۱۱ ترفند برای بهبود سئو سایت در جستجوهای گوگل

۱۱ ترفند برای بهبود سئو سایت در جستجوهای گوگل

همه ما می‌دانیم که ظاهر شدن در صفحه اول جستجوهای گوگل چقدر ارزشمند است، اما چگونه می توانید به آنجا برسید؟ برای بهبود سئو سایت در جستجوهای گوگل چه کاری انجام دهیم؟ اجازه دهید چند نکته را اینجا در وبلاگ لجیتو یا همان بلاگیتو با شما به اشتراک بگذارم.

این مقاله نوشته خانم کلر آکین از موسسه بازاریابی ایندیگو است که در بلاگیتو به پارسی برگردان شده است.

ایده این نوشته از جان استانتون از Seacrest Wealth Management به من رسید. او می خواست بداند آیا راهی بهینه برای نوشتن و انتشار پست های وبلاگ وجود دارد تا نوشته ما در جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر ما درگوگل نمایش داده شود. جان استاتون در کسب و کار خود خود پژوهش‌های سالیانه‌ای ارائه می‌دهد، بنابراین مایل است نتایج پژوهش‌هایی که در وبلاگ خود به اشتراک می‌گذارد در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند. همان‌طور که مشخص است جان استانتون در واقع به دنبال بهینه سازی مطالب وبلاگ خود برای موتورهای جستجو یا همان سئو است.

روش های سئو سایت

اغلب کسانی که برای موضوع مورد نظرشان به نوشته‌ها و محتوای تولید شده شما نیاز دارند در گوگل به دنبال آن می‌گردند بنابراین هرچه نوشته شما در صفحات بالاتر نتایج گوگل نمایش داده شود و به عبارت دیگر سئو سایت شما بهبود یافته باشد، کاربران بیشتری از آن دیدن می‌کنند. البته رقابت زیادی برای کلمات کلیدی داغ وجود دارد و سئو دیگر به همان سادگی که قبلا بود نیست. در این‌جا ۱۱ ترفند برای نمایش پست های وبلاگ شما در جستجوهای گوگل را با شما به اشتراک می‌گذارم.

۱- نقش گوگل را در بهبود سئو سایت درک کنید

این‌که الگوریتم برروز گوگل را درباره شناسایی و رتبه بندی مطالب منتشر شده در اینترنت در نظر بگیرید، خیلی مفید است. در واقع باید آزمون گوگل را برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل پشت سر بگذارید. گوگل به دنبال ارائه مفیدترین نتایج در صدر جستجوهای کاربران است. گوگل برمبنای مواردی منطقی همچون موارد زیر تصمیم‌گیری کرده و مشخص می‌کند که چقدر مطالب منتشر شده در یک وب‌سایت برای کاربران مفید خواهد بود.

  • مدت زمانی که یک کاربر در وب‌سایت می‌ماند.
  • چه مقدار از محتوای یک پست را می‌خواند یا مشاهده می‌کند.
  • اینکه آیا بر روی لینک‌های ارائه شده در مطلب کلیک می‌کند یا خیر
  • آیا ویدئوهای نمایش درج شده در مطلب را مشاهده می‌کند.

گوگل شاخص‌های اعتبار وب‌سایت شما را در نظر می‌گیرد، مانند کل ترافیک وب‌سایت ، تعداد وب‌سایت‌های دیگر که به سایت شما پیوند می‌دهند و اینکه آیا سایت شما به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی فعال متصل است یا خیر.

همه این عوامل به گوگل نگاهی جامع به مفید بودن وب سایت شما می‌دهد. الگوریتم گوگل برای تعیین این‌که کدام نتایج جستجو برای جستجوی کلمه کلیدی کاربر نمایش داده شود دائماً به روز می‌شود تا موتور جستجوی گوگل روز به روز بهتر از قبل باشد. هیچ‌کس به طور دقیق نمی‌داند که الگوریتم گوگل چگونه کار می‌کند چراکه از یک هوش مصنوعی پیشرو و در حال یادگیری بهره می‌برد بنابراین کارشناسان سئو دائماً در تلاش هستند تا مهارت‌های خود را با گوگل وفق دهند.

