تنها ۱۸ درصد از مردم سوئیس به صورت هفتگی آنلاین خرید می‌کنند

20 ساعت پیش
تنها 18 درصد از مردم سوئیس به صورت هفتگی آنلاین خرید می‌کنند

خریداران آنلاین سوئیسی کمتر از سایر کشورهای آلمانی‌زبان

در مقایسه با سایر کشورهای آلمانی‌زبان، مصرف‌کنندگان سوئیسی کمتر به صورت آنلاین خرید می‌کنند. تنها ۱۸ درصد از آنها حداقل یک بار در هفته به صورت آنلاین خرید می‌کنند. برای مثال، در آلمان این سهم به ۲۸ درصد می‌رسد.

تحقیقات قبلی در سال جاری نشان داده بود که تجارت الکترونیک در سوئیس در سال گذشته، در مقایسه با سال ۲۰۲۳، ۳٫۵ درصد افزایش یافته است. آنها ۱۵٫۹ میلیارد یورو به صورت آنلاین هزینه کردند. با این حال، با در نظر گرفتن تورم، تجارت الکترونیک ۲٫۴ درصد افزایش یافت.

۵۱ درصد از مردم سوئیس ماهانه آنلاین خرید می‌کنند

یک مطالعه جدید از United Internet Media بر روی ۶۰۰۰ نفر در منطقه DACH (آلمان، اتریش و سوئیس) در سنین ۱۸ تا ۶۹ سال انجام شده است. این تحقیق نشان می‌دهد که سوئیسی‌ها نسبت به مصرف‌کنندگان در کشورهای دیگر تمایل کمتری به خرید آنلاین دارند.

در آلمان، ۷۲ درصد از مصرف‌کنندگان یک بار در ماه از طریق پلتفرم‌های آنلاین خرید می‌کنند. در اتریش، این سهم ۶۹ درصد است.

ماهانه، ۵۱ درصد از مصرف‌کنندگان سوئیسی از طریق پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین خرید می‌کنند. در این جنبه نیز، این کشور از آلمان (۷۲ درصد) و اتریش (۶۹ درصد) عقب‌تر است. طبق این گزارش، خریداران سوئیسی قبل از انجام هر خرید بزرگ، با دقت بیشتری تحقیق می‌کنند. آنها همچنین کمتر از خرده‌فروشان خرید می‌کنند.

دسته‌بندی‌های محصول پرطرفدار

از بین تمام خریدهایی که مصرف‌کنندگان در سوئیس به صورت آنلاین انجام دادند، حداقل ۵۳ درصد در گالاکسوس صورت گرفته است. پرطرفدارترین دسته‌بندی‌های محصول خرید آنلاین، پوشاک، لوازم جانبی و کفش (۸۰ درصد) بود. در رتبه دوم کتاب‌ها با ۵۸ درصد قرار گرفتند.

۵۳ درصد از خریداران آنلاین سوئیسی محصولات آرایشی و بهداشتی خریداری کردند.

محصولات آرایشی و بهداشتی نیز یکی دیگر از دسته‌بندی‌های محبوب در بین خریداران سوئیسی (۵۳ درصد) بود. همچنین ۴۲ درصد از سوئیسی‌ها غذا و نوشیدیدنی به صورت آنلاین خریداری کردند. ۳۷ درصد دیگر نیز دارو را به صورت آنلاین خریدند.

ایمیل کانال ارتباطی ترجیحی در سوئیس

این تحقیق همچنین به اولویت‌های مصرف‌کنندگان برای کانال‌های ارتباطی خاص از سوی خرده‌فروشان پرداخته است. ایمیل همچنان مهمترین کانال برای مصرف‌کنندگان در سوئیس است. حداقل ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان سوئیسی اطلاعات سفارش را در صندوق ورودی ایمیل خود پیگیری می‌کنند. و ۷۰ درصد گفتند که هنگام تماس با فروشندگان آنلاین، ایمیل را ترجیح می‌دهند. حتی ۵۸ درصد نیز گفتند که در شش ماه گذشته پس از دریافت ایمیل از فروشنده، محصولی را خریداری کرده‌اند.

0

بدون دیدگاه