فروش آنلاین پوشاک در سوییس ۷ درصد کاهش یافت

4 روز پیش
فروش آنلاین پوشاک در سوییس 7 درصد کاهش یافت

در سال ۲۰۲۴، فروش آنلاین پوشاک در سوییس در مقایسه با سال ۲۰۲۳، ۷ درصد کاهش یافت. کل درآمد آنلاین برای پوشاک در این کشور به حدود ۲٫۴ میلیارد یورو رسید. سهم آنلاین بازار پوشاک در سوییس حدود ۳۰ درصد بود.

آمار و ارقام کلیدی فروش آنلاین پوشاک در سوییس

این داده‌ها از آخرین به‌روزرسانی گزارش خرده‌فروشی آنلاین پوشاک در سوییس توسط Carpathia، یک شرکت مشاوره مدیریت تجارت الکترونیک سوییسی، به دست آمده است.

پیش‌تر و در در اوایل سال ۲۰۲۵، همین شرکت اعلام کرده بود که مصرف‌کنندگان سوییسی در سال ۲۰۲۴ ۱۵٫۹ میلیارد یورو به صورت آنلاین هزینه کردند و یک رکورد برای آن ثبت شد. این میزان هزینه برای خرید آنلاین ۳٫۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳ داشت، اما با تصحیح تورم، رشد حجمی ۲٫۴ درصد بود. در حالی که تجارت الکترونیک در این کشور اندکی افزایش یافته است، به نظر می‌رسد فروش آنلاین پوشاک و لوازم جانبی کاهش یافته است.

Zalando بزرگترین فروشنده آنلاین پوشاک است

با نگاهی به ۱۰ خرده‌فروش آنلاین بزرگ در سوییس، زالاندو سال‌هاست که رهبر بازار آنلاین‌شاپ‌ها در این کشور است. آخرین به‌روزرسانی Carpathia اکنون نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن تنها فروش پوشاک، Zalando همچنان مسلط‌ترین فروشنده است. در سال ۲۰۲۴، فروش پوشاک زالاندو به ۱٫۸ میلیارد یورو (۱٫۷ میلیارد فرانک سوییس) رسید.

رشد فروشندگان آنلاین چینی در بین آنلاین‌شاپ‌های سوییس

آنلاین شاپ چینی Shein در چند سال گذشته فروش خود را در سوییس افزایش داده است. در حالی که این شرکت فقط پوشاک و لوازم جانبی نمی‌فروشد، Carpathia تخمین می‌زند که این دسته پوشاک ۸۰ درصد از فروش Shein در سوییس را تشکیل می‌دهد.

آنلاین شاپ چینی Shein در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۱۴ میلیون یورو از فروش پوشاک در سوییس درآمد داشت

شین در اولین سال حضور خود در این سوییس، در سال ۲۰۲۲، به گردش مالی ۵۵٫۷ میلیون یورو (۵۵ میلیون فرانک سوییس) در فروش پوشاک دست یافت. سال ۲۰۲۴، این رقم به ۲۱۴٫۲ میلیون یورو (۲۰۰ میلیون فرانک سوییس) رسید. برای دومین سال متوالی، این شرکت در رتبه دوم لیست بزرگ‌ترین آنلاین‌شاپ‌های پوشاک در کشور سوییس قرار دارد.

سایر فروشندگان آنلاین چینی نیز بر پوشاک آنلاین سوییس تاثیر می‌گذارند. Carpathia انتظار دارد که سهم آنلاین شاپ Temu در سوییس حدود ۳۵ درصد باشد، در حالی که سهم AliExpress به ۳۰ درصد می‌رسد. این پلتفرم‌ها به همراه Shein  در حدو ۶۰۲ میلیون یورو (۵۶۲ میلیون فرانک سوییس) فروش آنلاین پوشاک در سوییس ایجاد کردند.

طبق بیانیه مطبوعاتیاین تحول نشان می‌دهد که مد مقرون به صرفه با روح زمانه هماهنگ است – “ارزان باحال است” دوباره بازگشته است، حداقل در کمد لباس. مجموعه‌های انباشته لباس‌های دست دوم نیز گواهی بر این امر هستند و نشانه‌های واضحی هستند که مد ارزان در حال ترند شدن است.

فروش پوشاک دست دوم در سوییس از دیگر کشورها عقب است

در حالی که مصرف‌کنندگان سوییسی لباس‌های دست دوم را در پلتفرم‌ها می‌فروشند، بازار تجارت مجدد در این کشور همچنان از سایر بازارهای آنلاین اروپایی عقب است. به عنوان مثال، در فرانسه، Vinted بزرگترین فروشنده آنلاین پوشاک است. این شرکت رتبه بالاتری نسبت به فروشندگان آنلاین سنتی داشت. در سوییس، برخی از ارائه‌دهندگان خاص وجود دارند که مدل بازارگاه را ارائه می‌دهند، اما رهبران بازار مانند Vinted و Zalando Pre-Owned هنوز در آنجا فعال نیستند.

0

بدون دیدگاه