۲- پست های وبلاگ با ارزش ایجاد کنید

در گذشته می‌توانستید و البته هنوز هم می‌توانید «کلمات کلیدی» را در وب‌سایت خود قرار دهید تا گوگل به این نتیجه برسد که سایت شما برای عبارت جستجو شده بسیار مرتبط است. یعنی می‌توانستید «برنامه‌ریزی مالی» را بارها و بارها در صفحات مختلف سایت خود قرار دهید تا در جستجوی آن کلمه کلیدی ظاهر شوید. اما گوگل عاقلانه عمل کرد و اکنون استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی یا به عبارتی “پر کردن مطلب از کلمات کلیدی” را پنالتی می‌کند. یعنی مطلب شما را جریمه کرده و از اعتبار آن کم می‌کند.

گوگل چگالی کلمه کلیدی شما یا درصد استفاده از یک کلمه کلیدی را نسبت نسبت به کل کلمات آن صفحه محاسبه می‌کند. اگر تراکم کلمه کلیدی بالاتر از حدود ۲٪ باشد، پست شما توسط خدایان گوگل مجازات می شود.!!!

بنابراین تنها راه برای نمایش مطالب شما در نتایج جستجو ایجاد محتوای ارزشمند و مفید است. گوگل با مشاهده رفتار افرادی که چیزی را جستجو می‌کنند و در نهایت وارد وب‌سایت شما می‌شوند، متوجه می‌شود که آیا محتوای شما مفید است یا خیر. پاسخگویی خوب به نیاز کاربر در خصوص عبارت جستجو شده و نگه داشتن افراد برای مدت طولانی تر در سایت به نمایش پست های وبلاگ شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

به عنوان مثال: صفحه سرویس پرداخت درب منزل لجیتو یکی از صفحات با رتبه برتر وب‌سایت لجیتو است زیرا به طور کامل به نیاز کاربر در خصوص سرویس پرداخت درب منزل پاسخ داده و کاربر را به آن‌چه که می‌خواهد می‌رساند.

۳- فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید

برای هر پست وبلاگ یا صفحه وب‌سایت خود، فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید. با تمرکز روی یک کلمه کلیدی و هدف‌گذاری این کلمه برای ارائه محتوا در یک پست یا صفحه، وب‌سایت شما مورد اقبال گوگل برای نمایش در نتایج جستجوی کلمه کلیدی مدنظر قرار می‌گیرد.

۴- از کلمات کلیدی در عنوان، زیرعنوان و لینک استفاده کنید

هنگامی که مطابق با نکته سوم کلمات کلیدی خود را برای تمرکز انتخاب کردید، لازم است که از آن‌ها در قسمت‌های مناسب پست وبلاگ یا صفحه وب‌سایت خود استفاده کنید. گوگل به تگ‌های عنوان اصلی (تگ H1)، زیرعنوان‌ها و عنوان پاراگراف‌ها (تگ‌های H2  و H3) و لینک‌های نوشته شما اعتبار سلسله مراتبی می‌دهد بنابراین کلمات کلیدی خود را در هر سه مورد اشاره شده بکار ببرید.

۵- توضیحات متا اضافه کنید

توضیحات متا یا Meta Description خلاصه‌ای ۱۶۰ کاراکتری (یا کمتر) از محتوای پست وبلاگ یا صفحه شما است. توضیحات متا در واقع مختصری از پست شما است که در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ مایکروسافت (Microsoft Bing)  نشان داده می‌شود. ایجاد یک توضیحات متای دقیق بسیار مهم است تا گوگل و بینگ بدانند پست در مورد چه موضوعی است و افراد با خواندن آن در نتایج جستجوی خود ترغیب شوند تا روی پست شما کلیک کنند. بیشتر سامانه‌های مدیریت محتوا و وب‌سایت‌های راهنما دارای قسمت‌هایی برای اضافه کردن توضیحات متا شما هستند. اگر سایت وردپرسی دارید، می‌توانید از افزونه Yoast SEO برای بهینه سازی توضیحات متا استفاده کنید.

