بیشتر آنلاینشاپهای برتر در اروپا، اروپایی نیستند
از هزار آنلاینشاپ برتر در اروپا، تنها ۴۹ درصد از آنها دفتر مرکزی خود را در این قاره دارند. بیشتر آنها در جاهای دیگر، عمدتا در ایالات متحده یا چین، مستقر هستند. سهم ترافیک مرسولات آنلاین این شرکتهای غیراروپایی حتی بیشتر است.
این موضوع توسط Internet Retailing، بر اساس دادههای RetailX گزارش شده است. این شرکت تحقیقاتی وابسته به نشریه صنعتی بریتانیا، به تازگی گزارش RetailX Europe Top1000 360° را منتشر کرده است که هزار خرده فروش تجارت الکترونیک و چند کاناله را که به دلیل عملکرد فروش قوی و خدمات مشتریان استثنایی شناخته شدهاند، فهرست میکند. این اولین باری است که مقر اصلی بزرگترین فروشندگان آنلاین اروپا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
دفتر مرکزی آنلاین شاپ در جای دیگر
از هزار آنلاین شاپ، تنها ۵۱ درصد از آنها دفتر مرکزی خود را خارج از اروپا دارند. سهم ترافیک پستی این شرکتهای غیراروپایی در هزار شرکت برتر حتی بیشتر است و به ۷۴ درصد میرسد.
Internet Retailing مینویسد:طبیعتا، این شامل آمازون و ایبی میشود که بر چشمانداز بازار در منطقه و در سطح جهانی تسلط دارند. اما همچنین به قدرت و نفوذ فزاینده شرکتهایی مانند شین، علیبابا و تمو اشاره میکند که در مدت کوتاهی سهم قابل توجهی از فروش را در منطقه به دست آوردهاند.” با این حال، بر خلاف سهم ترافیک، این گزارش سهم درآمد کل شرکتهای غیراروپایی را برجسته نمیکند.
بازارهای آنلاین در اروپا
در گزارشی مرتبط ChannelX به نقش غالب بازارگاه آنلاین در تجارت الکترونیک اروپا پرداخته و خاطرنشان میکند که بسیاری از مصرفکنندگان به طور مؤثر از آنها به عنوان موتورهای جستجوی آنلاین شاپ استفاده میکنند. طبق گفته محققان، حدود ۴۰۰ بازارگاه D2C در سراسر اروپا و بیش از ۲۵۰ پلتفرم B2B در حال فعالیت هستند.
Internet Retailing هم به ظهور بازارگاههای عمودی تخصصی از سوی شرکتهای جدید و هم به ابتکارات بازار شرکتهای خرده فروشی (آنلاین) تأسیسشده اشاره میکند.
تحویل حضوری سفارشات آنلاین
مطالعه RetailX اخیرا نشان داد که اکثریت (۵۴ درصد) از هزار آنلاین شاپ برتر اروپا، که بر اساس گروهها و نه رتبهبندی فروش طبقهبندی شدهاند، گزینه تحویل حضوری سفارش را ارائه میدهند.
دیدگاه شما