بیشتر آنلاین‌شاپ‌های دراپ شیپینگ آلمانی قانون را نادیده می‌گیرند

2 هفته پیش
بیشتر آنلاین‌شاپ‌های دراپ شیپینگ آلمانی قانون را نادیده می‌گیرند

بیشتر آنلاین‌شاپ‌های هلندی که محصولات را از طریق دراپ شیپینگ به فروش می‌رسانند، مقررات قانونی فروش آنلاین را رعایت نمی‌کنند. برای مثال، وب‌سایت‌های آن‌ها فاقد اطلاعات تماس یا اطلاعات مربوط به شرایط مرجوعی سفارش‌ها است.

محققان انجمن مصرف‌کنندگان هلندی ۱۰۰ فروشگاه آنلاینی که محصولات را از طریق Drop Shipping می‌فروشند، بررسی کردند. در روش فروش دراپ شیپینگ آنلاین‌شاپ‌ها موجودی کالای در معرض فروش را از قبل خریداری و انبار نمی‌کنند بلکه هنگامی که یک مشتری محصولی را سفارش می دهد، سفارش برای تولیدکننده یا عرضه‌کننده محصول ارسال می‌شود و سپس محصول به طور مستقیم از سمت تولیدکننده یا عرضه‌کننده برای مصرف کننده ارسال می‌شود.

برای بسیاری از کارآفرینان، Drop Shipping یک راه عالی برای آزمایش فعالیت در فضای تجارت الکترونیک است. آن‌ها می‌توانند بدون هزینه‌های خرید و انبار کردن موجودی، محصولاتی را امتحان کنند که بهترین فروش را دارند. با این حال، نمونه‌های زیادی از فروشندگان آنلاین وجود دارند که دراپ شیپینگ را راهی آسان برای کسب درآمد آنلاین بدون رعایت قوانین و مقررات می‌دانند.

هیچ اطلاعات تماس یا اطلاعات مرجوعی کالا وجود ندارد
این موضوع در تحقیق اخیر نیز مشهود است. حداقل ۶۶ درصد از فروشگاه‌های آنلاین بررسی شده شماره تلفنی را در وب سایت خود نمایش نمی‌دهند، حتی اگر موظف به انجام آن باشند. این آنلاین‌شاپ‌ها همچنین اغلب آدرس بازگشت (۶۵ درصد) یا شماره ثبت شرکت یا شناسه اتاق بازرگانی (ثبت شده) (۶۶ درصد) را ذکر نمی‌کنند.

۸۲ درصد از دراپ‌شیپرها هزینه‌های مرجوعی محصول را در وب‌سایت خود ذکر نمی‌کنند

علاوه بر این، ۸۲ درصد از وب‌سایت‌ها به هزینه‌های مرجوعی محصول اشاره‌ای نمی‌کنند. همانطور که در تمام اروپا رایج است، فروشگاه‌های آنلاین موظف به ذکر این موضوع هستند. اکثر Drop Shippers در این نمونه تحقیقاتی فقط ذکر کردند که هزینه‌های بازگشت از مصرف‌کننده دریافت می‌شود.

حتی برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به دلایلی که از نظر قانونی معتبر نیست، اعلام کردند که مرجوعی را قبول نمی‌کنند و این کار برخلاف مقررات است، زیرا این محصولات باید اجازه بازگرداندن داشته باشند. بدتر از همه، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین دراپ شیپینگ کل محصولات خود را به صورت پیش‌فرض در فهرست فروش قرار داده‌اند.

۸۸٪ از مشتریان از ثبت سفارش در فروشگاه آنلاین دراپ شیپینگ پشیمان هستند

بیش از ۲۵۰۰ شرکت کننده در مورد تجربیاتشان در مورد Drop Shipping مورد بررسی قرار گرفتند. حداقل ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگانی که محصولی را از طریق فروشگاه آنلاین دراپ شیپینگ سفارش داده‌اند، گفته‌اند که از آن پشیمان هستند. زمان تحویل طولانی دلیل اصلی پشیمانی آنها بود (۸۱ درصد).

۷۳ درصد از مصرف کنندگان از سفارش خود پشیمان شدند زیرا مجبور بودند برای بازگرداندن محصولات به خارج از کشور ارسال کنند.

ارسال محصولات به خارج از کشور هنگام تلاش برای بازگرداندن آن‌ها نیز از جمله شکایت‌های رایج بود (۷۳ درصد). هزینه های بالای بازگشت نیز اغلب ذکر شد (۶۴ درصد). مشتریان همچنین از کیفیت ناامید کننده (۵۹ درصد) و دسترسی ضعیف به خدمات مشتری (۵۸ درصد) شکایت داشتند. علاوه بر این، فروشگاه های آنلاین به طور منظم (به طور کامل) برای کالاهای برگشتی خود (۴۵ درصد) به مشتریان بازپرداخت نمی‌کردند یا آن پول را با تاخیر (۳۲ درصد) پس می‌دادند.

تشخیص تجارت دراپ شیپینگ سخت است

مشکلات دراپ شیپینگ بسیار زیاد و مداوم است. ساندرا مولنار، مدیر انجمن مصرف‌کنندگان می‌گوید: اکثر دراپ‌شیپرها از قوانین پیروی نمی‌کنند. به نظر نمی رسد آنها متوجه باشند که انجام تجارت شامل تعهداتی نیز می شود. و این واقعیت که مصرف کنندگان به سختی فروشگاه های آنلاین را به عنوان دراپ شیپینگ تشخیص می‌دهند، تنها این مشکل را تشدید می‌کند. مصرف کنندگان واقعا نیاز به محافظت و آگاهی بهتر دارند. به همین دلیل است که ما یافته های خود را با سازمان مصرف‌کننده و بازار به اشتراک گذاشتیم.

0

بدون دیدگاه