افتتاح ۳۵۰ مرکز جمع‌آوری کالا در بزرگ‌ترین شرکت پستی هلند

2 سال پیش
افتتاح 350 مرکز جمع‌آوری کالا در بزرگ‌ترین شرکت پستی هلند

شرکت پستی PostNL که عنوان بزرگ‌ترین شرکت پستی هلند را یدک می‌کشد، در پی آن است که شبکه تدارکات خود را در بلژیک گسترش دهد. این شرکت پستی قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۵۰ مرکز جدید برای جمع‌آوری و ارسال کالا در بلژیک افتتاح کند. هم‌اکنون این شرکت ۱۰۰۰ مرکز لجستیک کالا در بلژیک دارد.

این خبر توسط پایگاه خبری HLN گزارش شده است. PostNL مدتی است که فعالیت‌های خود را در بلژیک گسترش داده است و با خدمات پستی بلژیک (BPost) رقابت می‌کند. سال گذشته این شرکت پستی هلندی دو انبار جدید افتتاح کرد و در آغاز سال ۲۰۲۲ نسختین مرکز ارسال پستی خود را در بلژیک افتتاح کرد.

۳۵۰ مرکز PUDO جدید در بلژیک

در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت پستی هلند دارای ۱۰۰۰ نقطه جمع‌آوری کالا در سراسر بلژیک است. برای مقایسه این شرکت در کشور هلند که دفتر مرکزی‌اش در آن قرار دارد، دارای ۴۰۰۰ نقطه خدمات لجستیک است. PostNL‌ قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ تعداد ۳۵۰ مرکز PUDO جدید در بلژیک افتتاح کند.

مرکز پستی PUDO که ترکیبی اختصاری از دو اصطلاح PickUp و DropOff است، روشی عالی برای بهینه‌سازی فرآیند جابجایی مرسولات می‌باشد.

هم‌اکنون این شرکت پستی هلندی ۱۰۰۰ مرکز PUDO در بلژیک دارد.

در حال حاضر، PostNL دارای ۹ انبار پستی و ۱ مرکز توزیع کالا در بلژیک است. بنابراین مشتریان بلژیکی می‌توانند دست‌کم به یک مرکز خدمات پستی PostNL در ۲ کیلومتری خانه خود دسترسی داشته باشند. در بروکسل این فاصله حتی کمتر است، یعنی ۷۵۰ متر.

کاهش تعداد بسته‌های پستی PostNL

به تازگی PostNL گزارش شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تعداد مرسولات پستی این شرکت ۱۲٫۶ درصد کاهش یافت و به همین دلیل درآمد پستی این شرکت نیز با ۱۱ درصد کاهش به ۱۰ میلیون یورو رسید. این درآمد پستی بسیار کمتر از زمان مشابه در سال گذشته است، زمانی که درآمد ناویژه این شرکت ۶۰ میلیون یورو بود. علاوه بر کاهش بسته‌ها، هزینه‌های پستی این شرکت نیز به دلیل تورم ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا به شدت زیاد شده است.

تعداد مرسولات پستی بزرگ‌ترین شرکت خصوصی پستی هلند ۱۲٫۶ درصد کاهش یافت.

دعوی حقوقی PostNL در بلژیک

جاه طلبی‌ها برای توسعه خدمات پستی در بلژیک تحت الشعاع یک دعوی حقوقی قرار گرفته است. در جولای ۲۰۲۲ برخی از انبارهای پستی PostNL در بلژیک پلمپ شد. دلیل این اتفاق برخی مسائل مشکوک در خصوص بیمه کارگران بسته‌بندی و قراردادهای جانبی با پیمانکاران پستی محلی اعلام شد.

0

بدون دیدگاه