پرداخت آنلاین در بوسنی و هرزگوین محبوبتر شده است

در سال ۲۰۲۴ پرداختهای کارتی آنلاین ۴۳٫۱ درصد از کل پرداختهای آنلاین در بوسنی و هرزگوین را تشکیل میداد. یک سال قبل این سهم هنوز ۳۲٫۸ درصد بود. این رشد نشاندهنده تغییر تدریجی در عادات پرداخت آنلاین نسبت به پرداخت در محل در این کشور است.
این دادهها از سومین نظرسنجی ملی سالانه در مورد وضعیت خرید آنلاین در بوسنی و هرزگوین به دست آمده است. این نظرسنجی توسط انجمن تجارت الکترونیک در بوسنی و هرزگوین انجام و در یک رویداد عمومی در سارایوو ارائه شد.
پرداخت در هنگام تحویل رایجترین روش پرداخت در بوسنی هرزگوین
طبق این گزارش، پرداخت در هنگام تحویل یا به عبارتی پرداخت درب منزل همچنان رایجترین روش پرداخت مورد استفاده در این کشور بود و سهم ۴۶٫۴ درصدی در سال ۲۰۲۴ داشت. با این حال، پرداختهای کارتی در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۳، ۳۲٫۸ درصد از خریداران گفتند که ترجیح میدهند از این روش پرداخت آنلاین استفاده کنند. در سال ۲۰۲۴، پرداختهای کارتی ۴۳٫۱ درصد از روشهای پرداخت مورد استفاده را تشکیل میداد.
با این حال، ۲۶٫۲ درصد از خریداران در این کشور گفتند که هنگام خرید آنلاین از کارت بانکی خود استفاده نمیکنند. محققان میگویند که این نشان دهنده یک مرحله اعتمادسازی مداوم است. این گزارش همچنین نشان میدهد که تنها ۱۶٫۳ درصد از پاسخ دهندگان مشکلاتی را در پرداختهای آنلاین گزارش کردهاند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۳ ثابت مانده است.
۲۰٫۵ درصد از مردم بوسنی و هرزگوین از آنلاینشاپهای بینالمللی خرید کردند
طبق این تحقیق، مصرفکنندگان در بوسنی و هرزگوین خرید از فروشگاههای داخلی را ترجیح میدهند. درست مانند سال ۲۰۲۳، حدود ۴۳٫۴ درصد از فروشگاههای آنلاین داخلی خرید کردند و ۲۰٫۵ درصد از پلتفرمهای آنلاین بینالمللی خرید کردند. این رقم نیز مشابه سال ۲۰۲۳ است.
از بین این پلتفرمها، Temu به عنوان محبوبترین پلتفرم ظاهر شد. حداقل ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان (که خرید فرامرزی انجام میدهند) از آنجا خرید کردند. پس از آن AliExpress (20 درصد)، eBay (11 درصد)، Amazon (8 درصد) و Shein (7 درصد) قرار داشتند.
دیدگاه شما