تجارت الکترونیک سوئیس در سال ۲۰۲۵ رشدی ۹ درصدی داشته است

19 ساعت پیش
تجارت الکترونیک سوئیس در سال 2025 رشدی 9 درصدی داشته است

در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۴، فروش آنلاین در سوئیس تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۵، ۹ درصد افزایش تجمعی نشان داده است. و در نیمه اول سال، تجارت الکترونیک ۸ درصد رشد داشته است. این رشد بسیار قوی‌تری نسبت به رشد کلی سال ۲۰۲۴ است.

آمار و ارقام کلیدی رشد ۹ درصدی تجارت الکترونیک در سوئیس

این داده‌ها از جدیدترین Nielsen Market Monitor به دست آمده است که وضعیت فعلی خرده‌فروشی آنلاین در سوئیس را دنبال می‌کند.

در سال ۲۰۲۴، مصرف‌کنندگان سوئیسی ۱۵٫۹ میلیارد یورو به صورت آنلاین هزینه کردند که ۳٫۵ درصد افزایش داشت. با این حال، با تصحیح تورم، رشد حجمی واقعی ۲٫۴ درصد بود.

دسته‌بندی‌ها با رشد بیش از ۱۰%

طبق آخرین داده‌ها، خرده‌فروشی آنلاین تا پایان سپتامبر ۲۰۲۵، در مقایسه با سال قبل، ۹ درصد به صورت تجمعی رشد کرده است.

بخش‌های سرگرمی/اسباب‌بازی/اوقات فراغت، و همچنین خانه و زندگی و ورزش/تجهیزات ورزشی نرخ رشدی بیش از ۱۰ درصد داشته‌اند.

Carpathia، یک شرکت مشاوره مدیریت تجارت الکترونیک در سوئیس، می‌گوید: «پس از نه ماه، پیش‌بینی می‌شود فروش آنلاین در سال ۲۰۲۵ قوی‌ترین رشد خود را از سال ۲۰۲۱ به این سو تجربه کند.»

بخش پوشاک دوباره کاهش یافت

در همین حال، بخش پوشاک ۷٫۴ درصد کاهش یافته است. این امر غیرمعمول است، زیرا پوشاک معمولاً سریع‌ترین بخش در حال رشد است. این کاهش در بازار پوشاک سوئیس سال گذشته نیز مشهود بود، زمانی که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ ۷ درصد کاهش یافت.

با این حال، این آخرین تحقیق شامل Zalando، About You، Temu و Shein نمی‌شود، زیرا آنها بازیگران محلی نیستند. محققان انتظار دارند که در صورت در نظر گرفتن این فروشندگان بین‌المللی، بازار پوشاک آنلاین در سوئیس در واقع در حال رشد باشد.

0

بدون دیدگاه