DHL هزینه ارسال بسته را هنگام شلوغی بازار افزایش میدهد

در سه سال گذشته DHL از آنلاینشاپهای آلمانی برای ارسال پستی بسته در ماه نوامبر و دسامبر هزینه ارسال اضافی دریافت کرده است. از سال ۲۰۲۵ یک هزینه ارسال سنگین اضافی در طول دو هفته اوج شلوغی بازار بر هزینه ارسال DHL اضافه خواهد شد. این عمل احتمالا به این منجر شود که فروشگاههای آنلاین آلمان بیشتر بر روز مجردها تمرکز کنند.
روز تخفیف مجردها که یک فرهنگ خرید وارد شده از چین است، به طور سنتی در ۱۱ نوامبر قرار دارد، که خارج از دورهای است که DHL بالاترین نرخ هزینه ارسال جدید خود را در آلمان اعمال خواهد کرد. رهبر بازار ارسال پستی اروپا که اخیرا با Temu پیمانی امضا کرده است، برای حمل و نقل در طول دو هفته با بالاترین حجم در آستانه کریسمس، نیم یورو هزینه ارسال اضافی دریافت خواهد کرد. در سال ۲۰۲۵ این دوره از دوشنبه ۲۴ نوامبر تا یکشنبه ۷ دسامبر ادامه دارد که به دلیل قرار گرفتن جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در این تاریخها، به عنوان هفته سیاه و هفته سایبری نیز شناخته میشود.
هزینه ارسال بیشتر علاوه بر هزینه اضافی موجود
تصمیم DHL نشان میدهد که فصل تخفیف آنلاینشاپها که در اصل آمریکایی بوده، چقدر در آلمان محبوب شده است. به لطف تخفیفهای زیاد، مصرفکنندگان در این دوره نسبت به هفتههای نزدیک به کریسمس سفارشهای بیشتری ثبت میکنند. هزینه ارسال اضافی جدید علاوه بر هزینه ۰٫۱۹ یورویی است که DHL در سال ۲۰۲۲ برای کل ماههای نوامبر و دسامبر معرفی کرد.
فروشگاههای اینترنتی در مجموع ۶۹ سنت هزینه ارسال بیشتر پرداخت میکنند.
در مجموع، فروشگاههای آنلاین اکنون در طول هفتههای شلوغی بازار ۰٫۶۹ یورو بیشتر برای هر مرسوله پستی نسبت به ده ماه اول سال پرداخت میکنند. این ممکن است آنلاینشاپها را بر آن دارد تا خریداران را ترغیب کنند سفارشهای خود را زودتر یا دیرتر از هفته سیاه و هفته سایبری ثبت کنند. به عنوان مثال، در روز مجردها، که یک پدیده چینی است تا آمریکایی.
اقدامات اضافی پرهزینه DHL
توزیع تقاضا باعث میشود DHL راحتتر کیفیت تحویل را حفظ کند. این شرکت در بیانیهای به Onlinehändler-News گفت: “این هزینه اضافی ضروری است زیرا در این دوره ما ظرفیت شبکه خود را از طریق اقدامات اضافی بسیار پرهزینه گسترش میدهیم تا اطمینان حاصل کنیم که منابع لازم برای پردازش حجم زیاد بستههای پستی را داریم.”
دیدگاه شما