۶- مطمئن شوید که وبلاگ شما برای موبایل مناسب است

از آنجایی که بیشتر ترافیک وب‌سایت از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید، گوگل سایت‌هایی را که سازگار با موبایل نیستند جریمه (پنالتی) می‌کند چراکه تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی‌دهند. مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای موبایل مناسب است و اگر مطمئن نیستید، با استفاده از ابزار بررسی موبایل فرندلی گوگل بررسی کنید.

۷- تصاویر خود را بهینه کنید

استادی در دانشکده بازرگانی داشتم که اگر دانش‌آموزان از تصاویر نامربوط در ارائه‌های پاورپوینت خود استفاده می‌کردند، آشفته می‌شد، او آنقدر از دیدن نمودارهای نشان‌دهنده سود یا یک علامت مثبت خسته شده بود که در نهایت از ارائه دانش‌آموزان ناامید شد. اگر تصویر شما به عنوان مطلب یا عبارت کلیدی مدنظرتان نامرتبط باشد حتما در بهینه سازی مطلب برای گوگل شکست خواهید خورد.

گوگل نیز مانند آن استاد دانشکده بازرگانی، ارتباط تصویر با نوشته را دوست دارد. گوگل ترجیح می‌دهد که از یک تصویر مرتبط استفاده کنید و عنوان درستی برای آن تصویر انتخاب کنید. آیا می‌دانستید صفحه‌خوان‌های استفاده شده توسط افراد نابینا و کم‌ بینا به برچسب‌گذاری مناسب تصاویر بستگی دارد؟

افزودن یک برچسب دقیق به تصاویر بهبود سئو سایت شما کمک می‌کند. می‌توانید این کار را با ویرایش “متن جایگزین” برای هر تصویر در پست خود انجام دهید.

۸- محتوای زیادی برای یک موضوع تولید کنید

ای کاش میانبرهایی برای تسلط بر بهینه سازی موتور جستجو وجود داشت، اما وجود ندارد. بهترین راه برای اینکه در نظر گوگل معتبر و مفید دیده شوید این است که محتوای خوب و به درد بخور زیادی در مورد موضوع تخصصی خود ایجاد کنید.

استیون کوبرین که در کار بیمه عمر به فردی شناخته شده تبدیل شده است، تولید محتوا را به بهترین نحو ممنکن انجام می‌دهد.و او در پست‌های وبلاگش همه چیزهایی که می‌خواهید در مورد بیمه عمر بدانید را پوشش می‌دهد، از جمله:

  • راهنمای خرید بیمه عمر (کتاب الکترونیکی)
  • چگونه صاحبان مشاغل از بیمه عمر برای تأمین مالی قراردادهای خرید و فروش استفاده می کنند.
  • اگر از سرطان نجات یافته‌اید، بیمه عمر دریافت کنید.
  • چگونه اعتبار کارگزار بیمه عمر خود را ارزیابی کنیم.
  • آیا بیمه عمر شما نیازهای عاطفی شما را پوشش می دهد؟
  • آیا فرزندان شما باید ذینفع بیمه عمر شما باشند؟
  • تامین مالی حق بیمه برای بیمه عمر
  • حقیقت آشکار درباره ماری جوانا و بیمه عمر

استیو در پوشش مطالب مربوط به بیمه عمر عالی عمل کرده است.

به یاد داشته باشید: هر پست وبلاگی که در یک موضوع ایجاد می‌کنید به اعتبار سئوی سایت شما می افزاید.

۹- به پست های مرتبط وبلاگ خود لینک داخلی بدهید

بالاتر به این اشاره کردیم که گوگل با توجه به مدت زمانی که یک نفر در سایت شما حضور دارد و اینکه آیا روی محتوای دیگر شما کلیک می‌کند یا نه، درباره سایت شما قضاوت می‌کند. اینجاست که لینک داخلی وارد می‌شود. شما می‌خواهید به سایر پست‌های وبلاگ خود در مورد موضوعات مرتبط پیوند ایجاد کنید تا اطلاعات مفیدی به خوانندگان داده و آنها را برای مدت طولانی‌تری در سایت خود نگه دارید. حداقل سه پیوند داخلی در هر پست را هدف قرار دهید.

