تنها ۱۷ درصد از آنلاین شاپ‌های سوییسی هزینه ارسال رایگان دارند

3 ماه پیش
17 درصد از آنلاین شاپ‌های سوییسی هزینه ارسال رایگان دارند

از ۴۷ آنلاین شاپ بزرگ در سوئیس، تنها ۱۷ درصد گزینه هزینه ارسال رایگان ارائه می‌دهند. ۶۴ درصد از آنلاین شاپ‌های سوییس تنها برای سفارشاتی با حداقل مبلغ خرید، ارسال رایگان دارند. ۱۹ درصد از فروشگاه‌های آنلاین سوییس برای همه سفارشات هزینه پستی دریافت می‌کنند. این آمار مربوط به سال ۲۰۲۴ است و تقریبا با آمارهای سال ۲۰۲۳ یکی هستند.

یک شرکت مشاور در حوزه تجارت الکترونیک با نام Carpathia به تازگی ۵۰ آنلاین شاپ برتر را از میان بزرگ‌ترین فروشگاه‌ّای آنلاین در سوییس بررسی کرده است و در این بررسی شرایط حمل و نقل و ارسال سفارشات این فروشگاه‌ها نیز تحلیل شده است. با این حال در گزارش نهایی تنها ۴۷ فروشگاه گنجانده شده‌اند، چرا که به عنوان مثال آنلاین شاپ Microspot در Interdiscount ادغام شد، یا پلتفرم‌های تجارت الکترونیک eBay و Ricardo نیز در نظر گرفته نشدند چراکه شرایط ارسال آن‌ها به فروشگاه‌های عضوشان بستگی دارد.

وقتی گزارش جدید را با نتایج سال ۲۰۲۳ مقایسه می‌کنیم، مشخص می‌شود که در حال حاضر فروشگاه‌های بیشتر امکان تحویل سریع ۲۴ ساعته دارند. این فروشگاه‌ها برای ارسال سریع، هزینه ارسال بیشتر دریافت می‌کنند. نسبت این فروشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ تنها ۴ درصد بوده است در حالی که در سال ۲۰۲۴ به ۱۷ درصد افزایش یافته‌اند. هرچند اکثر فروشگاه‌های اینترنتی سوییس که ۶۶ درصد آن‌ها را تشکیل می‌دهند در حال حاضر امکان ارسال سریع ندارند.

میانگین هزینه ارسال آنلاین‌شاپ‌ها در سوییس

به طور میانگین، هزینه ارسال آنلاین‌شاپ‌های سوییسی در سال ۲۰۲۴ مبلغ ۶٫۸۵ یورو (۶٫۶۳ فرانک سوئیس) است. این عدد نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است چراکه میانگین هزینه ارسال در سال ۲۰۲۳ مبلغ ​​۷٫۴۱ یورو (۷٫۱۷ فرانک سوئیس) بود.

طبق تحقیقات قبلی مؤسسه خرده فروشی آلمان EHI، تنها بخشی از فروشندگان آنلاین در منطقه DACH تحویل رایگان دارند. این موضوع با این واقعیت مرتبط است که جلوگیری از برگشتی سفارشات در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

0

بدون دیدگاه