۴۴ درصد از محصولات سفارشات برگشتی در اروپا دیگر به فروش نمی‌رسند

3 هفته پیش
44 درصد از محصولات سفارشات برگشتی در اروپا دیگر به فروش نمی‌رسند

به نظر می‌رسد تأثیر زیست محیطی خرده فروشی، به ویژه فروش آنلاین لباس، به طور مداوم دست کم گرفته می‌شود. بین ۲۲ تا ۴۴ درصد از کل لباس‌های مرجوعی آنلاین‌شاپ‌ها هرگز به مصرف کننده دیگری فروخته نمی‌شود. این اقلام استفاده نشده مرجوعی تاثیر زیادی بر محیط زیست دارند.

این داده‌ها از تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بن گوریون به دست آمده است. به گفته آن‌ها، در حالی که بیشتر مردم از اثرات زیست محیطی صنعت پوشاک آگاه هستند، هنوز تحقیقات زیادی در مورد انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در مرجوعات خرده فروشی آنلاین پوشاک وجود ندارد.

بازده سوددهی مشکلی رایج در تجارت الکترونیک، برای خرده فروشان آنلاین است. تحقیقات قبلی نشان داده بود که فروشندگان در اتحادیه اروپا باید با هزینه‌های بالا به ازای هر سفارش برگشتی مقابله کنند. برای جلوگیری از بازگشت کالاها، بسیاری از فروشندگان هزینه مرجوعی از مشتریان دریافت می‌کنند.

با این حال، بسیاری از مصرف‌کنندگان هنوز پیامدهای منفی مرجوعی کالا را درک نمی‌کنند. سفارش بیش از حد (سفارش یک کالا در چندین رنگ یا اندازه) در صنعت پوشاک یک روش معمول است که توسط برنامه‌های فروشی مانند “قبل از خریدن امتحان کنید” آمازون عادی شده است. در نتیجه، به طور متوسط ​​۲۰ تا ۳۰ درصد از اقلامی که به صورت آنلاین سفارش داده شده‌اند، مرجوع می‌شوند.

محققان می‌گویند: «در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان گزینه بازگشت را به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری‌های خرید خود می‌دانند، به نظر می‌رسد تعداد کمی از آنها می‌دانند که اقلام برگشتی، دوباره در قفسه‌های فروش قرار نمی‌گیرند».

هنگامی که اقلام مرجوع می‌شوند، فروشندگان باید یک فرآیند پیچیده مرتب‌سازی، بررسی وضعیت فیزیکی و اغلب تمیز کردن، تعمیر و بسته بندی مجدد محصول را تکمیل کنند. هزینه‌های این فرآیند اغلب بیشتر از ارزش خرده فروشی است. از آنجایی که بسیاری از کالاها فقط با تخفیف فروخته می‌شوند، برخی از اقلام بدون استفاده دور ریخته یا نابود می‌شوند.

بر اساس مجموعه داده های ۶۳۰،۰۰۰ کالای بازگردانده شده در اروپا، ۴۴ درصد از آن‌ها هرگز به مصرف‌کننده دوم نمی‌رسند. نیمی از آن‌ها بازیافت می‌شوند، یک چهارم آن‌ها در محل دفن زباله ها و یک هفتم آن‌ها سوزانده می‌شوند. بقیه در طول راه در جایی گم می‌شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، محصولات استفاده نشده که دور ریخته می شوند، تاثیر بسیار زیادی بر محیط زیست دارند. انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با تولید و توزیع این اقلام ۲ تا ۱۶ برابر بیشتر از مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای پس از بازگشت، بسته بندی و پردازش است.

0

بدون دیدگاه