۱۰- از سایت‌های دیگر به وب‌سایت خود لینک خارجی بدهید

مجاب کردن وبسایت های دیگر برای لینک دادن به سایت شما، یا «بک لینک»، بزرگترین ترفند در کتاب سئو بود. اما پس از آن متخصصان سئو وقت خود را صرف افزودن لینک به پست های مشتریان خود در نظرات سایر وب سایت ها کردند و گوگل متوجه این موضوع شد.

در حال حاضر بک لینک به اندازه گذشته قدرتمند نیست، اما داشتن بک لینک از سایت های معتبر دیگر به پست وب‌سایت شما به آن مطلب اعتبار می‌دهد و برای بهبود سئو سایت شما کمک می‌کند. بنابراین پست‌های خود را در دیگر سایت‌های مرتبط منتشر کنید، با شرکای تجاری و حرفه‌ای به اشتراک بگذارید تا موتورهای جستجو در جریان آن قرار بگیرند. پس هربار که وب‌سایت پیشرو و پرمحتوایی با رتبه اعتباری بالا نزد گوگل به پست‌ها یا صفحات وب‌سایت شما لینک بدهد آن صفحه یا پست رتبه سئو بهتری پیدا می‌کند.

۱۱- مطالب وب‌سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی یا با ارسال ایمیل همرسانی کنید

اگر یک پست وبلاگ فوق العاده ارزشمند در مورد موضوعی پیدا کردید که به آن علاقه دارید، اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ شما آن را از طریق ایمیل یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید یا برای پاسداشت زبان پارسی آن را همرسانی می‌کنید. تعداد زیاد “همرسانی” به گوگل سرنخ بزرگی از ارزشمند بودن پست شما می‌دهد. هر یک از پست های وبلاگ خود را با همه از طریق ایمیل و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

خلاصه‌ای از ۱۱ ترفند برای بهبود سئو سایت شما در جستجوهای گوگل

اگر این مطلب را تا اینجا خوانده باشید، می‌دانید که هیچ میانبری برای سئو وجود ندارد. بهترین راه برای نمایش سایت شما در جستجوی کلمات کلیدی مدنظرتان این است که در آن کلمات کلیدی به عنوان مرجع و متخصص باشید و تخصص خود را با ایجاد محتوای عالی به با گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو و کاربران اینترنتی به اشتراک بگذارید.

به همین دلیل است که لجیتو به شما بسته بازاریابی محتوایی را ارائه می‌کند. در این بسته هر ماه یا هر هفته برای وب‌سایت شما محتوای سفارشی ایجاد می‌کنیم و آن را تگ گذاری کرده و از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی همرسانی می‌کنیم. لجیتو با ارائه محتوای کاربردی به مشتریان شما و شبکه‌سازی مناسب برای کسب و کارتان، سئوی وب‌سایت شما را بهتر و بهتر می‌کند.

اگر برای بهترکردن جایگاه خود در اینترنت و ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی خود به کمک نیاز داشتید همین حالا از لجیتو مشاوره رایگان استراتژی بازاریابی محتوایی دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب درباره بهبود سئوی وب‌سایت برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی در این رابطه دارید لطفا با رفتن به صفحه تماس با ما وب‌سایت لجیتو آن را با ما در میان بگذارید. ما تمام تلاش خود را برای پاسخ به آن‌ها انجام خواهیم داد.

در عین حال، صفحه لجیتو در اینستاگرام را دنبال کنید تا آخرین خبرها و مطالب کاربردی درباره توسعه کسب و کار اینترتی را دریافت کنید.

تصویری از پروفایل لینکداین نویسنده مطلب ۱۱ ترفند برای بهبود سئو سایت در گوگل

تصویری از پروفایل لینکداین نویسنده مطلب ۱۱ ترفند برای بهبود سئو سایت در گوگل

درباره کلر آکین

کلر آکین آژانس بازاریابی Indigo را اداره می کند، یک شرکت بازاریابی که به مشاوران مالی خدمات می‌دهد. کلر یک کارمند شرکت مشاور سرمایه گذاری سابق است که مدرک MBA خود را در بازاریابی از دانشکده مدیریت Rady در UC San Diego و همچنین مدرک کارشناسی اقتصاد را از UC Davis دریافت کرده است.

منبع: وب‌سایت آژانس بازاریابی ایندیگو

0

بدون دیدگاه