ارزش ۱۱۲ میلیارد یورویی بازار آنلاین لوازم الکترونیکی مصرفی اروپا در سال ۲۰۲۴

بازار آنلاین لوازم الکترونیکی مصرفی اروپا در سال ۲۰۲۴ به ارزش ۱۱۲ میلیارد یورو رسید. این رقم نشاندهنده افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل است. لوازم الکترونیکی مصرفی اکنون ۱۳ درصد از کل فروش خردهفروشی آنلاین را تشکیل میدهند.
این دادهها از دومین ویرایش رتبهبندی «۱۰۰ خردهفروش برتر لوازم الکترونیکی مصرفی اروپا» منتشرشده توسط Cross-Border Commerce Europe به دست آمده است. این رتبهبندی ۱۰۰ فروشنده بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی را فهرست کرده و همچنین نگاهی به وضعیت بازار ارائه میدهد.
در سال ۲۰۲۳، بازار آنلاین لوازم الکترونیکی مصرفی به ارزش ۹۰ میلیارد یورو بود. در آن زمان، پیشبینی میشد که این بازار تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۷ میلیارد یورو برسد. اما ویرایش جدید نشان میدهد که بازار در سال ۲۰۲۴ از این پیشبینی فراتر رفته است.
ارزش کل بازار لوازم الکترونیکی مصرفی ۲۱۵ میلیارد یورو
کل بازار خردهفروشی لوازم الکترونیکی مصرفی (آنلاین و آفلاین) در سال ۲۰۲۴ به ارزش ۲۱۵ میلیارد یورو بود. این رقم نشاندهنده افزایش ۶.۵ درصدی است که رشدی کندتر از بازار آنلاین را نشان میدهد. انتظار میرود که این بازار بهآرامی رشد کند و تا پایان سال به ۲۲۰ میلیارد یورو برسد. محققان پیشبینی میکنند که تا آن زمان، فروش آنلاین بیش از نیمی از ارزش این بازار (۱۱۷ میلیارد یورو) را تشکیل خواهد داد.
۱۳ درصد از کل فروش خردهفروشی آنلاین
در مقایسه با فروش خردهفروشی آنلاین در همه دستهها، لوازم الکترونیکی مصرفی سهمی ۱۳ درصدی دارد. سال گذشته این سهم ۱۱ درصد بود.
لوازم الکترونیکی مصرفی دومین بخش بزرگ آنلاین
این امر لوازم الکترونیکی مصرفی را به دومین بازار بزرگ آنلاین تبدیل کرده است، در حالی که بخش مد با سهمی ۱۵.۵ درصدی از کل فروش خردهفروشی آنلاین در صدر قرار دارد.
۱۰۰ فروشنده برتر با ارزش بازار ۴۷ میلیارد یورو
۱۰۰ فروشنده برتر آنلاین لوازم الکترونیکی مصرفی در تجارت برونمرزی، بازاری به ارزش ۴۷ میلیارد یورو دارند. این بدان معناست که سهم تجارت برونمرزی از کل بازار آنلاین لوازم الکترونیکی مصرفی ۴۲ درصد است. انتظار میرود که تا سال ۲۰۲۶، این سهم به ۴۷ درصد برسد که معادل ۵۵ میلیارد یورو خواهد بود.
دیدگاه شما