محبوب‌ترین روش‌‌های پرداخت اینترنتی در اروپا

محبوب‌ترین روش‌‌های پرداخت اینترنتی در اروپا

کشورهای اروپایی از شرق تا غرب تفاوت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زیادی باهم دارند، بنابراین، جای تعجب نیست که مصرف‌کنندگان این کشورها روش‌های پرداخت اینترنتی متفاوتی را برای سیستم پرداخت سفارشات خود انتخاب می‌کنند. در سال ۲۰۱۷، DPDgroup گزارش E-Shopper خود را منتشر کرد و در آن محبوب‌ترین روش‌های پرداخت آنلاین در اروپا را نشان داده بود.

در اروپا روش‌های پرداخت اینترنتی متفاوتی وجود دارد. هر کشور اروپایی فهرستی از روش‌های پرداخت محبوب خود را منتشر می‌کند. آنلاین‌شاپ‌های اروپایی بیشتر با یکی از شرکت‌های خدمات پرداخت آنلاین که درگاه‌های مختلف پرداخت اینترنتی را یک‌جا ارائه می‌دهد، همکاری می‌کنند.

محبوب‌ترین روش پرداخت اینترنتی در اروپا

وقتی نوبت به پرداخت اینترنتی وجه سفارش می‌رسد، خریداران اروپایی ترجیح می‌دهند از طریق کیف پول‌های دیجیتالی مانند PayPal و Alipay وجه سفارشات اینترنتی خود را پرداخت کنند. ویزاکارت و مسترکارت نیز در اروپا بسیار محبوب هستند و پس از آن کارت‌های اعتباری و نقدی بانکی قرار دارند.

کیف پول های دیجیتال یکی از محبوب ترین روش های پرداخت آنلاین در اروپا هستند.

محبوب‌ترین روش پرداخت اینترنتی در اروپا

محبوب‌ترین روش پرداخت اینترنتی در اروپا

کارت های اعتباری و نقدی بانکی در اروپای غربی محبوب هستند

در غرب اروپا، پرداخت با کارت‌های اعتباری یا نقدی برای خرید آنلاین بسیار رایج است. اما در اینجا نیز، تفاوت‌های زیادی بین کشورها وجود دارد. به عنوان مثال، در هلند کارت اعتباری چندان محبوب نیست، زیرا ۸۴ درصد از هلندی‌ها از روش پرداخت هلندی iDeal برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند. در آلمان مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از طریق صورتحساب و کیف پول دیجیتال و همچنین انتقال مستقیم بین‌بانکی وجه سفارشاتشان را پرداخت کنند.

آیا می‌دانستید پرتغال تنها کشوری است که ویزاکارت و مسترکارت درمیان سه روش محبوب پرداخت اینترنتی قرار ندارند؟

در شرق اروپا روش پرداخت هنگام تحویل رایج است

در شرق اروپا روش پرداخت درب منزل همچنان بسیار محبوب است. به عنوان مثال در اسلواکی ۷۲ درصد از خریدهای آنلاین با این روش پرداخت انجام می‌شود! مزیت بزرگ این روش پرداخت این است که خریداران آنلاین مجبور نیستند اطلاعات بانکی خود را در وب‌سایت فروشگاه‌های اینترنتی وارد کنند و فقط زمانی که کالای خریداری شده خود را در دست دارند، وجه آن‌را پرداخت می‌کنند. در لهستان اکثریت مردم (۵۱ درصد) از درگاه پرداخت Payu استفاده می‌کنند که در ترکیه نیز محبوب است.

فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر اروپا نمی‌توانند تنها با ارائه روش پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال، مسترکارت یا ویزاکارت، نظر همه خریداران خود را جلب کنند اما هر کشور اروپایی برای پرداخت آنلاین راه‌کار محبوب خود را دارد. بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی برای از دست ندادن مشتریان خود باید متناسب با هر کشور اروپایی، روش پرداخت مناسب و راحتی را ارائه دهند و خدمات خود را متناسب با نیازهای کشور مقصد تطبیق دهند.

در اینفوگرافی زیر محبوب‌ترین روش پرداخت اینترنتی هر کشور اروپایی به همراه درصد محبوبیت نمایش داده شده است.

کشور روش پرداخت درصد استفاده
اتریش از طریق صورتحساب ۴۳%
بلژیک ویزاکارت و مسترکارت ۵۱%
کرواسی کیف پول دیجیتال ۵۳%
جمهوری چک انتقال بانکی ۵۸%
استونی انتقال بانکی ۶۷%
فرانسه ویزاکارت و مسترکارت ۴۵%
آلمان از طریق صورتحساب ۵۱%
مجارستان پرداخت در محل ۵۴%
ایرلند کیف پول دیجیتال ۴۶%
لاتویا ویزاکارت و مسترکارت ۵۶%
ایتالیا کیف پول دیجیتال ۵۱%
لیتوانی BankLink ۶۶%
هلند iDeal ۸۴%
لهستان انتقال بانکی ۵۲%
پرتقال کیف پول دیجیتال ۶۲%
رومانی پرداخت در محل ۶۹%
اسلواکی پرداخت در محل ۷۲%
اسلوونی پرداخت در محل ۵۳%
اسپانیا کیف پول دیجیتال ۵۷%
سوییس ویزاکارت و مسترکارت ۵۵%
بریتانیا کیف پول دیجیتال ۴۶%
0

بدون دیدگاه