‌کنند.

«بازارگاه‌ها جایی هستند که خریداران برای آزمایش تصمیمات خود برای خریدهای گران‌قیمت می‌روند»

رومن فوآچ (Romain Fouache)، مدیر عامل Akeneo، گفت:برای خریدهای گران‌قیمت، بازارگاه‌ها جایی هستند که خریداران برای آزمایش تصمیمات خود می‌روند. آنها در حال مقایسه گزینه‌های جایگزین، بررسی مشخصات و ابعاد، سنجیدن وعده‌های تحویل و خواندن بازخورد واقعی کاربران هستند. اگر حضور شما در بازار ضعیف، متناقض یا ناقص باشد، عملاً آن مشتریان را به رقبا واگذار می‌کنید.

۶۳ درصد خرید را به دلیل اطلاعات ضعیف محصول رها کردند

به گفته Akeneo، اطلاعات محصول سازگار برای مصرف‌کنندگان مهم است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از خریداران در بریتانیا در ۱۲ ماه گذشته به دلیل ناقص یا نادرست بودن اطلاعات، خریدی را رها کرده‌اند و ۷۰ درصد به دلیل کمبود اطلاعات محصول، به محصول دیگری روی می‌آورند. همچنین ۶۸ درصد در صورت داشتن یک تجربه اطلاعات محصول بد، خرید از یک برند را متوقف می‌کنند.

0

بدون دیدگاه