نیمی از خریداران اروپایی به صورت مخفیانه خرید می‌کنند

2 هفته پیش
نیمی از خریداران اروپایی به صورت مخفیانه خرید می‌کنند

 

نیمی از مصرف‌کنندگان اروپایی به صورت مخفیانه خرید می‌کنند. دلایل اصلی این نوع خرید، خجالت و تمایل به جلوگیری از بحث و جدل در خانه است. شش نفر از هر ده خریدار مخفی، خریدهای خود را از شریک عاطفی خود پنهان می‌کنند. والدین دومین گروهی هستند که اغلب از این خریدها بی‌خبر می‌مانند، به ویژه در ایتالیا که بسیاری از جوانان تا حدود ۳۰ سالگی با والدین خود زندگی می‌کنند. در سایر کشورهای اتحادیه اروپا، میانگین سن ترک خانه ۲۶ سال و در آلمان حتی ۲۴ سال است.

 

تفاوت‌های کشوری و خریداران

 

نظرسنجی YouGov، که به سفارش خرده‌فروش آنلاین Galaxus انجام شده است، نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از بزرگسالان حداقل یک خرید مخفیانه در ۱۲ ماه گذشته انجام داده‌اند. ایتالیا و اتریش بالاترین سهم خریداران مخفی را دارند. فرانسه در پایین‌ترین رتبه قرار دارد و پس از آن سوئیس است، در حالی که آلمان در میانه قرار دارد.

جوانان بیشترین احتمال را برای خرید مخفیانه دارند: ۶ نفر از هر ۱۰ فرد زیر ۳۰ سال اعتراف کردند که در سال گذشته این کار را انجام داده‌اند. این احتمال با افزایش سن کاهش می‌یابد. زنان و مردان تقریباً به طور مساوی در این زمینه عمل می‌کنند.

آنچه مردم به صورت مخفیانه می‌خرند نیز متفاوت است. یک سوم از پاسخ‌دهندگان ترجیح می‌دهند خریدهای مربوط به اسباب‌بازی‌های جنسی یا روان‌کننده‌ها را فاش نکنند. اقلام رایج دیگر شامل فست فود و شیرینی‌جات، لباس و کفش، و همچنین محصولات بهداشت ناحیه تناسلی و داروها است.

آیا در ۱۲ ماه گذشته خریدهای مخفیانه‌ای انجام داده‌اید؟ مثلاً برای جلوگیری از درگیری یا به دلیل شرمندگی

آیا در ۱۲ ماه گذشته خریدهای مخفیانه‌ای انجام داده‌اید؟ مثلاً برای جلوگیری از درگیری یا به دلیل شرمندگی

  • در سوئیس و آلمان، خریداران در مورد محصولات بزرگسالان بیشترین پنهان‌کاری را دارند.
  • در فرانسه، مردم در مورد این محصولات بازتر هستند اما احتمال بیشتری دارد که فست فود را پنهان کنند.
  • ایتالیایی‌ها، از طرف دیگر، خجالت کمی در مورد خرید برگر یا شکلات نشان می‌دهند.
خرید خود را از چه کسی مخفی کرده‌اید؟

خرید خود را از چه کسی مخفی کرده‌اید؟

 

خرده‌فروشی آنلاین نقش اساسی دارد

 

شش نفر از هر ده شرکت‌کننده گفتند که به دلیل ناشناس بودن، گاهی اوقات ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین خرید کنند. بسته‌بندی خنثی به همان اندازه مهم است، و بسیاری از افراد بسته‌هایی را که هیچ چیز در مورد محتویات آنها فاش نمی‌کنند، ارزشمند می‌دانند.

علی‌رغم گشودگی اجتماعی فزاینده، این یافته‌ها نشان می‌دهد که خریداران هنوز برخی از عادات را خصوصی نگه می‌دارند. چه فست فود، محصولات بزرگسالان یا اقلام مد باشد، نیمی از اروپا ترجیح می‌دهند دور از چشم شرکا یا والدین خود، به این کار بپردازند. این مطالعه شامل ۲,۶۵۱ پاسخ‌دهنده در سوئیس، آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه بود.

0

بدون دیدگاه