جذب سرمایه ۳.۵ میلیون یورویی توسط استارتاپ انبارداری با هوش مصنوعی گارویس

2 سال پیش
جذب سرمایه ۳.۵ میلیون یورویی توسط استارتاپ انبارداری با هوش مصنوعی گارویس

استارتاپ بلژیکی گارویس ۳.۵ میلیون یورو سرمایه جذب کرده است. این شرکت از هوش مصنوعی (AI) برای پیش‌بینی فضای مورد نیاز برای انبارداری کالاها استفاده می‌کند. گارویس از این بودجه برای توسعه پلت‌فرم خود و سرعت بخشیدن به گسترش خدماتش در دیگر کشورها استفاده خواهد کرد.

Garvis مستقر در آنتورپ بلژیک یک سال پیش تاسیس شد. این پلتفرم نرم‌افزاری توسط بیش از ۵۰ شرکت از جمله Jacobs Douwe Egberts و Q8 Oils استفاده می‌شود. در حال حاضر این شرکت دفاتری در بلژیک، ایالات متحده و هند دارد.

گارویس از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی تقاضای مشتری و جای‌گذای کالای مشتریان در انبار استفاده می‌کند تا کم‌ترین فضای انبار برای بیشترین تعداد کالا مورد استفاده قرار بگیرد. برای انجام این کار، این پلتفرم گارویس از داده‌های قبلی و داده‌های فعلی برای پیش‌بینی‌ها استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، گارویس می‌تواند تقاضای فضای انبارداری آنلاین‌شاپ را با استفاده از الگوهای خرید گذشته مشتریانش در ترکیب با عوامل بلادرنگ (لحظه‌ای) مانند داده‌های فروش، قیمت و برگشتی سفارشات پیش‌بینی کند.

گارویس با ۳.۵ میلیون یورو بودجه جمع‌آوری‌شده قصد دارد خدماتش را در سطح بین‌المللی گسترش و پلتفرم خود را بیشتر توسعه دهد. این استارتاپ در حال حاضر با دانشگاه آنتورپ برای ادامه بهینه‌سازی الگوریتم‌های خود همکاری می‌کند. مطابق با اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت این شرکت، نرم‌افزار گارویس در حال حاضر می‌تواند خطاهای پیش‌بینی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

هوش مصنوعی در خدمت انبارداری فروشگاه‌های اینترنتی کوچک

پیت بایک، موسس و مدیرعامل گارویس می‌گوید: شرکت‌های بزرگ چندملیتی معمولا سیستم‌های انبارداری پیشرفته خود را دارند. ماموریت ما این است که علاوه بر شرکت‌های بزرگ، به شرکت‌های کوچک و متوسط و فروشگاه‌های اینترنتی کوچک، امکانات لازم برای مدیریت موجودی انبار بر اساس فناوری هوش مصنوعی بدهیم.

“ماموریت ما این است که به SMEها (شرکت‌های کوچک در حال توسعه) دسترسی به هوش مصنوعی بدهیم.”

به گفته Buyck، مدیر انبار می‌تواند مستقیما با نرم‌افزار هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند. او از تجربیات خود برای تبدیل خودکار داده‌های بلادرنگ به دقیق‌ترین محاسبات مکانی کالاها استفاده می‌کند. به این ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند فضای انبار خود را بهینه استفاده کنند، از موجودی انبار خود به بهترین شکل استفاده کنند و خدمات بهتیر به مشتریانشان ارائه کنند.

0

بدون دیدگاه