ارزش ناخالص بازار مدیامارکت (MediaMarkt) ۹۰ درصد افزایش یافت

شرکت Ceconomy، مالک فروشگاههای MediaMarkt و Saturn، درآمد آنلاین بیش از ۵.۷ میلیارد یورو را برای سال مالی گذشته گزارش کرده است. این بدان معناست که کانال آنلاین اکنون برای اولین بار بیش از یک چهارم کل درآمد را به خود اختصاص داده است. این رشد عمدتا توسط بازارگاه آنلاین (Marketplace) مدیامارکت هدایت میشود.
ارزش ناخالص کالا (GMV) در بازارگاه مدیامارکت در سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ با رشد ۹۰ درصدی به ۵۲۷ میلیون یورو رسید که نسبت به سال مالی قبل تقریبا دو برابر شده است.
این امر مدیامارکت را در مسیر رسیدن به هدف ۷۵۰ میلیون یورویی GMV بازارگاه در سال آینده قرار میدهد، هدفی که در سال ۲۰۲۳ تعیین شده بود.
گسترش بازار مدیامارکت
اکنون بیش از دو هزار فروشنده در این پلتفرم فعال هستند و در مجموع ۳.۲ میلیون محصول ارائه میدهند. تمرکز دیگر محدود به لوازم الکترونیکی مصرفی نیست، زیرا مدیامارکت مجموعهی خود را گسترش داده تا شامل موارد دیگری مانند محصولات «خودت انجام بده» (DIY)، کبابپز، اسباببازی، لوازم دکوراسیون داخلی، تجهیزات تناسب اندام، لوازم حیوانات خانگی، پنلهای خورشیدی و محصولات حمل و نقل الکترونیکی (e-mobility) باشد.
از نظر جغرافیایی، این پلتفرم نیز گسترش یافته است و با راهاندازی در بلژیک، لهستان و ترکیه، مجموع کشورها به هشت مورد رسیده است.
همانطور که قبلاً اعلام شده بود، راهاندازی در سوئیس و مجارستان برای سال آینده برنامهریزی شده است.
درآمد آنلاین مدیامارکت
کل فروش آنلاین Ceconomy در سال گذشته به ۵.۷۱۹ میلیارد یورو رسید. مشتریان سفارشاتی به ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو را از فروشگاههای مدیامارکت و فروشگاه خواهر آن، Saturn، تحویل گرفتند که ۳۶ درصد از کل حجم سفارشات را تشکیل میدهد (یک درصد بیشتر از سال قبل). در سه ماهه پایانی، سهم تحویل حضوری به ۳۷ درصد رسید.
افزایش سهم درآمد آنلاین مدیامارکت با کمک هوش مصنوعی
سهم کل درآمد آنلاین Ceconomy از ۲۴ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت. این شرکت که توسط غول چینی JD.com خریداری شده است، گزارش میدهد که این رشد «با پشتیبانی ویژگیهای جدید و پیشرفتها در هوش مصنوعی» حاصل شده است. انتظار میرود در سال مالی جدید، این سهم به حدود ۳۰ درصد برسد.
دیدگاه شما