پرداخت خسارت بیمه در محل از سوی واحد خسارت سیار
راحتی دریافت خسارت از شرکت بیمه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب شرکت بیمهکننده است. همین معیار فرد را برای ادامه همکاری با شرکت بیمه تشویق میکند. پرداخت خسارت سیار بیمه در محل برای تصادفات از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است، چون خودرو به دلیل تردد در جادهها بیشتر خسارت میبیند. بنابراین پیشنهاد میکنیم هنگام انتخاب بین شرکتهای بیمه مختلف، شرکتی را انتخاب کنید که سرویس پرداخت خسارت در محل داشته باشد.
با توجه به اینکه یکی از سرویسهای ارائه از سوی لجیتو سرویس پرداخت در محل است که برای آنلاینشاپها بسیار کاربردی است، در این مقاله یکی از خدمات کاربردی که در محل ارائه میشود را نیز در بلاگ لجیتو معرفی کنیم.
پرداخت خسارت در محل چیست؟
یکی از سرویسهایی که شرکتهای بیمه هنگام صدور بیمهنامه خودرو به بیمهکننده ارائه میکنند، امکان پرداخت خسارت در محل به صورت سیار میباشد. شرکتهای ارائهدهنده این سرویس دارای واحدی تحت عنوان واحد خسارت سیار هستند. در زمان تصادف یا بروز حادثه برای خودرو، کارشناسان ارزیاب خسارت بیمه به محل تصادف مراجعه میکنند و پس از بررسی میزان خسارت وارده به خودرو، نسبت به ثبت خسارت برای پرداخت آن از سوی شرکت بیمه اقدام میکنند.
پرداخت خسارت در محل به صورت سیار از جمله خدماتی است که شرکتهای بیمه برای جذب رضایت مشتری در بیمهنامه خودرو ارائه میکنند. به همین دیلی زیاد بودن تعداد مراکز پرداخت خسارت و پراکندگی آنها در سطح شهر باعث راحتی دسترسی به شرکت بیمه برای دریافت خسارت است و همین موضوع رضایت بیمهگزاران را به خود جلب میکند. از جمله معیارهای پر اهمیت برای انتخاب بهترین شرکت بیمه ماشین دریافت خسارت از آن شرکت در کمترین زمان ممکن است و داشتن واحد خسارت سیار باعث کاهش زمان پرداخت بیمه به مشتریان است.
برای دریافت خسارت در محل تصادف چه کنیم؟
با وجود بیمه بودن ماشین وقتی که تصادفی رخ میدهد احساس بد زیان دیدن به هر دو طرف و به خصوص مقصر تصادف دست میدهد و در کنار آن مراحلی است که باید طی کنند تا بتوانند خسارت خود را دریافت کنند.بسیاری از افراد نمیدانند که دقیقا برای دریافت خسارت باید چه کار کنند یا چه مدارکی لازم دارند.
قبل از هرچیز در زمان تصادف آرامیش خود را حفظ کنید. در بسیاری از تصادفات به دلیل خسارت ناچیز و مشخص بودن مقصر، طرفین باهم به توافق میرسند و نیازی تلفن زدن به پلیس نیست. در غیر اینصورت برای تعیین مقصر با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و در صورت وقوع تصادف منجر به جرح و آسیب جانی نیز با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید. بعد از حضور پلیس و تعیین مقصر و پذیرش نظر کارشناسی پلیس از سوی طرفین باید کروکی تصادف را از پلیس دریافت کنید تا وارد مرحله دریافت خسارت از بیمه شوید.
چگونه خسارت تصادف را دریافت کنیم؟
دریافت خسارت تصادف از شرکت بیمه به روشهای مختلفی امکانپذیر است. متداولترین روش دریافت خسارت، مراجعه مقصر و زیاندیده به مراکز پرداخت خسارت شرکتهای بیمه در مراکز استانها و شهرهای مختلف است. این فرآیند معمولا زمانبر است و ممکن از مشکلات زیادی نیز در پی داشته باشد. عدم هماهنگی طرفین تصادف برای مراجعه، عدم حضور مقصر در مرکز پرداخت خسارت و غیره، از مشکلاتی است که در این روش دریافت خسارت تصادف ایجاد میشود.
راه حل مناسب برای رفع چنین مشکلاتی استفاده از روش پرداخت خسارت سیار است.
همانطور که گفته شد یکی از خدمات کاربردی و بسیار مفید شرکتهای بیمه، پرداخت خسارت بیمه در محل از سوی واحد خسارت سیار است. با ارائه این خدمت توسط شرکت بیمه، در زمان تصادف کارشناسان این واحد به محل تصادف مراجعه کرده و حادثه را از نزدیک بررسی میکنند.
باید توجه کنید که پرداخت خسارت سیار فقط برای خسارات مالی ممکن است.
خسارت های قابل پرداخت خسارت سیار کدامند؟
پرداخت خسارت سیار فقط برای جبران خسارات مالی قابل استفاده است و نمیتوان در تصادفات منجر به جرح که باعث ایجاد خسارت جانی میشود از این خدمت استفاده کرد. بهطور کلی برای دریافت خسارتهای مالی بیمهنامههای ثالث و بدنه ماشین میتوان از امکان پرداخت خسارت سیار استفاده کرد.
مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت سیار در محل؟
برای دریافت خسارت به صورت سیار باید طرفین حادثه در محل مشخص شده حضور داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای بررسی و کارشناسی خسارت به صورت سیار عبارتند از:
- گزارش پلیس راهور
- کروکی تصادف
- گواهینامه طرفین
- کارت خودرو طرفین
- بیمه شخص ثالث معتبر طرفین
توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع که تصادف خسارت زیادی نداشته است، نیازی به کروکی برای پرداخت خسارت نیست و پلیس نیز کروکی رسم نمیکند. با این وجود بهتر است برای اطمینان حتما در زمان مراجعه پلیس درخواست کروکی کنید تا در زمان دریافت خسارت به هیچ مشکلی برنخورید.
برای دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث بدون کروکی باید:
- هردو ماشین بیمه شخص ثالث معتبر و پیوسته داشته باشند
- هر دو راننده گواهینامه معتبر داشته باشند
- درتصادف کسی آسیب جانی ندیده باشد
- مبلغ خسارت واردهشده به زیاندیده بیشتر از ۱۶ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۰) نباشد
- طرفین حادثه در مورد مقصر اختلاف نظر نداشته باشند
- هر دو ماشین توسط کارشناس بیمه بازدید شود
کدام بیمه ها خسارت سیار دارند؟
تقریبا همه شرکتهای بیمه، واحد خسارت سیار دارند و بیمهگذاران میتوانند با لحاظ شرایط از خدمات خسارت سیار این شرکتها استفاده نمایند.
دیدگاه شما