اتریشیها چهار مورد از پنج سفارش آنلاین خود را از آنلاین شاپهای خارجی سفارش میدهند
حجم بستههای پستی در اتریش به طور قابل توجهی در حال افزایش است. با این حال، اکثر بستهها، حدود ۸۰ درصد از کل، از خارج از کشور میآیند. آمازون سهم زیادی در این افزایش بستهها دارد و تاثیر پلتفرمهای چینی در حال افزایش است. در مقابل، خرده فروشان آنلاین محلی در حال ضرر هستند.
این نتیجهگیری یک گزارش مشترک توسط Österreichische Post (پست اتریش) و Handelsverband Österreich (اتحادیه تجارت اتریش) است. در حالی که تجارت الکترونیک در اتریش به خوبی تثبیت شده است، ۷۱ درصد از خرده فروشان فیزیکی اکنون به صورت آنلاین میفروشند، همین آمار در سال ۲۰۱۹ تنها ۲۵ درصد بوده است. سهم اصلی از هزینههای مشتریان آنلاینشاپ به جیب آنلاینشاپهای خارجی سرازیر میشود.
پیتر اوموندوم، معاون مدیرعامل پست اتریش گفت: «حدود ۸۰ درصد از کل مرسولات تجارت الکترونیک از خارج از کشور میآیند. برای اتریش، این ارزش افزوده عمدتا به تجارت خارجی از دست میرود.» «رهبر بازار، آمازون، سهم شگفت انگیزی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم بستههای داخلی را به خود اختصاص داده است.»
گزارشها حاکی از آن است که پلتفرمهای چینی مانند AliExpress، Shein و Temu بین ۵ تا ۱۰ درصد از حجم بستههای تجارت الکترونیک اتریش را تشکیل میدهند.
سازمانهای پشت این گزارش امیدوارند با تقویت رقابت بازیگران محلی در بازار خود، اوضاع را تغییر دهند. به گفته اوموندوم، پست اتریش از خرده فروشان داخلی با خدمات بستهبندی مدولار، خدمات جمع آوری بستهها و توزیع مرسولات پشتیبانی میکند. او همچنین به Shöpping.at، پلتفرم تجارت الکترونیک خدمات پستی که پیشنهادات تعدادی از فروشندگان آنلاین اتریشی را گرد هم میآورد، اشاره میکند. در ماههای آینده، این فروشندگان در فعالیتهای فروش خود در آلمان، جایی که رقیب آمازون، Shöpping.at نیز راهاندازی میشود، حمایت و تخفیف دریافت خواهند کرد.
تحقیقات قبلی نشان داد که حدود ۶ میلیون خریدار آنلاین اتریشی میتوانند از بین بیش از دوازده هزار فروشگاه آنلاین داخلی انتخاب کنند. با وجود این، بیشتر خریدهای آنلاین آنها از تامین کنندگان خارجی انجام میشود. راینر ویل، مدیر اتحادیه تجارت اتریش گفت: «این یک تحول چشمگیر است. بدین ترتیب، اتریشیها تقریبا ۱۵۰ هزار شغل را در خارج از کشور تأمین مالی میکنند.»
دیدگاه شما