راه‌اندازی مراکز ریزتوزیع سفارشات در شهرهای بزرگ از سوی آمازون

راه‌اندازی مراکز ریزتوزیع سفارشات در شهرهای بزرگ از سوی آمازون

آمازون برای افزایش سرعت ارسال مرسولات مشتریان انگلستانی در حال افزایش مراکز حمل و نقل کوچک خود به نام میکروموبیلت (ریزتوزیع) است. آمازون پله به پله در حال اصلاح و توسعه شبکه ارسال مرسولات پستی خود است. نخستین مرکز ریزتوزیع آمازون در ایرلند شمالی اخیرا افتتاح شد.

هاب‌های ریزتوزیع آمازون در واقع مراکز پردازش و مرتب‌سازی مرسولات در مناطق مختلف شهر هستند. آمازون در حال راه‌اندازی شبکه‌ای از این هاب‌ها در شهرهای بزرگ است تا از وابستگی خود به ون‌های سنتی برای توزیع کالا در سطح شهر بکاهد و قدمی موثری برای کاهش ردپای کربن بردارد.

بسته‌ها از مراکز بزرگ‌تر آمازون به این مراکز آورده می‌شوند. از آنجا، تحویل مامورین پستی می‌شوند تا با استفاده از دوچرخه‌های باری برقی یا حتی پیاده در محل مشخص شده به مشتری تحویل داده شوند.

طبق گفته آمازون میلیون‌ها بسته پستی این شرکت تا به حال از طریق هاب‌های ریزتوزیع در شهرهای لندن، منچستر، گلاسکو و بلفاست به مشتریان تحویل داده شده است. مدیر بازاریابی آمازون معتقد است که این هاب‌ها به بهبود کیفیت هوا و کاهش ترافیک در خیابان‌های شهری کمک می‌کنند.

آمازون یکی از صدها شرکت بزرگی است که موافقت‌نامه اقلیمی پاریس را امضا کرده‌اند و قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی به انتشار کربن صفر دست یابد. هدف‌گذاری آمازون ده سال جلوتر از توافق‌نامه آب و هوای پاریس است و برای رسیدن به آن غول صنعت تجارت الکترونیک جهانی جنبه‌های مختلف زیست‌محیطی را در نظر می‌گیرد.

راه‌اندازی هاب‌های ریزتوزیع از تغییرات گسترده آمازون در شبکه لجستیک است. برای مثال، پیش از این آمازون برای کربن زدایی شبکه حمل و نقل خود در اروپا، از جاده‌ها به قطارها و قایق‌ها می‌رود.

علاوه بر این آمازون پروژه‌های دوستدار محیط زیست دیگری نیز در اروپا آغاز کرده است از جمله این‌که از کارتن‌ها، کیسه‌ها و پاکت‌های قابل بازیافت برای ارسال سفارشات استفاده می‌کند.

0

بدون دیدگاه