بازار رسانه خرده‌فروشی اروپا دو برابر می‌شود

4 روز پیش
european-retail-media-market-doubles-in-2025

در پایان سال ۲۰۲۵ میلادی انتظار می‌رود که تبلیغ‌کنندگان در اروپا هزینه‌های خود را در رسانه خرده‌فروشی (Retail Media) دو برابر کنند. این بدان معناست که فروشندگان در حال ایجاد تغییرات اساسی در مدل کسب‌وکار خود هستند. خرده‌فروشان در حال سرمایه‌گذاری برای تبدیل شدن به پلتفرم‌هایی با رسانه خرده‌فروشی و همچنین در زمینه تبلیغات خارج از سایت (Off-site advertising) هستند.

این اطلاعات بر اساس گزارش WARC Media است، شرکتی که به برندها کمک می‌کند تا بازاریابی مؤثرتری را برنامه‌ریزی، ایجاد و ارائه کنند. این شرکت در آخرین گزارش خود با عنوان «آینده رسانه تجارت ۲۰۲۵» (The Future of Commerce Media 2025)، اعلام کرد که بازار جهانی رسانه خرده‌فروشی در سال جاری با ۱۳.۷ درصد رشد به ۱۵۲ میلیارد یورو (۱۷۵ میلیارد دلار) خواهد رسید.

رشد رسانه خرده‌فروشی در سال‌های آینده کاهش می‌یابد

انتظار می‌رود رشد رسانه تجارت (Commerce Media) در سال آینده به ۱۲.۴ درصد کاهش یابد. و برای سال ۲۰۲۷، WARC Media رشدی تنها معادل ۱۱.۶ درصد را پیش‌بینی می‌کند. در سال‌های اخیر، رسانه خرده‌فروشی به سرعت رشد کرده است. برای مثال، آمازون آلمان فروش خالص خود را در رسانه خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۳ با ۲۰ درصد افزایش به ۲.۹ میلیارد یورو رساند. این رقم تقریباً ۱۰ درصد از کل درآمد این شرکت در آلمان بود.

این گزارش نشان می‌دهد که نرخ رشد فعلی اروپا قبلاً در چین و ایالات متحده مشاهده شده بود. در آنجا، رسانه خرده‌فروشی بسیار جاافتاده‌تر است.

راهکار تمام‌قیفی (Full-funnel solution)

رسانه خرده‌فروشی شامل فضای تبلیغاتی در وب‌سایت‌های خرده‌فروشان آنلاین است. به تبلیغات در نتایج جستجو، صفحات مرور کلی و گروه‌های محصول فکر کنید. این تبلیغات در وب‌سایت‌های فروشگاه آنلاین، اپلیکیشن‌های خرید یا پلتفرم‌ها نمایش داده می‌شوند.

۴۰ درصد از مدیرانی که رسانه خرده‌فروشی می‌خرند، آن را به عنوان یک راهکار تمام‌قیفی می‌بینند

طبق بیانیه مطبوعاتی WARC Mediaرسانه تجارت به عنوان یک راهکار تمام‌قیفی (Full-funnel) در حال ظهور است، با فرمت‌های تبلیغاتی و کانال‌های بیشتر برای تکمیل داده‌های دقیق طرف اول (First-party data).

یک نظرسنجی اخیر توسط شرکت فناوری تبلیغاتی Infillion نشان داد که دو نفر از هر پنج (۴۰ درصد) مدیر سمت آژانس که رسانه خرده‌فروشی خریداری می‌کنند، آن را به عنوان یک راهکار تمام‌قیفی می‌بینند و هفت درصد دیگر گفتند که این یک فرصت برای بخش بالای قیف فروش است.

0

بدون دیدگاه